Abdijtoren De Lange Jan

7Goed

• 4NadiaaJ03-05-2014

Weinig voor 4 euro

Wij vonden het erg jammer dat we 4 euro per persoon moesten neerleggen om de trappen van de Lange Jan moesten bestijgen om boven alleen maar via ramen naar buiten te kunnen kijken zonder enige informatie over de stad en bijvoorbeeld de geschiedenis. Voelde als betalen voor traplopen.

mei 2014

• 10v. ooteman17-11-2013

klimmen

leuke klim en ondanks de mist beloond met een mooi uitzicht

Gereisd met partner in november 2013

• 7Frank Crommentuijn16-09-2013

Mooi

Hoge toren. Belangrijk dat dit bewaard wordt.

Gereisd met partner in september 2013

• 8Marry van Dijke10-08-2013

Mooi uitzicht

Leuk om te beklimmen en een mooi uitzicht. Met 207 treden ook goed te doen voor een 4,5 jarige.

augustus 2013

• 8Erik08-08-2013

Mooi uitzicht

Als je in Middelburg bent, moet je ook de Lan ge Jan beklimmen. Biedt een prachtig uitzicht over de oude historische binnenstad van Middelburg. Alleen met 4 euro per persoon is de entreeprijs wel wat hoog, zeker als je met een groep bent. Echter, als je dit combineert met bijv. een bezoek aan het Abdijcomplex (gratis) en een wandeling door de binnenstad op eigen gelegenheid (gratis), krijg je een goed beeld van deze stad.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8danielvandalen10-03-2013

leuk

De lange Jan kan je beklimmen. Prachtig uitzicht over het centrum van Middelburg

januari 2013

• 8Harm27-09-2012

Aanrader! Lange Jan Middelburg.

Wij zijn in de zomervakantie met 2 kinderen op de Lange Jan geweest. Het was die dag prachtig weer. Je kunt tot ongeveer de helft van de toren klimmen. Het uitzicht is fantastisch!

juli 2012

• 6Tineke27-07-2012

207 treden

Na een lange klim hoopten wij buiten uit te kunnen kijken over de stad, maar helaas kun je niet naar buiten en is je uitzicht dus achter glas. Ik vond het nogal duur om de toren te beklimmen. Het kostte 4 euro per persoon.

Gereisd met partner in juli 2012

• 7arija16-04-2012

mooie middeleeuwse kerk

Midden in het schitterende historische centrum van Middelburg: de imposante Abdijtoren de Lange Jan. De beklimming mag je niet missen. Het is 207 treden om precies te zijn, maar het uitzicht is deze inspanning dubbel en dwars waard. De toren van de Lange Jan is 90,5 meter lang (behoort in de top 10 van hoogste torens in Nederland). Op heldere dagen zijn vanaf de Lange Jan zelfs de omringende Zeeuwse eilanden zien. Vergeet de Middeleeuwse abdijtuin niet. Daar is het heerlijk rustig zitten tussen de kruidenperken.

Alleen gereisd in januari 2012

• 4Inge21-10-2011

Niet de moeite waard !

De toegangsprijs voor het beklimmen van de toren (207 treden) bedraagt EUR 4,00 p.p. Deze prijs is veel te hoog. Boven kun je niet naar buiten en uitsluitend door vieze raampjes naar buiten kijken. Wij vonden het de toegangsprijs absoluut niet waard.

oktober 2011

10 van de 11 reviews gezien