Lodge Ballumerhoeve

• Goed: 7 - 8

Heerlijke plek

Roos
28-5-2017

Verbleven in de Skip en Finn lodge met 5 volwassenen en 5 kleine kinderen. Een zeer prettig verblijf voorzien van alle gemakken. Een vriendelijke ontvangst door de eigenaren. Ze zijn behulpzaam en ook het contact vooraf aan ons verblijf was prettig, snel reactie op vragen.

We zijn een lang weekend geweest maar voelde als een minivakantie.

De huizen zijn gezellig ingericht.

Kindvriendelijkheid kennerkt zich door een zee van ruimte buiten (trampoline, diverse speeltoestellen) en enorme speelschuur met allerlei speelgoed, trakhekjes, bedjes en kinderstoelen. Het is er allemaal.

Dorp Ballum is 10 min fietsen, dichtsbijzijnde strandtent 15-20 min fietsen. Dorp Nes en boot zijn 20 min fietsen.

We hebben onze eerste boodschappen laten bezorgen door de Spar, ideaal.

Heerlijk, luxe huis met veel speelmogelijkheden

K Huismans
7-3-2017

Ballumerhoeve voldeed aan al onze verwachtingen, het bubbelbad was voor zowel ons als de kinderen heerlijk en ondanks de regenachtige dagen hebben de kinderen zich uitstekend vermaakt in de speelschuur en speeltuin. De gashaard gaf een sfeervolle warmte, keuken was prima uitgerust en de bedden ook goed. De ligging is centraal, met de Amelandse bierbrouwerij op steenworp afstand! De dorpen Ballum en Hollum liggen dichtbij, de vuurtoren is zelfs te zien vanaf de boerderij! Ameland biedt veel mogelijkheden voor mooie wandelingen en de Ballumerhoeve ligt ook wat dat betreft heel centraal.

Fijn verblijf op Ameland!

Marleen
13-9-2016

Wij verbleven met 12 volwassenen in de Skip en de Finn Lodge. Door een verbindingsdeur was dit één huis. Heel handig!

De slaapkamers zijn netjes en ook de badkamers zijn van alle gemakken voorzien.

De woonkamer met open keuken van de Finn Lodge is ruim genoeg. Jammer is dat de eettafel wat te smal is om met 12 personen aan te zitten, met meer dan alleen borden en bestek. Wij hebben dit opgelost door in de keuken een buffet te maken.

Buiten is voldoende ruimte om lekker te zitten of actief bezig te zijn. De grote trampoline is ook voor grote kinderen een succes.

Stralende week

Trouwborst
15-5-2016

Wat hebben wij het heerlijk gehad! Met drie kinderen van 2-5-7 jaar was het een feestje! De trampoline, schuur met talloze tractors, skelters etc een feest! Zeker voor onze stadse kids.

Het eiland ook heerlijk en mooie tochten gemaakt. Alles per fiets goed bereikbaar. Ook veel hardgelopen en je kunt prachtige tochten maken. Met een kilometer of twee zit je in de duinen.

Het bubbelbad was favoriet.

Fantastische plek

Kloosterhof
20-7-2015

We zijn nu 3 dagen thuis en hebben alweer heimwee naar Ameland en de ballumerhoeve. We hebben voor de 2e keer onze vakantie van bijna 2 weken doorgebracht op de Ballumerhoeve. Wat een heerlijke plek! Prachtige lodge! Onze kinderen van 11 en 8 hebben zich prima vermaakt met de andere kinderen in de speeltuin en rond de hoeve. De paarden met hun veulens waren een ware bezienswaardigheid. Petra en André wederom bedankt voor jullie gastvrijheid! We komen zeker terug!

