Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)

Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)sterstersterster

9.4Fenomenaal

Nederland, Waddeneilanden, Texel

9.4Fenomenaal

We hebben een aantal aanbieders voor De Smederij Texel (Cocksdorp) voor je op een rij gezet:

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info

241 reviews over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)

• 2017
    10Dieneke10-12-2017

Absolute aanrader, gezelligheid, nostalgie en luxe

Kijk op de website en in het echt is het nog leuker.

Gereisd met jonge kinderen in december 2017

• 9irene22-10-2017

We komen graag nog eens terug.

Sfeervolle B&B, gastvrije eigenaren, heerlijk ontbijt, centrale ligging in het dorp. Hond zeer welkom (er zat zelfs een hondenkoekje bij het ontbijt!).

Gereisd met partner in oktober 2017

• 9Anke van beek30-09-2017

Wat een sfeer!

Een heel sfeervol B&B, eigenlijk meer dan een B&B. Je voelt je er meteen thuis, prima bed, heerlijke douche. 't Uitgebreide ontbijt wordt in een mand gebracht op de tijd die jezelf kunt aangeven. Zeer gastvrije ontvangst. Veel zorg en liefde is aan dit onderkomen besteed. En niet te vergeten: een heel gezellige tuin met zitjes e.d. Niets, maar dan ook niets negatiefs te melen.

Alleen gereisd in september 2017

• 9Carolina van Iperen03-09-2017

Weer superfijn verblijf in ons favoriete Smederij!

Marion & Wout begrijpen als geen ander wat het begrip gastvrijheid inhoudt: een warm welkom, overheerlijk ontbijt (elke dag weer een verrassing), fijne slaapkamer en super relaxte living, goede badkamer EN de tuin niet te vergeten! Ontbijten kan in de tuin, lezen kan in de hangmat of gewoon even chillen. Onze zoon is na diverse bezoeken bevriend geraakt met de honden Joris, Fleur en Isa. De Smederij voelt dan ook als thuiskomen! Hardlopen naar het wad, fietsen door de duinen naar de zee, uitwaaien en relaxen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Harriët23-08-2017

Wanneer mogen we weer???

We hebben een paar heerlijke dagen gehad bij De Smederij...gastvrije ontvangst,heerlijke ontbijtjes,een studio waar je elke keer weer iets anders 'ontdekt',rust,mooie omgeving...

We zaten dit keer op de begane grond in studio Droom.Een lekkere schone studio met een apart woon- en slaapgedeelte.Ideaal! De badkamer is eenvoudig maar overal is aan gedacht...aan de binnenkant van de deur haken met 2 badjassen,een inloopdouche met een heerlijke straal,een krukje waar je bijv. de toilettassen op kwijt kan,een stopcontact voor mijn stijltang (ook niet onbelangrijk...haha) en een handdoekenradiator. In de slaapkamer staat een mand met schone handdoeken en washandjes en een fohn. Heb je de handdoeken gebruikt kan je steeds weer schone pakken in de hal van De Smederij. Hier vind je ook schoon serviesgoed,bestek,koffie,thee,dvd's etc. Fijn dat je alles zo kan pakken en er niet steeds om hoeft te vragen.

Dat je zo de tuin in kan lopen vinden wij een pluspunt.We hebben zelfs in de tuin kunnen ontbijten.Gezellig met het geluid van de kippen op de achtergrond. De sfeer van De Smederij vind je ook zeker terug in de tuin.

Enne...wij hebben al ons volgende verblijf geboekt. :-) Dus dat zegt toch genoeg.

