Camping De Heigraaf

• 8.6Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Bij een meer in een bosrijke omgeving bij Woudenberg ligt Camping de Heigraaf. Op het park zijn meerdere sportfaciliteiten en zwemmen kan in het Henschotermeer. Fietsen of wandelen doe je in de omliggende bossen of op de Utrechtse Heuvelrug. Zowel Amersfoort als Utrecht zijn goed te bereiken vanaf de camping voor een dagtrip.

205 reviews over Camping De Heigraaf

• 10Familie Verbree28-05-2017

Een super camping!

Opnieuw (eerder in 2015) verbleven wij op de camping in een glamourtent, die met recht 'glamour' heet. Prachtige inrichting, inclusief wc en douche op een rustige plek met een prachtig uitzicht.

Super om te zien dat de eigenaren succesvol blijven investeren om aan de wensen van de gasten te voldoen. Mooie nieuwe sanitair gebouwen en inmiddels ook wifi-mogelijkheden.

De vakantie begint al bij de receptie waar je gastvrij wordt ontvangen. Er heerst een gezellige en vriendelijke sfeer op de hele camping, die er zeer verzorgd uitziet en voorziet aan vele behoeften.

Het assortiment van de winkel is uitstekend en het eten in zowel het restaurant 'De Deel' als van de 'Dubbellekkerdekker' is prima.

De bosrijke omgeving maakt het plaatje compleet met niet te vergeten het Henschotermeer op loopafstand.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

• 9Anita Steenbergen25-03-2017

Relaxed, groen

Er is net nieuwe wifi, en nieuw toiletgebouw en een nieuwe speeltuin. Mooie omgeving met bos en landgoederen, Henschotermeer, Amersfoort en Wijk bij Duurstede. Netjes. Animatie vanaf 4 jaar. Wel grote camping, dus zou fijn zijn als er een achter/zij uitgang komt, ik voor verkeersdrukte in hoogseizoen.

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

• 10Brenda19-11-2016

Prachtige plek, kom er al jaren, fijne sfeer!!

Heerlijke fietsmogelijkheden op de Utrechtse heuvelrug. Zwemmen en strand op loopafstand. Ook leuk om op de fiets naar Amersfoort of het prachtige Wijk bij Duurstede te gaan!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

• 10Ans Korsten-Hanegraaf07-11-2016

Geweldige camping voor alle leeftijden

Camping de Heigraaf is gelegen op de Utrechtse Heuvelrug. Vanaf de camping kun je geweldig fietsen en wandelen. Op de camping wordt veel georganiseerd voor alle leeftijden. Het sanitair is heel netjes en de eigenaren en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. In het restaurant is de keuze beperkt maar wat je krijgt is goed verzorg en smaakt heel erg lekker. De winkel heeft voor een camping een groot assortiment en heeft ruime openingstijden.

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Ans Korsten-Hanegraaf06-11-2016

fantastisch

geweldige ligging om vandaar te gaan wandelen en/of fietsen

Gereisd met partner in juli 2016

• 9M. Veldt21-10-2016

Heerlijke herfstvakantie

Voor het eerst in de herfstvakantie een week gekampeerd met onze caravan. Mooie camping, schoon en warm sanitair (wel fijn in deze tijd van het jaar). Animatie was echt super. Leuke herfstknutsels en de lampionnentocht met na afloop marshmallows en chocomelk echt Top!! Restaurant was ook goed. Lekker etende en vriendelijk personeel. Het is wel een grote camping dus als je achteraan staat is een fiets geen overbodige luxe. Enige min punt. Er werd erg hard gereden! Het zou toch jammer zijn als er eerst en kind aangereden moet worden voordat er iets aan gedaan wordt dus een paar drempels zou niet verkeerd zijn.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2016

• 10Familie Dogterom07-10-2016

Heel mooi vakantiepark.

We hebben met z'n vijfen genoten van de vakantie op de Heigraaf. Prachtig chalet, ruime tuin, leuke animatie, schoon park, ruim assortiment in de winkel, vriendelijk personeel bij de receptie. Kortom (voor de derde keer) een TOPvakantie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9martijn van oord06-10-2016

Zeer nette en mooie camping

Wij zijn hier met 2 jonge kinderen met veel plezier geweest.

De seizoenplekken zijn zeer ruim met veel privacy. De campingwinkel is top en er is genoeg te doen voor de kinderen, pluspunt is het Henschotermeer. Ook bij het restaurant kun je gezellig zitten en de serveerster is uitermate vriendelijk en zorgt er ook voor dat de kleintjes zich kunnen vermaken. Wat voor ons een minpuntje was is dat op zondag de winkel gesloten is en er geen ijsje is te krijgen voor de kinderen.

