Watersnoodmuseum

7.7Goed

1.2km van centrum

• 10M09-10-2019

Aanrader, ook voor kinderen!

Ontzettend interessant en indrukwekkend. Je leert veel over de watersnoodramp en alles erom heen. Onze kinderen van 3 en 4 konden een speurtocht doen, wat ze heel leuk vonden. Maar ze vonden de rest van het museum ook heel interessant!

Het personeel is ontzettend vriendelijk en neemt echt de tijd voor je. Ik ben heel blij dat ze zijn gegaan en het is wat mij betreft absoluut een aanrader!

oktober 2019

• 8Gerard16-08-2019

Indrukwekkend

Prachtig museum. Met 2 kinderen (10 en 13 jaar) naar toe geweest. Ze hebben beide een boekje gekregen met opdrachten (verschillende) en dit was erg leuk om te doen. Niet te makkelijk, niet te moeilijk. Veel interessante teksten. Stuk vaderlandse geschiedenis die iedereen hoort te weten. Geen rondleiding gedaan en ook niet het gevoel dat we iets gemist hebben.

augustus 2019

• 9Gien07-08-2019

Een heel mooi, leerrijk museum, een aanrader!

We hebben het museum bezocht met 2 kinderen: eentje van 9 en eentje van 16. Ze kregen allebei bij het binnengaan een blad/ boekje dat ze konden invullen. De jongste kon zijn boekje op het einde laten afstempelen om een ijsje te krijgen in de brasserie. De oudste had dit ook graag gehad ;-) Ze vonden het allebei een heel fijn museum. Mijn man en ik geven les over de ramp en we bezoeken met onze klassen Neeltje Jans. We wisten er al veel over, maar hebben nog heel veel bijgeleerd. Een echte aanrader! Het was ook fijn dat we met onze lerarenkaart gratis toegang kregen.

augustus 2019

• 4Juf01-04-2019

Zo niet weer....

Elke twee jaar bezoeken we met onze school dit bijzondere museum. Altijd zeer leerzaam. Goed voor kinderen om hun eigen Zeeuwse geschiedenis te leren kennen. Dit jaar was het geen fijn bezoek. Onze gids, een Belgische dame, had niets met kinderen, helaas. Ook geen enthousiaste verteller. Niet fijn voor kinderen dat ze geen gewoon Nederlands sprak en daardoor moeite had om bepaalde zaken duidelijk te maken. Was meer met zichzelf bezig...en niet met het kleine groepje kinderen. Het was ook erg druk. Er zat geen structuur in de rondleiding, zodoende hebben de kinderen niet eens alles gezien. Jammer ....

Gereisd met vrienden in april 2019

• 5Laura23-03-2019

Leuke dag, minder leuk einde.

Ik ben naar het museum geweest met mijn stage school, groep 7 en 8. Wij kregen een rondleiding door een mevrouw die het zelf heeft mee gemaakt. Ik vond het erg interessant maar voor de kinderen was anderhalf uur erg lang stil luisteren, wat ze over het algemeen heel goed hebben gedaan. Toen we aankwamen bij het laatste caisson mochten de kinderen daar spelletjes doen. Ze waren erg blij met eindelijk wat beweging en gingen spelen zoals kinderen dat doen. Een medewerken kwam naar mij toe met een waarschuwing dat de kinderen stiller moesten wezen en heb dit natuurlijk met de kinderen besproken. Toen we het pand wilde verlaten werd ik erg onaangenaam aangesproken door de zelfde man dat we ons buiten zinnen aan het gedragen waren en dat we anders het museum maar moesten verlaten. Ik vond dit een rare opmerinking... Ik was samen met 2 volwassen juffen en een directeur hier naar toe en ik werd als enige zo aangesproken, een 19 jarige stagiair.

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 6Susan28-09-2018

Gemengd gevoel

Ik heb dit indrukwekkende museum al meerdere keren bezocht. Het heeft ook een interactief gedeelte, waar helaas niet alles het doet. Ook jammer dat veel vrijwilligers die er werken niet zo vriendelijk zijn, waardoor je een bezoek aan dit museum meestal met een gemengd gevoel afsluit.

Gereisd met partner in september 2018

• 10Robert Tenfelde07-09-2018

Echt een aanrader.

Erg interessant en indrukwekkend.

Gereisd met partner in september 2018

• 10Heezen13-04-2018

Fantastisch museum

Prachtig museum de films en persoonlijke verhalen Maakte veel indruk

Gereisd met vrienden in april 2018

• 10Fam Culemborg03-05-2017

Indrukwekkend, aanrader!

Erg mooi museum. Niet duur, goede informatie, interactief voor de kinderen. Vooral indrukwekkend door de persoonlijke verhalen. Onze kinderen vonden de rondleiding met gids die de ramp zelf had meegemaakt helemaal top.

mei 2017

• 10Paul Suijk28-02-2017

Vier verrassende caissons

Zeer onder de indruk van de wijze waarop het drama van de watersnood en alles daar om heen is vormgegeven. Van krantenknipsel tot persoonlijke verhalen. Van het Polygoonjournaal tot overblijfselen. Ook de wederopbouw, de buitenlandse hulp en de toekomst hebben de aandacht. Een museum over de watersnood in de vier caissons, die het gat in de dijk hebben gedicht, verrassend! Kinderen die enthousiast aan het speuren zijn, maar ook de enthousiaste vrijwilligers. We hebben veel geleerd en genoten.

Gereisd met partner in februari 2017

10 van de 126 reviews gezien