Museum Speelklok

8Fantastisch

• 9anenroy24-10-2011

Fantastisch museum in voormalige kerk

De uitgebreide collectie speeldozen en draaiorgels komt bijzonder mooi tot zijn recht in deze voormalige kerk. De rondleiding duurt ongeveer 50 minuten met demonstraties van diverse speeldozen en draaiorgels. Op de bovenverdieping (splitlevel) zijn nog meer speeldozen en klokken te zien. Prachtig museum voor jong en oud. Gratis met museumkaart.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 9Chris1008-08-2012

een 'gezellig' museum

Dit museum is eens anders dan andere. In plaats van zelf rondlopen, krijg je een rondleiding. De gids laat dan de orgels horen en vertelt er iets van. Ook erg leuk voor kinderen. Daarnaast is er voor de kinderen nog een speurtocht en kunnen ze zelf met muziek aan de slag, ook erg leuk.

januari 2012

• 9astrid01-07-2012

mooi

al die uitleg is heel erg leuk ze deden het ook leuk, mooi en intresant hoewel voor kinderen is het te lang. maar leuk kan meer te eten erbij, nu niet zo veel, maar leuk uitje

Gereisd met partner in juni 2012

• 9Joeri24-06-2017

Ze doen alle moeite voor je

We hadden een kinderfeestje gepland in een speeltuin, buiten. Maar het bleek prutweer te zijn, op de dag zelf. Om 10 uur gebeld naar Museum Speelklok om te vragen of er nog een kinderfeestje georganiseerd kon worden DIE dag. De floormanager (moeilijke voornaam met een F) heeft alle moeite gedaan om het te realiseren. Hij heeft ervoor gezorgd dat de banketbakker speciaal op het laatste moment nog een gepersonaliseerde taart heeft gemaakt. De bediening in de restauratie waren heel ondersteunend en aardig; ze vonden het leuk om dit te verzorgen. Met het zingen van "lang zal die leven" werd er begeleiding van een orgel aangezet, heel aardig. Vervolgens kregen we een kinderrondleiding van weer iemand met een moeilijke voornaam (nu met een D). Die kinderrondleiding was superleuk. Daarna de speurtocht gedaan; ook in de roos. Het cadeautje voor de jarige (wat bij het kinderfeestje hoort) was ook heel leuk (ik verklap niks), geen prulletje. Iedereen heeft een leuk feestje gehad. Dank aan iedereen bij het museum voor de moeite om dit op het laatste moment te realiseren. Ook dank aan de aardige mensen van het museum, die met hun persoonlijke aanpak het een heel geslaagde dag maakten.

juni 2017

• 10Edna16-06-2013

a

we enjoyed the tour and the various machines

mei 2013

• 3gioya20-11-2012

museum

heel mooi maar niet voor jongere

Gereisd met vrienden in mei 2012

• 10Mary N11-03-2012

Geweldig museum!

Er is zoveel te zien en zo goed onderhouden. En alles speelt nog! Het meisje die als gids met ons mee ging kon er zoveel over vertellen en ze deed het zo leuk, ook met de kinderen. Carillonklokken, speeldozen, Flötenuhren, pianola's, de zingende nachtegaal, orchestrions waaronder de beroemde 'Vioolspeler', straat-, kermis- en dansorgels zijn allemaal te vinden in het museum. Ieder uur vinden rondleidingen plaats. Opgericht in 1956 en na diverse verhuizingen nu in gevestigd in de middeleeuwse Buurkerk.

Gereisd met partner in december 2011

• 8Anna Boshoven01-01-2019

Interactief

Het museum is vooral ingesteld op kinderen en (groot)ouders. Elk uur wordt er 1 of 2 (gratis) rondleidingen gegeven door een bevlogen gids. Helaas waren de groepen zéér groot (Ik heb 72 mensen geteld in mijn groep, tweetalig. De volgende rondleiding had weer een grote groep). Leuke afwisseling tussen interactie (zelf instrumenten afspelen of het werd afgespeeld door de rondleider) en kijken. Veel enthousiasme door de - overigens jonge - rondleiders (verbeterpuntje: Iets meer achtergrondkennis). De speciale robottentoonstelling was een leuke aanvulling maar ik begreep niet direct de link met de vaste collectie, niet overal even consequent in thematiek (wat heeft de "hand" en de "saxofoon"met luidspreker er mee te maken?). Wel érg leuk dat je veel zelf kon spelen en ontdekken. Vriendelijk personeel. Ook niet onbelangrijk: Een goede locatie, zo direct naast het station.

Alleen gereisd in december 2018

• 8Rotterdammer27-07-2014

Interessant, maar muziekloos

Ik vond het een mooi en interessant museum. Echter heb ik tijdens mijn gehele bezoek geen muziek gehoord van een (draai)orgel,

Gereisd in juli 2014

• 8cwm.schakel-mesker17-09-2014

Museum speelklok

Mooi museum met prachtige speelorgels

Gereisd in april 2014

10 van de 29 reviews gezien