Alle hondenbezitters komen de regels goed na zoals aangelijnd en ruimen alle uitwerpselen netjes op. Verder hebben wij niets meegekregen van overmatig drankgebruik en schreeuwende gezinnen. Wel werd er op het veld wel eens een biertje gedronken met bekenden onder elkaar maar dat zie je op elke camping. Deze mensen waren zeker niet asociaal en hielden wel de avondklok goed in de gaten waardoor het netjes tussen 12 en 1 uur rustig was en hadden dus respect voor onze zondagrust.

Al met al willen wij de vriendelijke campingeigenaar bedanken voor de mooie tijd die wij hebben gehad en komen zeker terug.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2016

• 10fam, De Jong23-09-2016

Rust en Reinheid

Van ons krijgt De Heigraaf een dikke 10! Zeker na het lezen van de vorige reactie… Wij komen hier al jaren en genieten iedere keer weer van de rust & reinheid op deze mooie camping. Ook dit seizoen was de animatie weer goed geregeld, vooral de schuimparty vonden onze kinderen erg leuk. In de omgeving kan je perfect mountainbiken door de Treek en bij het Leersumseveld. Henschotermeer is ook een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 6Gezin19-09-2016

Zeer dubbele ervaring

Wij hebben echt een dubbele ervaring met deze camping.

Naar aanleiding van de website en ervaringen van andere gasten verwachtten wij een camping met een fijne positieve sfeer. Deels is dat zo. De camping is mooi en goed onderhouden, de medewerkers zijn vriendelijk en de kerkdiensten en andere activiteiten super geregeld. Het sanitair is in drukke perioden ook redelijk schoon. De locatie is mooi. Veel te doen/zien in omgeving.

Maar met een beetje pech sta je tussen de schreeuwende en vloekende gezinnen die 's middags al aan borrel zitten en tot 's nachts daarmee doorgaan. Steeds luidruchtiger uiteraard. Daar zijn erbij die na behoorlijke consumptie gewoon vrolijk met de auto over de camping rijden. Houden nul rekening met andere gasten (harde muziek, krijsende/schreeuwende kinderen, auto's overal parkeren, luid praten/schreeuwen tot 2 uur s nachts etc).

Camping kent veel regeltjes, maar bij bepaalde mensen handhaven ze die niet. Mega-zwembaden, dronkenschap, geluidsoverlast, loslopende honden, tig auto's naast de tent, hele hekwerken, sleuven graven voor waterleidingen/electriciteit etc. Als je brutaal (of noem je dat asociaal?) bent, kun je hier blijkbaar alles maken. Erg jammer, want je betaald een flinke prijs voor een (hoog)seizoensplaats, maar doordat de eigenaar niet handhaaft, kun je er amper van genieten.

De wifi is erg slecht. Geef er maar geen geld aan uit, zinloos! En neem absoluut een fiets mee, want als je achteraan staat, is het twee km lopen naar het Henschotermeer (en anderhalve km naar de receptie). En lieslaarzen voor als het regent, want de velden staan lang blank. En de caravan komt nooit meer van zijn plek na een paar natte dagen...

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

25 tips over Camping De Heigraaf

• M&R, 29-06-2014

Neem fietsen mee want de camping is erg groot.

• horst, 05-05-2012

Het Henschotermeer is op fiets/loop afstand

• Marieke de Jong, 26-07-2012

Door de bossen is het heerlijk fietsen of wandelen.

Henschotenmeer is heerlijk om te zwemmen/zonnen.

Pyrimide van Austerlitz super leuk voor kids.

Zwembad de zwoer in driebergen met korting entree kaartjes bij de receptie

zeist winkelen of amersfoort leuke winkels

7 vragen over Camping De Heigraaf

• J. de Graaf, 17-05-2018

Bloempotten

Goede avond,

Mogelijk een wat ongewone vraag. Wij zijn kortgeleden een week op de Heigraaf geweest. Op de paden staan grote "bloem"potten met een struik er in. Mogen wij van u weten waar de grote potten te koop zijn?

Ik hoor graag en vast bedankt.

• wolleswinkel, 21-08-2015

Kerkdienst

Hoe laat begint de campingdienst a.s.zondag?

Corrie, 02-07-2018

Altijd half 11. In t hele campeerseizoen

• Nel, 19-12-2014

Trouwfeest 50 jarig huwelijk

Wij vonden jullie camping deze zomer zo leuk. Is het mogelijk ons 50 jarig huwelijksfeest bij jullie te vieren er eten en feest?

Verbree, 07-06-2015

De camping heeft hiervoor veel mogelijkheden. De receptie of Peter weten hier meer van.

Camping De Heigraaf info

• Aantal sterrensterstersterster