Vakantie Renesse
header

Vakantie Renesse

Op vakantie in veelzijdig Renesse

Renesse in Zeeland is al een bekende plek onder jongeren, maar voor iedere leeftijd is er in deze leuke badplaats wat te beleven. Er zijn veel gezellige bars, goede restaurants en fijne terrassen, maar er is ook genoeg ruimte voor rust en natuur. Ga wandelen langs het strand of huur een fiets en maak een tocht door de duinen. Dat is pas ontspannen.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Renesse

3x logeren in de buitenlucht

Camping De Wijde Blick

Heerlijk kamperen doe je op camping De Wijde Blick. Ga lekker zwemmen in het mooie zwembad, of met de kinderen in het kinderbad. Voor de kleintjes is er genoeg te beleven: ze kunnen fijn spelen in de speeltuin of knutselen met het animatieteam. Jij geniet van alle rust midden in de mooie natuur.

Vakantiepark Roompot De Soeten Haert

Vakantiepark Roompot De Soeten Haert ligt pal aan het strand. De accommodatie is erg kindvriendelijk, zo heb je een eigen tuin bij je huisje waar de kinderen naar hartelust kunnen spelen. Het personeel van Vakantiepark Roompot De Soeten Heart zorgt er graag voor dat je de vakantie van je leven hebt.

Camping Julianahoeve

Echt vakantie vieren doe je bij Camping Julianahoeve. Op deze camping is alles uitstekend voor je geregeld: er zijn verschillende verblijfsmogelijkheden in de natuur, er is topanimatie voor jong en oud en er zijn tal van faciliteiten. De ligging van de camping is perfect: je kampeert bijna direct in de duinen.

3x de mooiste accommodaties

Hotel De Zeeuwse Kust

Hotel De Zeeuwse Kust is een prachtig en luxe familiehotel. Ben je met de kinderen op vakantie? Ze zullen de tijd van hun leven hebben in dit hotel. Er is naast het gewone zwembad een leuk kinderbad en er zijn speeltuinen op het terrein waar je lekker kunnen ravotten.

Vakantiepark Strandpark De Zeeuwse Kust

Vakantiepark Strandpark De Zeeuwse Kust is een heerlijke rustgevende camping. De chalets staan in mooi aangelegde straatjes met genoeg privacy bij elk huisje, wat erg handig is met kinderen: zij kunnen in alle rust spelen. Je loopt zo vanaf de camping het mooie strand op. Genieten!

Hotel De Zeeuwse Stromen

Hotel De Zeeuwse Stromen is een prachtig hotel op loopafstand van het strand. Je logeert pal in de duinen: je zult genieten van een stille nachtrust. Maak een prachtige wandeling in de omgeving van Hotel De Zeeuwse Stromen of maak een lekkere fietstocht. Ook fijn: je hond is hier ook welkom.

Zeker doen in Renesse

Het educatieve Watersnoodmuseum

Plan zeker een indrukwekkend bezoek naar het Watersnoodmuseum. Het drama van de watersnood wordt hier op een bijzondere manier weergegeven. Lees de krantenknipsels en de persoonlijke verhalen en bekijk het Polygoonjournaal en de overblijfselen. Dit museum is educatief voor jong en oud.

Wandelen in de duinen van Schouwen

De natuur op haar best vind je in de duinen van Schouwen. Maak een prachtige wandelroute door het bos dat langzaam overgaat in strand. Je kunt ook een fiets huren en de route per stalen ros verkennen. Je zult niet verdwalen, want de bewegwijzering is prima in orde. Je vindt bijna nergens meer zo’n ongerept stukje natuur.

Bezoek Rederij Moermond MS Onrust

Bezoek de Oosterschelde en ga op rondvaart met de Rederij Moermond MS Onrust. Tijdens de tocht krijg je informatie van een fijne gids die alles weet over het gebied. Natuurlijk hoort daar ook een hapje en een drankje bij. De kans is groot dat je bruinvissen en zeehonden zult tegenkomen. Een bijzonder dagje uit dus.

Maak een tripje naar de Plompetoren

Ga tijdens een wandel- of fietstocht vooral langs de Plompetoren. Je kunt deze toren gratis bezoeken. De toren staan net in de dijk en in het dijkprofiel, heel bijzonder. Maak de klim naar boven en leer onderweg alles over de geschiedenis van de Plompetoren en de dieren die in de omgeving leven. Het uitzicht is adembenemend.