Fantastische plek, rustgevend en kindvriendelijk

petra kamphuis
13-6-2015

De Lodge is zeer luxe ingericht, heel netjes. Van alle gemakken voorzien. Van sauna, bubbelbad, vaatwasser, 6 pits gasstel, alles is aanwezig. Je voelt je heel snel thuis in deze lodges. Op fietsafstand van Nes en de boot. Op het terrein staan speeltoestellen waar de kinderen naar hartelust kunnen spelen, zelfs bij slecht weer is er een overdekte ruimte waar de kinderen dan binnen kunnen spelen. Gastheer en gastvrouw zijn heel vriendelijk en gastvrij en erg behulpzaam. We hebben genoten van het eiland, maar vooral ook van de lodges. De gastvrouw en gastheer zijn erin geslaagd luxe, rust en ruimte, met kindvriendelijkheid te combineren.

De lodges liggen midden in de natuur met een vrij uitzicht. Heerlijk rustig en toch op een klein fietsafstandje van de drukte van het strand en Nes. Wij waren met een groep, maar ik kom hier zeker terug met ons gezin!

Voor herhaling vatbaar.

michiel
13-6-2015

Lodge Ballumerhoeve is ons heel goed bevallen als comfortabele landingplek tijdens tweedaags tripje. Gastvrije ontvangst aan het eind van een sportief dagje. Omsloten door rust en ruimte genoten we van de zonnige BBQ op het terras. Goed gevulde koelkast. Voldoende privacy om nog heerlijk na te tafelen. De slaapkamer is keurig en schoon met prima bedjes. Fijn om in de ruime badkamer even op te frissen.

Kortom, aan alle wensen is voldaan. Voor herhaling vatbaar.

Alles voor een ontspannen vakantie!

Nathali Vonk
7-6-2013

Wat een heerlijke midweek hebben wij gehad op de Ballumerhoeve. Een heel prettig, sfeervol (en schoon) huis, van alle denkbare gemakken voorzien en een héél gastvrije ontvangst. Alle ingredienten voor een ontspannen vakantie. Een 10 met een griffel!

Bovendien vonden wij Ameland een heel leuk eiland, mooie dorpjes, prachtige natuur. Het diner bij Nobel zal ons lang heugen, wat een zalig diner hebben we daar gehad.

De fiets en wandeltocht naar het Oer vonden wij zeer de moeite waard.

Prachtig, schoon en compleet

Bjorn van Beek
16-4-2013

We hebben een hele fijne week beleefd in lodge Finn. Van alle gemakken voorzien, zeer kindvriendelijk (traphekjes, babybedje met opgemaakt beddengoed, dressoirkast vol met speelgoed voor alle leeftijden, speeltuin, speelschuur, kinderbestek, borden, bekers, super!)

Vloerverwarming, infra rood sauna voor eigen gebruik, prettige badkamer en alles heerlijk schoon.

De keuken is meer dan compleet ingericht. Zelden heb ik zo'n compleet aanbod gezien.

Wij hebben een lang weekend in de Skip lodge gelogeerd. De lodge is van alle gemakken voorzien. Het bubbelbad viel bij de kinderen in goede smaak! In het appartement was zelfs wat speelgoed aanwezig voor de kids! Helaas liet het weer het niet toe om lekker buiten te spelen. Er is ook een "binnenspeeltuin", waar helaas niet alle speeltoestellen nog werkend zijn.

Het appartement is leuk verbouwd, waarbij de houten balken zeer sfeervol zijn. Ook de vloerverwarming plus haard waren heerlijk. Verder vonden we het appartement niet echt schoon. Dikke laag stof op de balken en nachtkastjes/lampjes en vuile pannen in de keuken, vieze vliegenvanger en vieze gordijnen. Zonde, zodoende voelt het net niet zo luxe als het had kunnen zijn! Dat was wel jammer.

Petra, Beheerster, 12-11-2012
Dank u hartelijk voor deze beoordeling. We vonden het jammer achteraf te moeten lezen dat de lodge niet als helemaal schoon ervaren is. Graag informeren wij u dat er inmiddels actie ondernomen is. De gordijnen zijn weer fris en het stof is verwijderd. Fijn te lezen dat de kinderen zich goed vermaakt hebben. Er is weer een nieuwe lading buitenspeelgoed onderweg naar Ameland, met trekkers, fietsjes etc.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Ballumerhoeve in Ameland, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Ballumerhoeve zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Lodge Ballumerhoeve scoort een 9.13 uit 10 op basis van 19 reviews.