Renesse

Renesse in Zeeland is al een bekende plek onder jongeren, maar voor iedere leeftijd is er in deze leuke badplaats wat te beleven. Er zijn veel gezellige bars, goede restaurants en fijne terrassen, maar er is ook genoeg ruimte voor rust en natuur. Ga wandelen langs het strand of huur een fiets en maak een tocht door de duinen. Dat is pas ontspannen.

Lees meer over Renesse

We hebben een aantal aanbieders voor Renesse voor je op een rij gezet:

vakanties Renesse

We hebben een aantal aanbieders voor Renesse voor je op een rij gezet:

Over Renesse

Renesse is een kleine badplaats (er wonen slechts 1400 mensen) aan de westkust van Schouwen-Duiveland. Dit is het meest noordelijke (voormalige) eiland van Zeeland. Het is een enorm populaire vakantiebestemming. In het hoogseizoen wordt het plaatsje door gemiddeld 75.000 mensen bezocht. De omgeving van het plaatsje heeft dan ook veel te bieden.

Renesse ligt in een gebied met bossen, duinen, polders en het strand. De Noordzee ligt op korte afstand van Renesse. Ook het Grevelingenmeer ligt er vlakbij.

Bijzonder populair zijn de markten. Allereerst is er de weekmarkt, iedere woensdag van 08:00 uur tot ongeveer 13:00 uur (medio mei tot eind september). Deze markt is een trekpleister voor zowel de toerist als de bewoners en biedt het gebruikelijke marktaanbod van (vers)producten, aangevuld met meer toeristische artikelen. Verder worden diverse extra (avond) markten georganiseerd waarop veel kraampjes staan met toeristische producten en demonstraties. Vooral de nachtmarkten, deze duren tot middernacht, worden druk bezocht. Al deze markten worden rond de kerk in het centrum van Renesse gehouden.

In het blikkenmuseum "De Blikvanger" zijn doorlopend ± 4000 blikken geëxposeerd. Daarnaast is het minimuseum heel actief met wisselende exposities van andere verzamelingen. Dan is er nog het Ecoscope, een activiteitencentrum over natuur en milieu. Renesse heeft een groot aantal restaurants, niet alleen om de traditionele Zeeuwse visgerechten te proeven, maar ook de internationale keuken vind je hier.Tal van cafés, disco's, terrassen, winkels en andere bedrijven zorgen voor een uitgebreid scala aan uitgaansmogelijkheden.

Weer & Klimaat Renesse

Dagen regen131211101111111112131614

Reviews over Renesse

• 8M25-07-2019

Leuke plaats.

Leuke plaats Renesse . Jammer dat er auto's door Renesse rijden maakt het onoverzichtelijk en soms gevaarlijk.

• 9Cultuur
    • 8Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9fam. C.Cornelissen09-07-2019

Renesse is en blijft altijd leuk

Leuk om na enige jaren weer terug te komen in Renesse. Blijft altijd leuk en gezellig. Er wordt wel veel veranderd in Renesse. Maar met alle terrassen, winkeltjes en eetgelegenheden niet alleen op het dorp maar ook op het strand is het goed toeven; en zeker geen duur dorp. Je ziet wel dat Renesse niet meer het Renesse van vroeger is. Het dorp wordt steeds meer een verblijfsdorp. Ons valt wel op dat er veel stenen zitbankjes zijn (waarom geen combinatie met hout) maar weinig vertier voor de kinderen. Alleen een golfbank en een houten zeehond in het centrum waar ze op kunnen kruipen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Tosca03-07-2019

Gezellig !

Overvoed aan keuze in winkeltjes en restaurants. Gezellig strand en verschillende strandpaviljoenen. Minder leuk is om verschillende keren in het Duits aangesproken te worden. We zijn nog steeds in Nederland hé...dus graag eerst in het Nederlands proberen...

• 8Cultuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Speksnijder13-06-2019

Mooi breed schoon strand ,Renesse is een gezellig plaatsje ,met vele terrasjes en eetgelegenheden .mooie fietsroutes .

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 7Johan08-06-2019

Duitse kolonie.

In Renesse wordt hard gewerkt aan het opnieuw uitvinden van het dorp. Het enige nadeel is dat in Renesse de oorlog is verloren. Alles is gericht op Duitsers. Je bent er vreemdeling in je eigen land. Wat maar weer eens bewijst dat als er geld valt te verdienen, Nederlanders geen principes hebben. Renesse is verder een fraai ringdorp met een mooie kerk en voldoende horeca.

• 6Uitgaanslevenn
    • 4Sfeer in stad
    • 7Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 8Agnes20-05-2019

Klein dorpje, maar gezellig.

Wel altijd druk verkeer in kleine centrum.

• 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in mei 2019

• 10whl HOOFT14-04-2019

geweldig we komen vast weer terug

vissen op brouwers dam met vrienden

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met partner in april 2019

• 9Ria Stevens22-03-2019

Geweldig, we gaan zonder twijfel terug !

In iedere periode van het jaar mooi om naar toe te gaan, om uit te waaien !!! We waren een paar keer in Renesse, Burgh Haamstede, Sint Maartensdijk, Oostkapelle. Geweldige plaatsen om naar toe te gaan, zowel om te wandelen als om te fietsen.

Gereisd met vrienden in november 2018

• 9Julia Kraaijkamp03-03-2019

Gezellig

Een leuk toeristisch stadje . Op dit moment zijn ze veel aan het renoveren etc maar het is al super gezellig . Veel restaurantjes en terrasjes . Leuke winkels en een voordelige supermarkt . Er liggen heel veel vakantie parken en campings op fiets afstand van het stadje . In de zomer schijnt het erg vol te zijn met jeugd en Duitse gasten . Maar om de zomer heen is het allemaal heel gemoedelijk

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in februari 2019

• 9lucdubois25-11-2018

Blijft leuk en gezellig

Ontzettend leuke plaats waar je goed kan eten.Jammer kan je weinig leuks kan kopen.De nieuwe winkels zijn allemaal kleding.Hoop dat de volgende winkels wat meer van het oude Delta terugbrengen

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in november 2018