Camping Duinoord

• 8.7Staat v/h sanitair
  • 7.7Eetgelegenheden

Zoover gold Award 2019

Meer camping info

Camping Duinoord op Ameland ligt naast het strand. Je verblijft dus op staanplaatsen tussen de duinen. De faciliteiten zijn goed onderhouden en het animatieteam vermaakt met enthousiasme de kleinere kinderen. Kitesurfers zitten hier op de goede plek. Tip: neem een fiets mee om makkelijk de omliggende dorpen te bereiken, zoals Nes en Buren.

Contact

272 reviews over Camping Duinoord

• 8Jennie en Henk28-08-2020

Geweldige service

Wij hadden een tenthuisje geboekt. Hélaas heel slecht weer met zware windstoten en veel regen. Daardoor lekkage. Ze hadden geen mogelijkheid om ons ander onderdak te bieden. Wel behulpzaam met het verzinnen van oplossingen. Al het geld terug gekregen. Chapeau voor dit gebaar.

• 7Eetgelegenheden

• 9Brons25-08-2020

TOP verblijf

Wij hebben geweldig verblijf gehad. De corona maatregelen werden zeer goed gehandhaafd extra schoonmaak can toiletgebouwen extra douche en toiletten geplaatst. TOP

• 7Wim en Marjan24-08-2020

Helaas teveel tenten op te weinig m2.

Na 23 jaar weer terug op Duinoord-Zuid. Helaas was het terrein overvol. Een grote tent plaats gereserveerd voor vouwwagen en eventuele bijzet tent. Bij aankomst bleek de plaats opgedeeld te zijn in 2 plekken. Kon geen bijzettent meer bij, de scheerlijnen van de vouwwagen stonden aan beide kanten op de plek van de buren. De buren stonden bijna met hun tent tegen onze vouwwagen aan. Plaats 71A staat op geen enkele plattegrond aangegeven. Jammer dat je zo dicht op elkaar staat. Op de standplaats was 1,5 m tot de buren bijna niet haalbaar. En dat in corona-tijd. Ik heb begrip voor het feit dat ze een slecht voorseizoen hebben gehad, maar op deze manier kom ik niet meer terug. En vele andere heb ik dit ook horen zeggen. Extra bijgeplaatste douche-units waren maar een paar uur per dag open, zodat ook de capaciteit niet toereikend was voor zoveel campinggasten. Jammer, jammer, jammer. Want Ameland is zo mooi en de camping ligt zo mooi.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2020

• 9Jansen23-08-2020

Rustige camping aan zee

Wij zaten op veld B op een plek direct bij een strandopgang. Ongeveer 2 minuten lopen en je zit op het strand. Erg rustig bij dit strandopgang omdat alles uit het dorp en omgeving bij strandopgang Nes gaat zitten. Ruime plekken, maar en zijn ook kleinere plekken. Gebruik strandharingen! Plekken kunnen erg scheef aflopen. Het sanitair was schoon en netjes. Nadeel vonden wij dat je moet betalen voor warm water (0,70 voor 6 minuten douchen) en dat je de temperatuur van de douche niet kan regelen. Maar douches zijn verder prima, mooi ruim en 2 familiedouches (bij veld B). Toiletten waren altijd redelijk schoon en toiletpapier was altijd aangevuld. Campingwinkeltje is prima maar wel duur. Friet van de camping is prima. Onze kinderen hebben geen gebruik gemaakt van de animatie maar wij hebben daar een positieve indruk van gekregen. Er is veel te doen op Ameland, veel met de fiets te doen en het strand is natuurlijk fantastisch!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 4Nynke21-08-2020

Duur en milieu onvriendelijk

Op alles wordt geld verdient, je moet voor alles geld extra betalen: de douche, het hebben van een pasje voor de douche, electriciteit aansluiting, zelfs je auto parkeren, een pasje om het terrein op te mogen rijden, de kinderactiviteit .... veel extra kosten. De afvalscheiding is waardeloos en dat voor een duincamping op een Waddeneiland. De plekken zijn krap en klein, ook hier is het motto volgens mij: hoe meer mensen, hoe meer we kunnen verdienen

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 9A&I19-08-2020

Prima!

Bijna twee weken op deze camping doorgebracht. Gelukkig stonden wij op Zuid waar alleen maar tenten en vouwwagens mogen staan en je dus het echte kampeergevoel hebt. Veel leuker dan tussen de (sta-) caravans op Noord. Schoon en heel veel sanitair. Zonnige plaatsen, net groot genoeg voor onze vouwwagen. Tien minuutjes wandelen naar het prachtige strand en vijf minuutjes met de fiets naar Nes. Geen probleem dat de auto niet op de plaats mag en kan. Op Ameland doe je alles met de fiets. Fietsverhuur op de camping tegen zeer schappelijke prijzen. Wel van te voren reserveren, zeker als je iets speciaals wilt. Winkeltje bij de receptie heeft bijna alles wat je nodig zou kunnen hebben. 'sOchtends broodjesservice tussen 07:00 en 11:00 op Zuid. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de eetgelegenheid en animatie voor de kinderen. Ameland zelf is in één woord geweldig. Enige nadeel is de prijzige overtocht met auto en vouwwagen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 10Johanna19-08-2020

Unieke camping IN de duinen en AAN het strand!

We hadden een mooie plek op Duinoord Zuid, het tent-veld (met plaatsen voor grote en kleine tenten). De sfeer was er heerlijk relaxed, ondanks de drukte. Iedere ochtend werd om 7 uur de broodjes-tent geopend op ons veld! Met super veel variatie aan broodjes (maar ook wafels, appelflappen, donuts, etc.). In verband met de Covid-19 maatregelen was er een extra toilet en douchegebouw bijgeplaatst, daar kon je onbeperkt gratis en warm douchen. Duinoord Zuid ligt gescheiden van de 'centraler' gelegen velden waar caravans en tenten gemengd staan en waar ook het centrale receptiegebouw staat, een flinke duin zorgt voor een prachtige natuurlijke afscheiding (met een fantastisch uitzicht) van de rest van de camping. De meeste paden zijn met stro bedekt, wat een soort luxe en nog meer duingevoel geeft. Het winkelassortiment, de snackbar, het terras, de vriendelijke medewerkers, alles was echt meer dan goed. En dan die locatie, locatie, locatie!!

• 10Eetgelegenheden

• 9Liz16-08-2020

Super leuk!

Een mooie camping met enorm vriendelijke mensen aan de balie! Als je op veld zuid staat moet je wel steeds een enorme duin over, dat wisten wij niet en is voor sommige mensen niet zo handig.

• 6Ron13-08-2020

Redelijk verblijf op Duinoord

Rustige camping, kwartiertje lopen naar zee. Sanitair is schoon, echter je moet 1 euro per douchebeurt betalen, vaste temperatuur. Bij warm weer niet mogelijk om frisse douche te nemen. Ook warm water voor afwas betalen. Op veld A is het goed toeven met caravan of camper, andere velden alles erg dicht op elkaar. Klein winkeltje voor acute behoeften ( genoeg supermarkten in de buurt), s’morgens pistolets e.d. geen brood of zo. Restaurant aanwezig met eenvoudige menu’s, af en toe kun je ook zelf gebakken vis , kibbeling, verkrijgen. Geen auto bij kampeerplek mogelijk, aparte parkeerplaats aanwezig. Als je niet te veel verlangd dan kun je op Duinoord terecht puur vanwege dicht bij zee met mooi groot strand.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 10Gijs12-08-2020

Heerlijk gekampeerd vlakbij het strand

Heerlijk gekampeerd in een koepeltentje vlakbij het strand. De camping is centraal gelegen op Ameland en alles is op fietsafstand. Het strand ligt op slechts enkele honderden meters lopen. Bij warm weer is het nabijgelegen bos heerlijk om te verblijven. De voorzieningen (toilet, douches e.d.) zijn zeer schoon.

• 9Eetgelegenheden

Camping Duinoord info