Camping De Wachtsluissterstersterster

9.4Fenomenaal

• 9.5Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping De Wachtsluis & Theehuis Juffertje in het Groen is een nette camping met eigen theehuis. Hier word je hartelijk ontvangen door de behulpzame eigenaren. Voor de kinderen zijn er skelters beschikbaar. Camping De Wachtsluis in Retranchement ligt vlakbij het strand en Natuurgebied Het Zwin. Ook op korte afstand van Middelburg, Gent en Brugge.

116 reviews over Camping De Wachtsluis

• 2019
    10Marlies04-09-2019

Volgend jaar weer!

We hebben hier een fantastische tijd gehad. Met twee kinderen onder de 4 zaten we op een prima plek bij het nieuwere veldje met speelplek. Het sanitairgebouw is perfect. Wc's altijd schoon, superhandig dat kinderen hun eigen badkamer hebben. Broodjes s ochtends, koffie als je geen zin hebt om zelf te zetten, ruime plekken, autovrij dus de kinderen kunnen vrij rondlopen. De omgeving is ook erg mooi, er is veel te doen en te zien. Maar met name Luc en Hanneke geven met hun vriendelijkheid en aandacht je een echt thuisgevoel. Volgend jaar weer! 1 minpuntje: Wij hadden een aantal dagen erg warm weer en veel zon. Op de camping blijven was dan wat te heet. Op het veld is dan nog erg weinig schaduw. De jonge boompjes moeten nog even doorgroeien, zodat het dan wat comfortabeler wordt. Wel had Luc heel attent een tarp over de zandbak gezet, zodat er wat schaduw was om in te spelen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10manon25-07-2019

keurig

Gereserveerd bij deze camping voor een lang weekend. Helaas door ernstige gezondsproblemen in de familie niet kunnen gaan en op het allerlaatste moment moeten annuleren. Geen annuleringsverzekering, maar het betaalde bedrag werd keurig teruggestort. Heel erg netjes!

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Wouter en Irene22-07-2019

Geweldig kamperen!

Prachtige camping op ca 15 min loopafstand van strand. Aan Het Zwin. Groene zeer goed verzorgde camping. Sanitair heel mooi en schoon. Vriendelijke mensen. Mooi gras. Heerlijk om te spelen voor de kinderen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Fam. Hintzen15-06-2019

Top camping voor kampeerders die rust zoeken.

Hele fijne camping met ruime plaatsen, vriendelijke eigenaren en verzorgde voorzieningen. Op fietsafstand vele leuke activiteiten en op autoafstand mooie steden.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Erik Vollenbroek29-05-2019

Prachtig

Prachtige camping in de rust van Zeeuws-Vlaanderen. Ruim van opzet, fijn sanitair en je bent direct in een van de mooiste natuurgebieden van Nederland, het Zwin. Mooi startpunt om te starten met een fietstocht langs de kust of de bijzondere steden, zoals Sluis en Knokke.

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Henri en Margret18-05-2019

Met recht een “bijzondere camping”

Ontzettend fijn verblijf gehad op de Wachtsluis. Vriendelijke en gastvrije ontvangst door Luc en Hanneke. Ruime plekken, schoon sanitair en genoeg te ontdekken on de omgeving. Wij hebben genoten. Dank jullie wel.

Gereisd met partner in mei 2019

• 10evert kronemeijer02-05-2019

Zeeuwse natuur camping verrassend goed!

