Het Nederlands Spoorwegmuseum

7.8Goed

0.6km van centrum

• 8Rianne05-07-2020

Supermooi interactief museum

Supermooi museum. Goede combi van het bekijken van treinen maar ook doe dingen die echt verrassend goed in elkaar zitten. Wij vonden dat er wel meer informatie gegeven kan worden over wat de attracties, dit was soms wat onduidelijk wat je nu te wachten stond. Vooral omdat niet alle doe dingen geschikt zijn voor kleinere kinderen. Museum is zeker een aanrader voor 10 jarigen!

juni 2020

• 8Kodde15-08-2019

Een erg leuk en afwisselend gezinsuitje

We lazen veel negatieve reacties, dus waren erg benieuwd. Maar wat hebben wij als gezin genoten. We troffen het erg met het weer zodat we ook naar buiten konden en de kids met het treintje mee konden rijden. Daarnaast konden ze met een bootje varen, met een treinkarretje rijden, de oudste ging mee in de Vuurproef (een gave 3D-film). Zo waren er veel simpele activiteiten, maar heel leuk! Ook het techlab was een mooie activiteit tussendoor. Zo heb je samen voor verschillende leeftijden een afwisselende dag. Wij zijn er bijna een hele dag geweest. Het winkeltje vonden wij erg duur. Het eten en drinken ook wel, maar wel goed.

augustus 2019

• 9Erik.R08-08-2019

Een leuk dagje uit voor jong en oud!

We hebben een mooie dag gehad! En onze tweeling van 10 jaar heeft genoten.

augustus 2019

• 6moedervandrie09-06-2019

Enerzijds te eng, anderzijds te saai

Wat mee viel was de drukte. En dat op eerste pinksterdag! Wat tegenviel was het museumkarakter. De treinen waren saai om te zien voor de kinderen want je kon er niet in en meestal niet op. Heel veel informatie was er niet over de lezen of te ervaren. Alleen de koninklijke trein was leuk om te zien. De 'attracties' waren op zich mooi maar te eng voor de jongste, dus dat was huilen geblazen. Het is een beetje 'van alles niets'. Geen museum maar ook geen Efteling. Het enige wat ze echt heel leuk vonden, waren de kijkdozen.

juni 2019

• 9Birdy09-06-2019

Geweldig museum

Ik ben erg verbaasd over de vele negatieve reacties. Ik ben er al 5 keer geweest en elke keer valt er weer wat nieuws te zien. De Vuurproef en Stalen Monsters is erg leuk en vooral de Tienertoer tentoonstelling is geweldig! Verder is het leuk om terug te tijd in te gaan. Nette toiletten en alles is ruim opgezegd. Spoorwegmuseum: tot snel weer!!!

juni 2019

• 6Peter03-03-2019

Een beetje teleurgesteld. 🤔

Leuk en redelijk leerzaam. Beetje onduidelijke indeling. Treintje voor de kinderen hield het halverwege voor gezien en moest door het personeel verder geduwd worden. De vuurproef is een hele leuke attractie en was buiten de treinen het enige écht leuke item in het museum. De grootste teleurstelling was, dat de trein waar wij voor kwamen, de Kameel, er niet was. Navraag leerde ons dat hij "ergens in Blerick" stond. Gelukkig was het zonnig weer en hebben we er toch een leuke dag van gemaakt.

maart 2019

• 8Lidia21-02-2019

Zeker de moeite waard. Vanaf 7 jaar.

Super leuk museum. Enige nadeel is,ondanks kaart, onduidelijke route.

februari 2019

• 8Ronald Vos03-02-2019

Goed museum voor met name gezinnen met kinderen

Erg leuk en goed onderhouden museum. Er zouden iets meer treinen tentoongesteld kunnen worden en iets minder de focus op attracties. Show in theater was verschrikkelijk...totaal niets met een museum te maken.

Gereisd met partner in januari 2019

• 10P van der Vreede20-11-2018

Geweldig

Voor iedere leeftijd echt superleuk. Wij waren er met (schoon)ouders van 76 en 84. Zij hebben er enorm van genoten.

Gereisd met partner in oktober 2018

• 9Angela08-10-2018

Voor herhaling vatbaar!

Een heel mooi opgezet museum met verschillende attracties/werelden. Kinderen tot 12 jaar kunnen hier zeker hun lol op. Het educatieve is soms niet op het eerste oog zichtbaar maar als je eens in gesprek gaat met personeel wat er rondloopt kom je zeker meer te weten! Personeel over algemeen vriendelijk. Het kost bijna 18 euro per persoon om binnen te komen wat hoog lijkt maar daar schijnt de dure collectie van onderhouden te worden. Dus soms even niet zo klagen mensen en denk wat verder... parkeren kost 7 euro maar je kan ook voor 3.80 per uur buiten de poort staan. Dus ook hier prima en anders ga je dus elders heen met je dure auto. Restaurant wel aan de dure kant maar gelukkig hadden wij zelf ons drinken mee genomen.

Zeker het bezoeken waard! Zelf mijd ik wel de evenementen want die zijn wat drukker. Buiten de schoolvakanties om is het hier prima te doen!

Wij komen weer terug.

oktober 2018