Henschotermeer

3.2Onvoldoende

• 3Nora14-06-2019

Veel minder frequent

Helaas is de fietsenstalling aan de Zeisterweg gesloten. Heel jammer! Nu is het Henschotermeer niet meer zo gemakkelijk bereikbaar vanuit Amersfoort. Ook kom jenu terecht bij het overvolle strand waar ook de badgasten komen die parkeren met de auto. Aan de Zeisterweg was het juist lekker rustig en met jonge kinderen een heel klein stukje lopen.

juni 2019

• 2M.R.A.01-06-2019

helaas nooit meer

jammer dat de fietsenstalling aan de Zeisterweg is verwijderd. Als je vanaf Zeist/Austerlitz komt met de fiets moet je helemaal omrijden. Dit zal het voor vele, waaronder mezelf onmogelijk maken om nog naar het Hens te gaan. Ik vind dit echt heel erg jammer want ik heb er vaak van genoten.

Alleen gereisd in augustus 2018

• 8Petra16-08-2016

Leuk meer.

Zand of op het gras zitten. Schoon zand. Als iedereen zijn eigen troep opruimt blijft dit zo. Wc in de buurt. Ondiep water aan de kanten en langzaam aflopend. Ideaal met kleine kinderen. Dieper gedeelte op een andere plek aan het meer. Op loopafstand van de camping. Heerlijk om te wandelen.

april 2016

• 5Boulanger25-07-2014

Mooi ziekmakend meertje?

Tijdens de warme dagen in juli 2014 een aantal keren bezocht met familie. Mooie zandstranden en water.Een paar deelnemers waaronder ik zelf kregen griepachtige verschijnselen en een kindje buikpijn en koorts. Vraag me af of meer mensen deze ervaring hebben gehad na zwemmen in het Henschotermeer in deze warme en zeer drukke periode?

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 10marc_terpstra307-08-2013

heerlijke plek

We zijn hier deze zomer al een aantal maal geweest, en vermaken ons hier elke keer weer. Vooral met warm weer is het hier gauw wat drukker, maar nog niet zo druk dat je over de mensen moet lopen. Prijs is 10 Euro voor de hele dag parkeren met de auto. Verder kan je het zo duur maken als dat je zelf wilt.

Wij gaan hier zeker weer naar terug.

juli 2013

• 10J12-01-2013

Henschotermeer

Het was prachtig om hier 's morgens in de zon heerlijk foto's te maken.

Gereisd met vrienden in oktober 2012

• 7fr_woning23-09-2011

Wij zijn er vaker geweest .

-235- Henschotermeer is ontstaan onder anderen door zandwining en wij hebben het in de loop der jaren zien groeien . Het licht in het landgoed Den Treek , waar men gebruik maakt van zoals men dat noemt een Rentmeester , die alle zakelijke problemen oplost en bemiddeld bij verhuur van grond aan derden . Het runnen van het Henschotermeer is gedeeltelijk afgestoten aan een explotant , dat het Henschotermeer nu commercieel is ziet men aan de spandoeken en betaalautomaten langs het strand . Bij mooi weer word er druk gebruik van gemaakt en lopen joggers tegen de avond nog een rondje Henschotermeer.

Gereisd met vrienden in september 2011

• 9Jan en Christien13-08-2011

Fietsen, wandelen, zwemmen!

Het Henschotermeer is een uniek gebied op de Utrechtse Heuvelrug. Je kunt er vrij recreëren, je betaalt aleen voor het parkeren (auto 7 euro per dag, fiets 1 euro). Je kunt er prachtig wandelen, fietsen én zwemmen. Het water is schoon en bij grote drukte bewaakt.

Gereisd met partner in augustus 2011