42 tips over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)

• willem en astrid, 13-05-2014

Heerlijk eten bij de Rog, stukje verderop in de straat.

• Greetje Smid, 27-01-2012

Paardrijden vuurtoren strand de koog parachute springen(kijken ook heel leuk en lekker bakkie doen op het terras)

• SD, 16-02-2014

Eten bij Topido was erg lekker en heel dichtbij. Strand bij de vuurtoren heerlijk ruig. Kaap Noord een strandpaviljoen met het beste uitzicht.

• Erik, 13-11-2013

Verblijf je in De Smederij Texel dan zijn alle vijf de gastenverblijven een aanrader. In elk gastenverblijf zijn detalis van de oorspronkelijke smederij terug te vinden. Ga je voor luxe dan kies je Verlangen, ga je voor details dan is Vuur het gastenverblijf.

Lekker eten doe je in het dorp bij Eetcafe De Rog of aan het strand bij Paviljoen Paal 33 Noord Kaap.

En voor wandelaars: Nationaal Park De Duinen van Texel biedt heel veel wandelmogelijkheden met veel afstanden.

We hebben een aantal aanbieders voor De Smederij Texel (Cocksdorp) voor je op een rij gezet:

• krystle_v00, 20-10-2013

Lekker gaan fietsen en ecomare en de jam meenemen die op texel gemaakt wordt !

• Luc & Meike, 07-10-2013

Tip: ga vooral eten bij eetcafe De Rog verder op in de straat. Vooral zeker reserveren. Het zit meestal afgeladen vol.

• mary commandeur, 02-10-2013

Texel is in 2 /3 dagen helemaal te doen, de 7 dorpjes met hun bezienswaardigheden. ( anwb boekje waddeneilanden)Slapen in de smederij maakt je korte vakantie echt AF! een mega aanrader!!

• Bart, 10-09-2013

Huur een fiets en ga het eiland verkennen!

• familie van Caem , 07-08-2013

Eetcafe de rog en een dag naar Vlieland is een echt must see!

• Fam. Braamse, 12-09-2013

Geweldig restaurant (de rog) op loopafstand , echt een aanrader .

• Bianca, 02-07-2013

Uit eten bij "de Rog" schuin tegenover de B&B. Wat een heerlijk eten, top bediening en super gastvrij.

Wanneer je een parachutesprong gaat maken bij "paracentrum texel" is deze slaapplek zeker aan te raden, 5 km hiervandaan.

• Greetje Smid, 19-07-2013

ga lekker bij de vuurtoren naar het strand, heel lang mooi wit strand en lekker rustig. de rog restaurant is lekker

• Mariette, 21-05-2013

Eten bij de Rog, eetcafe aan de overkant. Lekker en vriendelijke bediening. Winkelen in Den Burg, goed winkelaanbod Wandelen in Muy en Slufter, prachtig! De vuurtoren bezoeken, mooi "plaatje" in het landschap

• Jolanda Beuving, 09-02-2014

Ecomare, mindfulnesstexel , uitkijkpunt, zwembad,heerlijk uitwaaien langs het strand

• willem en astrid, 16-04-2013

zeker een keer gaan eten verder op in de straat bij eetcafe de Rog.

• S. van der Velde, 31-03-2013

Ga eten bij eetcafé de Rog!

• maartje en philly, 04-03-2013

Restaurant De Rog in de straat is een goed eetcafé, met zeer vriendelijke bediening, een goed wijnadvies en uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

• Jon Böhmer, 14-01-2013

maak heerlijke strandwandelingen !

• Yvon Vos, 23-10-2012

Gewoon gaan naar de Cocksdorp. Restaurant Bella Vista en La Morena zijn tevens aanraders voor een goed diner.

• Mariette, 20-05-2013

Ga eens eten bij de Rog, goed en fijne bediening met geweldig uitzicht op natuurgebied aan achterzijde. Gezellig winkelen in Den Burg met hele leuke winkels op woon- en kledinggebied. Een terrasje pikken in Den Koog en mensen kijken. Fantastisch mooie natuur om in te wandelen zoals Slufter en Muy. De vuurtoren gaan bekijken. Oudeschild met zijn mooie haventje bezoeken.

• Karin Valkenburg, 29-06-2013

Eten bij de Rog aan de overkant van de straat goed en gezellig, of de Noordkaap bij het strand ook prima en betaalbaar. Lekker lopen in de slufter, Huur een solex, ook leuk.

• Fam. Braamse, 14-09-2012

Aanrader; ecomare, kees skill, oudheidkamer, rit met jan plezier, winkelen in den burg, ijsje eten bij labora, en natuurlijk een strandwandeling.

• Leon, 09-07-2012

Leker eten bij de Rog. Blijf weg bij Bella Vista, bootocht met "de Vriendschap" naar de robben is aan te raden.

• Karin en Tom, 12-04-2012

Restaurant Topido (puur en eerlijke producten), prijs/kwaliteit echt redelijk. Geocatching in de buurt....! Spannend zoeken maar dus. Den Burg leuk om te shoppen. De Cocksdorp om te onthaasten en natuur. Oosterend nostalgie.

• VM, 03-12-2012

Eten bij Eetcafe de Rog (we hadden er spijt van dat we niet beide avonden hier hebben gegeten). Wel ff reserveren.

• Linda Biesbrouck, 03-04-2012

In De Cocksdorp restaurant Topido en café/restaurant De Rog. Beide restaurants serveren echte Texelse produkten. Gewoon erg goed. Verder Ecomare, waar meer te zien valt dan alleen de zeehonden (hoewel dat op zich al erg leuk is). In het voorjaar (wij waren begin april) stikt het van de lammetjes, erg leuk om daar tussendoor te fietsen.

• katrien_wageman, 17-06-2012

tip voor alle toekomstige gasten, ga lekker s avonds naar eetcafé de rog.... vlakbij, en het eten en drinken is er toppie... maar bovenal ... gezellig personeel waar iedereen telt.... wel op voorhand reserveren....

• Monique, 11-06-2012

We hebben op aanraden van een mede-toerist gegeten bij De Rog (restaurant aan zelfde straat B&B). Super lekker gegeten !

• femmie bloem, 06-05-2012

hele goede aanraders zijn: paal 28 lekker onbeperkt spareribs eten. paal 33 zeehondjes kijken met een grote verrekijker in het restaurant. paal 17 een licht een nieuw restaurant met goede en snele bediening.

• koos, 27-04-2012

De Rog - super gastvrij Garnalenvissen Eten in de balcken

• Jacqueline, 15-04-2012

Bij Herberg de Aanleg in dezelfde straat in De Cocksdorp is het heerlijk eten voor een redelijke prijs.

• Karin Valkenburg, 18-04-2012

Eten bij de Rog aan de overkant van de straat... heerlijk eten, érg gezellig, en betaalbaar.

• V&A, 27-03-2012

Uiteten? Eetcafe De Rog (op steenworp afstand van de locatie) serveert super maaltijden voor kleine prijsjes.. en waar in Nederland wordt nog gevraagd.. zou u nog een extra bakje salade, een bakje frietjes (de bijgerechten), etc. willen hebben (komt niet op de rekening). Ook de twee Italiaanse restaurants in dezelfde straat zijn goed.

• corné wendy & myrthe van caem, 27-02-2012
    • eetcafe de rog de cocksdorp
      • de smulpot in den burg.
      • vernieuwde ecomare.

• Ylona, 01-11-2011

Lekker eten doe je bij Vincent de Eilandkeuken! Super gewoon! Het Bikkelement vlakbij de Smederij moet je ontwijken dat viel enorm tegen.

• Loes Dings-Bouten, 13-08-2014

~Uit eten bij De Rog verderop in de straat. Goed eten voor mooie prijzen en kindvriendelijk. De bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Onze zoon mocht kleurplaten uitzoeken en de kleurtjes stonden ook al klaar! Ons beviel het zo goed dat we alle drie de avonden hier zijn gaan eten. Laat je ook eens verrassen door de specialiteiten van de dag. ~De vuurtoren beklimmen, super uitzicht! ~Het strand bij paal 33, heerlijk uit de wind, hier hebben we zelfs 2 zeehonden gezien!

• Marcia, 17-08-2014

Op Texel is er altijd genoeg te doen. Sta vroeg op en loop de dijk op voor de zonsopgang, huur fietsen, rijd het eiland rond. En kom dan weer terug in De Smederij, maak een kopje koffie of thee en voel de ontspanning.

• Nieske en Luuk, 15-06-2015

Relaxen in de sfeer van vroeger ? Ga naar B & B De Smederij !!

• Nico Webeling, 07-09-2014

Geen, alles was perfect. Ook de ruime tuin stond ter beschikking.

• Jody, 05-01-2015

Laat je sloffen thuis want er liggen handgebreide sloffen klaar op bed :-) Mocht je een speciaal dieet volgen (bijv. glutenvrij) dan kan je dit doorgeven aan de eigenaresse. Ze gaan graag voor je aan de slag.

• Petra van Ballegooijen, 20-04-2015

Uitstekende verzorging, je hoeft maar iets te vragen of het wordt geregeld.

• Lia Vermeulen, 23-06-2015

Eten bij de buren : restaurant Topido. Koken met Texelse producten en groenten uit eigen tuin.