• 4Hans19-08-2017

helaas een afknapper

Deze zomer wilden we graag een 5 daagse mini-vakantie op het mooie Texel doorbrengen en we kozen voor een B&B formule waar ook ons hondje welkom is. Op basis van de voorstelling van de B&B op de website (inclusief de promovideo), de uitstekende ligging en de uitermate positieve reacties van vele klanten op Zoover kozen we voor B&B De Smederij in De Cocksdorp.
    Omwille van onze gezinssamenstelling, twee personen met hondje, werd dit voorjaar gastenverblijf ‘Droom’ op de benedenverdieping voor ons gereserveerd. Dit gastenverblijf wordt beschreven met de woorden ‘Een droom komt uit’ en ‘Proef de sfeer van vroeger en geniet van de luxe van nu’. Met hoge verwachtingen kwamen we gepakt en gezakt en voorbereid op diverse weerstypes na een trip van vier uur aan bij onze B&B en konden er onze wagen kwijt op een van de parkeerplaatsen vlak voor de B&B . Het gebouw straalt een echte retro-sfeer, je stapt a.h.w. terug in de ‘goeie ouwe tijd’ binnen. We werden vriendelijk onthaald en rondgeleid door gastheer Wout. Onder andere de formule met de ontbijtmand en het systeem van handdoekenverversing, etc. werden toegelicht zoals beschreven op de website. Ondanks de moderne badkamer met inloopdouche viel de inrichting van gastenverbljf ‘Droom’ ons toch al vlug tegen. De badkamer is proper maar zonder daglicht en we zagen geen haakjes of legplank bij de douche. Aan de wastafel vonden we geen stopcontact en ook is er geen haardroger aanwezig. Bij het ontsteken van de verlichting slaat een motortje aan voor luchtcirculatie. De inrichting van het zitgedeelte/woonkamer is bijzonder vintage wat we op zich best oké vinden. De ‘sfeer van vroeger’ wordt waargemaakt maar de ‘luxe van nu’ vonden we er amper terug. De aftandse meubeltjes met ouderwets geurtje bieden amper zitcomfort en de tv met dvd speler blijkt een mini schermpje waar je vlakbij met gaan zitten om iets te kunnen zien. De leefgeluiden van de bovenburen hoor je erg goed. Ook de netheid van de zitkamer beviel ons geheel niet, zo troffen we troffen allerlei kruimels in het zeteltje onder een schapenvel en op de kast een laagje stof met een dode spin. Op meerdere plekken waren er kleine stofnetten. In het slaapgedeelte bevindt zich een ingewerkt bed (of hoe noem je zoiets) waar je op bijzondere wijze langs de achterkant moet inklauteren omdat er langs de zijkanten geen plaats is. We merkten in alle gedeeltes van het gastenverblijf een bepaalde, niet te beschrijven geur, die voor ons storend was.
    Langs het koertje naar de tuin zagen en roken we een paar overvolle afvalcontainers, niet fijn. In de mooie, rustige oude tuin troffen we al meteen een pakket hondenpoep aan. Helaas niet van een klein hondje. Ook als hondenliefhebbers is dat voor ons storend en onaangenaam. Het tuinmeubilair kon ons niet verleiden om er gebruik van te maken wegens vervuild, rommelig en versleten. Deze authentieke tuin zou een echte troef zou kunnen voor deze B&B maar lost die verwachting niet in wegens verwaarloosd. Een sfeer van authenticiteit naar vervlogen tijden is mooi als concept maar dat mag niet ten koste gaan aan comfort, zorg en netheid. Als gasten willen we ons behaaglijk en comfortabel voelen in onze vakantieverblijf en dat kon deze B&B ons totaal niet bieden. We troffen een financiële regeling met de eigenaars, stapten de auto in (zonder dat bagage er uit gekomen was) en vier uur later kwamen we na een verloren dag en ondanks een wrang gevoel toch blij weer thuis. Alhoewel vele andere gasten het uitgebreid deden, zullen wij deze B&B niet aanbevelen.

• 9Peter11-08-2017

een echte aanrader!

Het is een sfeervolle b&b. We mochten in 'lucht' bivakkeren. Dit is ons goed bevallen. Deze studio is ingericht in brocante stijl. Alleen dat was al genieten. Alles was netjes en schoon. Er is zelfs een klein balkonnetje, mét een zitje, bij deze studio. Eigenaren zijn zeer hartelijk. Het ontbijt was ronduit super. Wat ons betreft: voor herhaling vatbaar!

• 5Irma Jansen01-07-2017

Viel een beetje tegen

Wij zaten in kamer Zilt. Die zit boven met nog 2 kamers (Verlangen en Lucht). Deze kamers bereik je via een vrij steile trap wat niet handig is als je met spullen (bagage, servies, handdoeken) naar boven of beneden wil. Het is erg gehorig! Beneden zit kamer vuur en wij hoorde daar de mensen praten en hoesten. Verder staat er onder aan de steile trap een servies/handdoeken kast waar je je vuile servies/handdoeken kan leggen en weer schoon kan pakken. Dit hoor je ook allemaal goed in kamer Zilt. Ook als mensen de trap op en af gaan hoor je dat goed. Ze hebben WIFI maar van de 3 dagen dat wij daar hebben gezeten heb ik een 1/2 minuut bereik gehad. Bed erg smal (140 cm breed) en zacht, maar dat is misschien persoonlijk. We hadden 2 ramen, 1 raam kijkt echter uit op de muur/dak van de buren (dus geen uitzicht). Deze staat zo dichtbij dat je hem kan aanraken. Verder slecht onderhouden. Er is verschil tussen iets goed onderhouden en er oud uit laten zien of iets wat oud is een likje verf geven.

Gereisd met partner in juni 2017

• 10Gerard Anny Hanegraaf14-06-2017

Om nog eens naar toe te gaan

Anders dan andere b&b sfeervol gast vrij. S'morgens mand vol lekkere ontbijtspullen. Geweldig was t er!!

Gereisd met partner in juni 2017

• 10Joost Bakker sr.26-05-2017

Een méér dan fantastisch B&B

Naast een ongelofelijk prettige sfeer en de geweldige accomodatie, is niets teveel gevraagd aan de gastvrouw en gastheer. Alles tot in de puntjes verzorgd waarbij je aan alles merkt en ziet dat deze B&B met hart en ziel wordt gedreven. Kortom; een geweldige B&B

Gereisd met vrienden in mei 2017

Direct boeken

42 tips over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)

• willem en astrid, 13-05-2014

Heerlijk eten bij de Rog, stukje verderop in de straat.

• Greetje Smid, 27-01-2012

Paardrijden vuurtoren strand de koog parachute springen(kijken ook heel leuk en lekker bakkie doen op het terras)

• SD, 16-02-2014

Eten bij Topido was erg lekker en heel dichtbij. Strand bij de vuurtoren heerlijk ruig. Kaap Noord een strandpaviljoen met het beste uitzicht.

5 vragen over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)

• Ineke, 25-03-2014

Wandelen met de hond

Wij verblijven binnenkort in De Cocksdorp op Texel. Waar kunnen we fijn wandelen met onze hond ? Een loslopende flatcoated retriever ! Heel belangrijk is dat wij onze hond los kunnen laten lopen. Wie heeft goede tips ? Vriendelijk bedankt !

Texelfan, 26-03-2014

In deze tijd van het jaar is het strand de uitgelezen plek om lekker met de hond te wandelen.

• Jonathan pattyn, 26-11-2012

een vraag

graag meer info over B&B wij kommen van uit België wij fietsen graag zouden onze elektrische fiets mede brengen is er mogelijkheid de fietsen (veilige) opt e bergen en wat zijn de prijzen: per nacht en per persoon :of per kamer ? wat is er te zien in omgeving hopelijk spoedig antw gr Jonathan

• annette de wit, 11-07-2012

prijs

wat is de prijs om 1 nacht in de b&b te slapen, we zijn met z'n tweeen en we willen eind juli of begin augustus evt. komen.?

Fam. Braamse, 14-09-2012

Bel even zelf naar de B en B