Lodge Ballumerhoeve

Meer lodge info

20 reviews over Lodge Ballumerhoeve

• 10Peter & Joke05-10-2020

SUPER

Super tijd gehad. Zeer gastvrij en een paradijs voor kleine kinderen. Lodges zeer stijlvol ingericht en een oase aan rust. Ga hier zeker weer terugkomen...Een van de betere van Ameland!

Gereisd met vrienden in augustus 2020

• 9Roos28-05-2017

Heerlijke plek

Verbleven in de Skip en Finn lodge met 5 volwassenen en 5 kleine kinderen. Een zeer prettig verblijf voorzien van alle gemakken. Een vriendelijke ontvangst door de eigenaren. Ze zijn behulpzaam en ook het contact vooraf aan ons verblijf was prettig, snel reactie op vragen.

We zijn een lang weekend geweest maar voelde als een minivakantie.

De huizen zijn gezellig ingericht. Kindvriendelijkheid kennerkt zich door een zee van ruimte buiten (trampoline, diverse speeltoestellen) en enorme speelschuur met allerlei speelgoed, trakhekjes, bedjes en kinderstoelen. Het is er allemaal.

Dorp Ballum is 10 min fietsen, dichtsbijzijnde strandtent 15-20 min fietsen. Dorp Nes en boot zijn 20 min fietsen. We hebben onze eerste boodschappen laten bezorgen door de Spar, ideaal.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

• 9K Huismans07-03-2017

Heerlijk, luxe huis met veel speelmogelijkheden

Ballumerhoeve voldeed aan al onze verwachtingen, het bubbelbad was voor zowel ons als de kinderen heerlijk en ondanks de regenachtige dagen hebben de kinderen zich uitstekend vermaakt in de speelschuur en speeltuin. De gashaard gaf een sfeervolle warmte, keuken was prima uitgerust en de bedden ook goed. De ligging is centraal, met de Amelandse bierbrouwerij op steenworp afstand! De dorpen Ballum en Hollum liggen dichtbij, de vuurtoren is zelfs te zien vanaf de boerderij! Ameland biedt veel mogelijkheden voor mooie wandelingen en de Ballumerhoeve ligt ook wat dat betreft heel centraal.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017

• 8Marleen13-09-2016

Fijn verblijf op Ameland!

Wij verbleven met 12 volwassenen in de Skip en de Finn Lodge. Door een verbindingsdeur was dit één huis. Heel handig! De slaapkamers zijn netjes en ook de badkamers zijn van alle gemakken voorzien. De woonkamer met open keuken van de Finn Lodge is ruim genoeg. Jammer is dat de eettafel wat te smal is om met 12 personen aan te zitten, met meer dan alleen borden en bestek. Wij hebben dit opgelost door in de keuken een buffet te maken. Buiten is voldoende ruimte om lekker te zitten of actief bezig te zijn. De grote trampoline is ook voor grote kinderen een succes.

Gereisd met vrienden in september 2016

• 9Trouwborst15-05-2016

Stralende week

Wat hebben wij het heerlijk gehad! Met drie kinderen van 2-5-7 jaar was het een feestje! De trampoline, schuur met talloze tractors, skelters etc een feest! Zeker voor onze stadse kids. Het eiland ook heerlijk en mooie tochten gemaakt. Alles per fiets goed bereikbaar. Ook veel hardgelopen en je kunt prachtige tochten maken. Met een kilometer of twee zit je in de duinen. Het bubbelbad was favoriet.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 10Kloosterhof20-07-2015

Fantastische plek

We zijn nu 3 dagen thuis en hebben alweer heimwee naar Ameland en de ballumerhoeve. We hebben voor de 2e keer onze vakantie van bijna 2 weken doorgebracht op de Ballumerhoeve. Wat een heerlijke plek! Prachtige lodge! Onze kinderen van 11 en 8 hebben zich prima vermaakt met de andere kinderen in de speeltuin en rond de hoeve. De paarden met hun veulens waren een ware bezienswaardigheid. Petra en André wederom bedankt voor jullie gastvrijheid! We komen zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10petra kamphuis13-06-2015

Fantastische plek, rustgevend en kindvriendelijk

De Lodge is zeer luxe ingericht, heel netjes. Van alle gemakken voorzien. Van sauna, bubbelbad, vaatwasser, 6 pits gasstel, alles is aanwezig. Je voelt je heel snel thuis in deze lodges. Op fietsafstand van Nes en de boot. Op het terrein staan speeltoestellen waar de kinderen naar hartelust kunnen spelen, zelfs bij slecht weer is er een overdekte ruimte waar de kinderen dan binnen kunnen spelen. Gastheer en gastvrouw zijn heel vriendelijk en gastvrij en erg behulpzaam. We hebben genoten van het eiland, maar vooral ook van de lodges. De gastvrouw en gastheer zijn erin geslaagd luxe, rust en ruimte, met kindvriendelijkheid te combineren. De lodges liggen midden in de natuur met een vrij uitzicht. Heerlijk rustig en toch op een klein fietsafstandje van de drukte van het strand en Nes. Wij waren met een groep, maar ik kom hier zeker terug met ons gezin!

Gereisd met vrienden in juni 2015

• 10michiel13-06-2015

Voor herhaling vatbaar.

Lodge Ballumerhoeve is ons heel goed bevallen als comfortabele landingplek tijdens tweedaags tripje. Gastvrije ontvangst aan het eind van een sportief dagje. Omsloten door rust en ruimte genoten we van de zonnige BBQ op het terras. Goed gevulde koelkast. Voldoende privacy om nog heerlijk na te tafelen. De slaapkamer is keurig en schoon met prima bedjes. Fijn om in de ruime badkamer even op te frissen. Kortom, aan alle wensen is voldaan. Voor herhaling vatbaar.

Gereisd met vrienden in juni 2015

• 10Nathali Vonk07-06-2013

Alles voor een ontspannen vakantie!

Wat een heerlijke midweek hebben wij gehad op de Ballumerhoeve. Een heel prettig, sfeervol (en schoon) huis, van alle denkbare gemakken voorzien en een héél gastvrije ontvangst. Alle ingredienten voor een ontspannen vakantie. Een 10 met een griffel!

Bovendien vonden wij Ameland een heel leuk eiland, mooie dorpjes, prachtige natuur. Het diner bij Nobel zal ons lang heugen, wat een zalig diner hebben we daar gehad. De fiets en wandeltocht naar het Oer vonden wij zeer de moeite waard.

Gereisd in januari 2013

• 9Bjorn van Beek16-04-2013

Prachtig, schoon en compleet

We hebben een hele fijne week beleefd in lodge Finn. Van alle gemakken voorzien, zeer kindvriendelijk (traphekjes, babybedje met opgemaakt beddengoed, dressoirkast vol met speelgoed voor alle leeftijden, speeltuin, speelschuur, kinderbestek, borden, bekers, super!) Vloerverwarming, infra rood sauna voor eigen gebruik, prettige badkamer en alles heerlijk schoon. De keuken is meer dan compleet ingericht. Zelden heb ik zo'n compleet aanbod gezien.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2013

Lodge Ballumerhoeve info