Camping de Wachtsluis is nog een echte camping. Dus zonder stacaravans en huisjes. Zeer goed onderhouden velden. Bijzonder gastvrije sfeer gecreerd door vrolijke eigenaren (Hanneke). Prachtig uitzicht op Cadzand en het Zwin. Goede uitvalsbasis voor verkenning Zeeuws Vlaanderen, Brugge,Gent. Tip: fietsen over Noordzee route naar Breskens.Neem fiets mee op de boot en steek Schelde over naar Vlissingen.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in mei 2019

• 9Martine28-04-2019

Mooie camping

Mooie camping met goede ligging. Vlakbij natuurgebied het Zwin en Cadzand Bad. Een heel mooi en net douchegebouw met aparte kinderbadkamer. De kinderdouches zijn hoger zodat je kind op 'washoogte' staat ;) heel handig! Er is een afwasruimte met een marmeren blad. Je komt het gebouw binnen met een speciale sleutel waarop een watertegoed moet worden gezet. Al met al dus een luxe douchegebouw en ook zeer schoon. Als je met kleine kinderen komt dan is een plek bij het bunkerveldje handig, met een speeltuin in het midden zodat je goed zicht op ze hebt. Sowieso is het een prima camping om met kinderen naar toe te gaan: speeltuin, skelters, trampoline en zelfs een kabelbaan.

Wij vonden het wel een vrij nette camping met veel regels. Dit is natuurlijk prima want zo blijft het netjes en mooi. Als je meer houdt van basic en laissez faire dan wellicht een andere keuze maken.

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 10Guido24-04-2019

Hier komen wij graag terug!

Wat een mooie schone en vooral rustige camping aan de voet van het Zwin. We waren er met hond en kind van 2 jaar. Lekker kort bij klein speeltuintje en een mooie grote plaats. Omdat we een hond uit het asiel hebben en pas 2 keer met haar op een camping zijn geweest hebben de eigenaren daar rekening mee gehouden met het reserveren van een plaats. De hond super lief, kind tevreden dus een top mini-vakantie met pasen. Super schoon sanitair. Eigenlijk hebben we geen minpunten. Misschien zou het handig zijn om bij de achterste plaatsen ook een poortje te realiseren naar de straat zodat we smorgens niet de hele camping over moeten om de hond uit te laten. We zagen enkele hondjes die de straat niet haalde:). Ook voor het warm water om de vaat te doen werkt met 20 cent muntjes. Echter was dat warm water wel heel weinig voor dat geld. Voor de rest een super verblijf met broodjes service en wij gaan er graag nog een keer terug!

Hanneke, eigenaar, 27-04-2019

Hartelijk dank, want een fijne review! We checken gelijk even de 20ct automaat om deze bij te stellen! Graag tot ziens!

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 2018
    9Mona25-11-2018

Super!

Het mooiste weekend van oktober 2018 zaten wij hier. Hele mooie verzorgde camping. Goede ligging t.o.v strand en mooie leuke stadjes. Vriendelijke en behulpzame eigenaresse. Zeker voor herhaling.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in oktober 2018

11 tips over Camping De Wachtsluis

• Eric, 10-05-2014

Lekker lang wandelen? dan camping aflopen, bruggetje over en richting het Zwin lopen. Bij een eetcafe ga je rechts en loop je via een fietspad naar Knokke-Heist, einde fietspad rechts, einde links,einde rechts en na enige tijd loop je het strand op en kom je langs een enorm beeld van een Haas. Bij springtij kun je niet doorlopen naar Cadzand, dus moet je weer terug. Soms schijn je wel door te kunnen lopen. Afstand zonder cadzand is ongeveer 11 km.

• Eric, 10-05-2014

Tripjes vanaf de camping op 60 autominuten rijden: Gent, Brugge, Knokke, Groede. Die laatse heeft een bunkerdorp waar vooral de kleintjes lekker kunnen klimmen. Onze kinderen (8 en 10 ) vonden er niet zoveel aan maar jongere kinderen vermaakten zich daar prima.

• Eric, 10-05-2014

Eigen gebakken taart eten, lekkere soorten koffie drinken, of exclusieve thee soorten drinken. Dan moet je in het theehuis zijn: Juffertje in het Groen, erg lekker. De kinderen kunnen er een ijsje kopen of een frisdrank.

1 vraag over Camping De Wachtsluis

• G Klomp, 13-01-2018

Zee

Hoever is het lopen en fietsen vanaf de camping naar de zee/het strand? Alvast bedankt voor de reactie!

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig