Hotel Van der Werff

Met vrienden

Nostalgie.

Essie
9-2-2018

Elk jaar komen we weer terug naar dit geweldig hotel. De tijd heeft misschien stil gestaan maar de sfeer is top. Eenvoud maar netjes. De eetzaal is een bezoek waard. Van der Werff is een begrip! Hoort bij je opvoeding.

heerlijk ouderwets hotel

Saskia
21-12-2017

het hotel ademt vijftiger jaren, waarbij de sfeer en de gemoedelijkheid voldoende reden zijn om naar dit hotel te komen. De bediening is goed, het eten is prima, de bedden en de kamers zijn standaard comfortabel. De locatie in het midden van het dorp is perfect, met een heerlijk terras voor de deur en alle winkeltjes op loopafstand. De koffie kost 50 cent, oftewel vooroorlogse prijzen. Het hotel is geschikt voor jong en oud.

Nooit meer

Knol
25-8-2017

Nostalgisch? Achter stalling onderhoud, slechte bedden, alles zeer gedateerd. Personeel oud, of te jong en onervaren

Ontbijt matig, koffie niet te drinken. Er hangt muffe sfeer. De buitenkant ziet er mooi uit. Maar dit hotel heeft geen ziel!

Je krijgt er geen vakantiegevoel.

Sommige zegge Oude meuk andere nostalgisch ...

Sahbi Derksema
21-7-2017

Super centraal gelegen hotel, maar extreem verouderd. Voor een drankje in de bar leuk, gezellig een echte trekpleister.

Om te slapen.. voor mij niet meer. Mijn kamerdeur kon niet eens volledig open, badkamer zeer basis. Mijn oma in bejaardenhuis had nog een betere kamer dan hier. Ontbijt was ok, maar hier in grote zeer verouderde eetzaal. Nieuw meubilair, likje verf en een upgrade in service zal een hoop verbeteren.

Achteraf erg om moeten lachen.

Ouderwetse hotel!

Philipp
16-7-2017

Ik ben echt niet zeker, wanner da laatste keer dat hotel iets investeert heeft... De kamers zijn gevoelt out de jaren zeventig. De ontbijt is nog gekker. De antwoord ob de vraag: "Kann ik graag een cappuccino hebben?" was: wij hebben koffie and tee, punt. Wanner je opzoek na rijs en de tijd bent, prima, anders ga verder zoeken....

Gedateerd hotel op centrumlocatie

Charlotte Buiskool
14-7-2017

In Hotel van der Werff heb ik een tweetal nachten geslapen ivm werk. Mooie locatie op heerlijk Schiermonnikoog, midden in het hart, op loopafstand van winkeltjes, Spar, cafe's en dorp. Op fietsafstand van het strand.

Wat ik minder vond was de geur van een bruine kroeg, ook als je in de ochtend binnenkwam voor een ontbijt. Dat ontbijt was eenvoudig. De gangen konden wel wat aandacht gebruiken qua schoonmaken en verfje. Mijn kamer was netjes met een prima bed maar wel wat klein waardoor de badkamerdeur niet helemaal open kon en tegen het bed aanstootte. Op woensdag was er een dorpsfeestje wat eindigde in het cafe waardoor het tot 00:00 onrustig was in het hotel. Daarvoor was niet "gewaarschuwd".

Alsof de tijd heeft stilgestaan!

Carla
14-7-2017

Het was een hele belevenis in dit hotel. Bij binnenkomst in het hotel word je verwelkomd door een aroma van sigarenlucht en een populaire biljarttafel. Het is zeker een ontmoetingsplek voor veel bewoners van het eiland. 's Avonds komen hier veel mensen bijeen om te kaarten en skuumkoppen te drinken. Je kijkt je ogen uit naar alle oude schilderijen, oude tapijten en versleten hout. Alsof je even teruggaat in de tijd. Eigenlijk een hele belevenis op zich! De kamers zijn vrij klein en op de derde etage net een sauna, maar na 1 nachtje was ik eraan gewend. Al met al was het een hele ervaring en gelukkig veel lol met elkaar gehad! Soms voelde ik me niet erg welkom geheten door het personeel en dat vind ik altijd enorm belangrijk. Het zou wel fijn zijn als het personeel jou ook een fijne dag wenst na het uitchecken ;)

Vergane glorie

Marc Alexander
9-7-2017

De mensen moeten weten dat als ze hotel Van der Werff gaan bezoeken dat ze geen in oorspronkelijke luister hersteld hotel zullen betrekken. Lambrisering op vele plekken verwaarloosd, vloerbedekking (zeker in het trappenhuis) is op vele plekken afgetrapt.

Kamers, wij zaten op - zolder - te klein en als het warm weer is, een stoofhut. De hygiëne had ook beter gekund. Er werd slordig gestofzuigd.

Service was 'zo zo'. Niet echt vriendelijk dan wel onvriendelijk.

Ligging, je gaat tenslotte naar Schier voor de rust, ligt in drukste deel van het dorp.

We hebben er niet gegeten, dus hebben daar geen mening over. Ontbijt- eetzaal was wel mooi en lekker ruim. Geen kwaad woord hier over. Het ontbijt zelf was goed te noemen.

Prima dagmenu

eilandgast
29-6-2017

Wij hebben alleen 's avonds hier gegeten. Het dagmenu is hier van prima kwaliteit. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. De soep wordt al snel geserveerd. Maar dan is het soms lang wachten op het hoofdgerecht. Wij denken dat er te weinig personeel in de keuken staat

.Personeel in de bediening is zeer correct. Vragen geregeld of alles naar wens is.

Wat ons wel opvalt: je ziet de eigenaar/eigenaresse nooit eens in het restaurant om haar gasten even te groeten. Hoort wel bij gastvrijheid in de horeca !!

Uniekste hotel ter plastse

Marianne Kraaijeveld
24-6-2017

Gelagkamer sfeervol en uniek, kamers prima eten lekker en plek midden in het dorp. Bediening aardig, zeker wanneer je vaker komt, alles is mogelijk.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Van der Werff in Schiermonnikoog, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Van der Werff zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.