Vakantiehuis Lange Dunen

9,1

42 reviews over Vakantiehuis Lange Dunen in het Nederlands

Ans Elzen
20-8-2017

Vriendelijke mensen en leuke accommodatie. Voor de tweede keer daar geweest. Alweer geboekt voor volgend jaar. Een aanrader!!!

Prachtige locatie, super gastvrij ontvangen!

Jeroen en Iteke
18-8-2017

De ligging van de lange dunen is fantastisch. Bos, duinen, zee, strand, en de mooie dorpen Ballum en Hollum allemaal om de hoek. Het huisje was erg comfortabel, de keuken was heel compleet, en de mooie beschutte en overdekte plek buiten, maakte dat we lange avonden in mei buiten konden genieten.

De eigenaren zijn heel erg gastvrij, in overleg was er heel veel mogelijk, en ze zijn ware kenners van het eiland, en desgevraagd voorzien ze je van super tips over wat er te beleven is.

We hadden onze paarden mee genomen en tot onze verassing stonden ze met elkaar in een hele fijne privé wei met zicht op de paarden van de lange dunen zelf. De eigenaren informeerde regelmatig of alles naar wens was met de paarden, en hielden zelf ook even een oogje in het zeil als ze langs de wei liepen, wat een heel vertrouwd gevoel gaf.

De aanwezige ruitershop had een breed assortiment, zodat we ook nog even konden shoppen. En natuurlijk mocht een bezoek aan de filmset van penny's shadow niet ontbreken!

Mooie locatie prachtige omgeving

Sandra
17-8-2017

Zeer gastvrij ontvangen ook onze hond was welkom.genoten van de rust de prachtige natuur en de geweldig mooie strandritten! Zeer tevreden over de slaapgelegenheid met nieuwe matrasen van goede kwaliteit .Het huisje is verder voorzien van alle gemakken die je voor een verblijf nodig hebt.

Ook het huren van een fiets met hondekar was geen enkel probleem! Mijn dochter wil t liefst volgend jaar weer terug

De midweek was veel te kort...

Ehret
5-6-2017

Onze zoon is in deze vakantie 6 jaar geworden. En als groot fan van Penny's Shadow werd hij door Sieds en Ingrid op zijn verjaardag verrast met een rondleiding over de filmset en zelfs een ritje op de rug van Rakker!! Bijna dagelijks vragen onze kinderen wanneer we weer naar Ameland gaan.

Schitterende locatie, ontzettend gastvrij

Familie Wullems
4-5-2017

De Lange Dunen, in één woord geweldig. Ontzettende lief en gastvrij ontvangen. We voelden ons meteen thuis.

Paardrijden ook fantastisch. Zeer deskundig advies gekregen ook.

Komen hier zeker terug!!!

Oude reviews (archief)

Vakanthuisjes

LouisHvG
26-10-2016

Locatie is prima. Wij waren met fietsen en de restaurantjes in Hollum zijn in 10 minuten te bereiken. Even iets doorrijden en je zit bij de vuurtoren en het strand (bijv. beachclub). Leuke tuin die aansluit op een speeltuintje en doordat er een soort houten frame om het huisje is gebouwd ontstaat er een ruime veranda. Die hebben wij overigens niet gebruikt omdat het al wat frisser was en de wind er precies in waaide.

Huisje zelf is klein en redelijk spartaans. Weet dat er geen oventje in de keuken is. Er zijn vijf slaapplaatsen, maar aan de tafel in de woonkamer zijn er vier stoelen. Je moet een stoel uit de slaapkamer halen en dan is de woonkamer echt wel vol. De wastafels zitten in de slaapkamers, maar zonder lichtje erboven. Dat maakt het soms was onhandig.

Wat ons echt tegenviel was dat het er niet schoon was. Haren in het putje van de vorige bewoners, bijvoorbeeld en die blauwe synthetische matrassen roken zelfs door de lakens heen. Kennelijk is het in dat huisje erg warm geweest, de afgelopen warme zomerperiode. En echt goed geventileerd is er ook niet. Een bed opzij schuiven om de lakens er op te doen laat spontaan afbladerend behang zien met zwarte plekken hier en daar.

Weet dat je voor bijna alles moet betalen. Voor 3 nachten betaalden wij bijna 6,50 voor gas en licht. Opvallend, zo'n klein huisje en wij waren er echt niet veel (thermostaat laag). De eindschoonmaak is verplicht en kost 50,- (?!). Verder wordt er zelfs 10,- in rekening gebracht voor het uitruimen van de vaatwasser. Die ochtend van vertrek na een ontbijtje de borden in de vaatwasser gezet. Wij zijn vertrokken (checkout tijd 10:00) nadat we tevergeefs hadden gezocht naar de eigenaar/ verhuurder.

Achteraf (via email) werd de eindafrekening gestuurd. Als onderbouwing werd al snel gezegd dat we een en ander hadden kunnen weten. Ook dat uitruimen van de vaatwasser. Er is een document en daar staat het allemaal in. Vervolgens bleek dat de kosten van gas en licht zijn doorberekend tot aan het moment dat hij naar dat huisje is gegaan. Die checkout tijd van 10:00 heeft helemaal geen betekenis, kennelijk. Maar, zoals later in een email aan ons teruggestuurd: In zijn ogen waren onze ervaringen gewoon onjuist. Tsja...

Genoteeen fantastische vakantie in de natuur!

Familie Gorter
3-9-2016

Gelegen dichtbij de duinen en de zee, mooi centraal tussen de 2 mooi dorpjes Ballum en Hollum. Genoten van de rust en privacy. Het vakantiehuis Engelsmanduun was gezellig, ruim en erg compleet. Wat het erg speciaal maakte waren ook de gezellige en comfortabele bedstedes. Een mooie gelegenheid om met je pony of paard mee op vakantie te gaan. Ook het bezoek aan de filmset van Penny Shadow was zeker moeite waard, genoten van de mooie verhalen, de rondleiding en demonstratie van de vrijheidsdressuur. Fijne eigenaren met het hart op de goede plek en passie voor paarden. Organiseren bovendien schitterende buitenritten met pony's en paarden, ook bij zonsondergang. Een echte aanrader!

zeker voor herhaling vatbaar

Renze
31-8-2016

het ligt mooi tussen de dorpen in, dus in zowel Ballum als Hollum ben je zomaar op de fiets. terwijl je wel kan genieten van alle stilte dus ook rust. voor kinderen dus al helemaal geschikt.

Top!

Marco
31-8-2016

We hebben een top verblijf gehad! Heel gastvrij en op een ideale ligging. Hopelijk volgend jaar weer!

Ideale combinatie van zon, zee, vakantie en paard

Charlotte Penders
31-8-2016

De lange dunen ligt afgelegen van de dorpen, hier moet je wel even rekening mee houden. Maar met fiets (of auto) is dit geen probleem.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Lange Dunen in Ameland, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Lange Dunen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Lange Dunen scoort een 9.12 uit 10 op basis van 42 reviews.