Museum Speelklok

8.1Fantastisch

0.3km van centrum

• 8Anna Boshoven01-01-2019

Interactief

Het museum is vooral ingesteld op kinderen en (groot)ouders. Elk uur wordt er 1 of 2 (gratis) rondleidingen gegeven door een bevlogen gids. Helaas waren de groepen zéér groot (Ik heb 72 mensen geteld in mijn groep, tweetalig. De volgende rondleiding had weer een grote groep). Leuke afwisseling tussen interactie (zelf instrumenten afspelen of het werd afgespeeld door de rondleider) en kijken. Veel enthousiasme door de - overigens jonge - rondleiders (verbeterpuntje: Iets meer achtergrondkennis). De speciale robottentoonstelling was een leuke aanvulling maar ik begreep niet direct de link met de vaste collectie, niet overal even consequent in thematiek (wat heeft de "hand" en de "saxofoon"met luidspreker er mee te maken?). Wel érg leuk dat je veel zelf kon spelen en ontdekken. Vriendelijk personeel. Ook niet onbelangrijk: Een goede locatie, zo direct naast het station.

Alleen gereisd in december 2018

• 8joriss23-07-2018

Vrolijk museum

Leuk museum om tijdens een dagje Utrecht te bezoeken. Ik was er op een maandag, dan is het vaak minder druk. Je moet wel een rondleiding volgem, dan hoor je de instrumenten ook, van mij mogen er tijdens de rondleiding wel meer instrumenten afgespeeld worden.

Al met al was het het bezoekje meer dan waard!

Alleen gereisd in juli 2018

• 6klaziena01-10-2017

eerst even niet weer

we waren niet echt enthousiast toen we buiten waren. je mocht niks meer aan raken wat in het begin wel was. erg weinig muziek gehoord van de kloken en van de draaiorgels. dat was in het begin wel zo. dat er meer dingen aan werden gezet. dan gisteren 30 -09-2017. het viel ons erg tegen. en dat voor zo'n entree prijs. en de personeel was ook niet erg vriendelijk. dat mag ook wel wat beter uitstraalt worden. hoop dat er meer dingen aan kunnen ook verbeterende punten dat de kaartjes ook meer in wat dingen kunnen. en op laats waren we bij een glas daar moest geld in . alleen wat Dee de zweefmolen en de restaurant ging aan en dat de mensen bewogen en de carrousel Dee het ook niet. en dat voor 50 euro cent. mag ook wel wat meer dingen aan kunnen. wart dat vinden de kinderen prachtig. wat wel heel leuk was bij die pluche banken met verhaal.

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Joeri24-06-2017

Ze doen alle moeite voor je

We hadden een kinderfeestje gepland in een speeltuin, buiten. Maar het bleek prutweer te zijn, op de dag zelf. Om 10 uur gebeld naar Museum Speelklok om te vragen of er nog een kinderfeestje georganiseerd kon worden DIE dag. De floormanager (moeilijke voornaam met een F) heeft alle moeite gedaan om het te realiseren. Hij heeft ervoor gezorgd dat de banketbakker speciaal op het laatste moment nog een gepersonaliseerde taart heeft gemaakt. De bediening in de restauratie waren heel ondersteunend en aardig; ze vonden het leuk om dit te verzorgen. Met het zingen van "lang zal die leven" werd er begeleiding van een orgel aangezet, heel aardig. Vervolgens kregen we een kinderrondleiding van weer iemand met een moeilijke voornaam (nu met een D). Die kinderrondleiding was superleuk. Daarna de speurtocht gedaan; ook in de roos. Het cadeautje voor de jarige (wat bij het kinderfeestje hoort) was ook heel leuk (ik verklap niks), geen prulletje. Iedereen heeft een leuk feestje gehad. Dank aan iedereen bij het museum voor de moeite om dit op het laatste moment te realiseren. Ook dank aan de aardige mensen van het museum, die met hun persoonlijke aanpak het een heel geslaagde dag maakten.

juni 2017

• 9Ingrid prinsenberg24-06-2017

Ook heel leuk voor kinderfeestje

Kinderfeestje gevierd: wat een leuk feest hebben ze er van gemaakt! Leuke konderrondleiding, speurtocht, taart! Hele lieve gastvrije medewerkers die het je naar de zin willen maken!

januari 2017

• 8ans13-03-2016

leuk om te bezoeken.

Je moet wel de rondleiding doen. Een leuke jonge knul met staartje die heel enthousiast was en er veel van wist. Deed het uitstekend. Liet de speelklokken en orgels horen. Was leuk.

Gereisd met partner in maart 2016

• 8cwm.schakel-mesker17-09-2014

Museum speelklok

Mooi museum met prachtige speelorgels

Gereisd in april 2014

• 9Anja04-09-2014

Erg leuk voor kinderen

De rondleiding waarbij op diverse draaimolens de deuntjes werden afgespeeld is erg leuk. Zeker ook voor kinderen een aanrader.

Gereisd met partner in september 2014

• 8Rotterdammer27-07-2014

Interessant, maar muziekloos

Ik vond het een mooi en interessant museum. Echter heb ik tijdens mijn gehele bezoek geen muziek gehoord van een (draai)orgel,

Gereisd in juli 2014

• 10marika27-10-2013

museum met muziek en meer.

Uniek en overdonderend. Zoveel muziek makende instrumenten.

Gereisd met partner in juli 2013

10 van de 29 reviews gezien