Kaap Skil Museum van Jutters & Zeelui

Kaap Skil Museum van Jutters & Zeelui

8.2Fantastisch

• 9Iris07-01-2018

Ontzettend leuk!

Ontzettend leuk. Boven verwachting leuk zelfs. De geschiedenis over o.a. de rede van Texel, de visserij en het leven op Texel wordt op een levendige manier getoond. Veel interactieve manieren om de informatie over te brengen. Spelletjes, film- en geluidsfragmenten, voor iedere leeftijd leuk. Zelfs onze puber zoon, die toch alles stom en saai vindt, vond dit leuk!

januari 2018

• 9trijntje18-10-2016

Echt leuk!

Gevarieerd museum, deels openlucht museum. Leuk voor jong en oud. Je kan er een heel 'regenachtig' dagdeel mee zoet zijn.

oktober 2016

• 8Luc16-09-2015

Modern opgevat museum

Het museum toont vooral het verleden van Texel: vissershuisjes, VOC tijd, de rede

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Liesbeth19-08-2015

Gevarieerd museum. Leuk voor jong en oud.

Erg mooi opgezet en interactief. Leuke en boeiende informatiefilmpjes. Ook de panoramaruimte was mooi ingericht. Buiten waren er museumhuisjes te bezichtigen en je kon deelnemen aan een workshop om van jutterspullen iets leuks te maken. We hebben een heerlijke soep met broodje gegeten in het museumrestaurant.

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 7Peter11-08-2015

Kaap Skil

Draaiende molen en het zien van hoe ze meel maakten. Er is ook kunst te zien van gevonden voorwerpen door strandjutters.

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Laura en Mark27-06-2015

Leuk en leerzaam!

Een openluchtmuseum in het klein. Zo leuk om terug in de tijd te gaan. En dan ook nog een jutter tegen het lijf lopen die van alles spontaan verteld. We hebben genoten!

juni 2015

• 9A.Kruijver26-06-2015

aanrader

vooral de vrijwilligers waren fantastisch met goede verhalen! Het touwslagen heeft ons een springtouw opgeleverd en de gestoofde vis (rode poon) was verrukkelijk!!

• 9Ton Eijer23-06-2015

Verbluffend verassend..................

Wat hebben wij hier van genoten, werkelijk alles op Maritiem gebied en op het gebied van Jutteren is hier te bewonderen, je kan er echt wel uren rondbrengen........een museum wat een plaatsje in onze top 10 van musea heeft gekregen.......

• 8j van Mierlo22-06-2015

intresant

hier moet je zijn geweest als je een bezoek brengt aan Texel

Gereisd met vrienden in juni 2015

• 10Nieske en Luuk15-06-2015

Zeer de moeite waard !

De moeite waard!! Veelzijdig en prachtig opgezet!!

10 van de 162 reviews gezien