Museum Dorestad

8.3Fantastisch

Op vakantie geweest naar Museum Dorestad?

• 7Madeleine-C219-05-2016

Aardig

Bij toeval kwamen we dit museum tegen en met een museum jaarkaart ga je dan gauw naar binnen om te kijken of het leuk is. Hier wordt de geschiedenis van Dorestad verteld wat nu hedendaags Wijk bij Duurstede is. Je ziet veel spullen wat met opgravingen gevonden zijn. Ook is er een stijlkamer. Het was niet helemaal onze kop of thee en hadden het met een half uur wel gezien. Zo groot is het niet ca 5 kamers.

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Maurits 15-09-2013

Laagdrempelig en informeel

Verrast waren wij bij ons bezoek aan dit museum. Door de laagdrempeligheid en het informele karakter. Het museum wordt geheel door vrijwilligers gedreven. Je loopt er in een klein uurtje doorheen of wordt er doorheen gegidsd. Wij hadden zo'n begeleide rondgang. En hebben ervaren dat van Wijk bij Duurstede, voorheen Dorestad, zo'n 3500 jaar geleden de eerste sporen te zien waren. De voortdurende veranderingen in de bedding van de Kromme Rijn en (later) de Rijn en Lek hebben de stad ook van plek doen veranderen. Ook de grote betekenis voor de handel in Europa wordt goed uit de doeken gedaan. Aanbevolen, een bezoekje aan dit in een herenhuis gevestigd museum, vlakbij het kasteel.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 9Fam Peters06-09-2011

Wat een prachtig museum met zeer fraaie tuin

Wij werden perfect ontvangen en rond geleid door hele leuke vrijwilligers. Veel te zien en doen, ook met kinderen. Toen wij er aan kwamen was er ook een viking evenement. Ondanks de regen hebben we ons geen moment verveeld. Wij komen zeker nog een keer terug.

augustus 2011