Botanische Tuinen Universiteit Utrecht

Botanische Tuinen Universiteit Utrecht

8.5Fantastisch

• 9wimoosterloo29-03-2015

Absolute aanrader

Een bezoek aan de Botanische tuin is zeer de moeite waard, zowel voor de leek als voor de doorgewinterde plantenkenner. Neem de tijd want er valt heel veel te zien. Heel mooi is de grote rotstuin. Boeiend en leerzaam de thematuin met de praktische betekenis van planten en de systeemtuin. De tuin is erg goed verzorgd en overal staan naambordjes bij. Ook de kassen zijn een bezoek waard, zeker als een deel is ingericht als vlindertuin. Bij de ingang ligt een mooi binnen- en buitenterras, met een winkeltje met o.a. natuurboeken en planten. Het personeel is vriendelijk en wil graag antwoord geven op vragen. Kortom een aanrader!!

Alleen gereisd in maart 2015

• 10Hanny28-07-2013

Een echte eyecatcher

Fantastisch uitje. Toegangsprijs mee dan waard. Mooie goed onderhouden thematische tuinen met bij elke plantensoort een naamplaatje. Ideaal als je een tuin aan wilt leggen. Je kunt hier kijken welke planten je er in wilt hebben en ziet ze dan ook in hun volwassen vorm. Ook een helemooie vlinderkas een lust voor het oog met veel verschillende soorten en een poppenkast. (vlinderpoppen). Mooie tropische kast en een iets kleinere afdeling gesteenten. Terrasje binnen en buiten met schappelijke prijzen.

Gereisd met partner in juli 2013

• 8A.L.30-04-2013

Origineel souvenir

Mooi gelegen tuin. Restaurant (binnen- en buitenterras) met winkel waar je mooie spullen kunt kopen. Ook kun je stekjes kopen van planten die je in de tuin ziet, zodat je thuis een blijvende herinnering hebt aan een leuk bezoek aan een prachtige tuin.

Gereisd met vrienden in april 2013

• 8dieneke198920-06-2014

Prachtige tuinen

Mooie tuinen die prachtig zijn opgebouwd. Ook de vlinders zijn erg mooi en groot met veel soorten

Gereisd met vrienden in juni 2014

• 7kerschoten21-07-2010

Mooie botanische tuin met een aparte vlindertuin

Zeker een bezoek waard. De kleine vlindertuin is een aanrader. Het voorjaar is de mooiste tijd om deze tuin te bezoeken.

Gereisd met partner in juli 2010

• 81pip2323-04-2012

Mooi

Mooi aangelegd. De moeite van het bezoeken waard. Leuk om ideen op te doen.

Alleen gereisd in januari 2012

• 9amazoned12-08-2012

In de natuur

Zeer gevarieerd, mooi aangelegd en onderhouden. Bijzonderheid is de tropische vlinderkas. Prtachtige,grote en bedrijvige vlinders fladderen om je heen.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 9Anoniem22-05-2011

Geweldige botanische tuin

Kom geregeld in de Botanische Tuin Utrecht. Een prachtige plek! Vooral de rotstuin is geweldig aangelegd; de diertjestuin is prachtig vanwege de kikkers, vlinders e.d. die je daar ziet. De botanische tuin is altijd leuk, maar het hoogtepunt van het jaar is voor mij het Tropisch Vlinderfestival dat duurt van 11 juni tot en met 12 september 2011. Dan krijgt de botanische tuin zelfs een 10 i.p.v. een 9. Klein minpuntje is dat de gratis parkeerplaatsen beperkt zijn; zeker op doordeweekse dagen zul je daardoor soms betaald moeten parkeren (parkeerterrein wordt nl. ook door studenten en leraren universiteit gebruikt). In de weekenden lukt het meestal wel om gratis parkeerplaats te vinden.

Alleen gereisd in januari 2011

• 10Hilma26-04-2014

de moeite zeer waard

Rond deze tijd, heel veel in bloei / werkelijk prachtig en zeer goed onderhouden tuin.

Gereisd met partner in april 2014

• 8kaatje17-08-2011

mooi aangelegde leerzame tuinen

De tuinen krijgen van mij absoluut een 8, toch ging ik er niet met een tevreden gevoel weg. De gastvrouwen op leeftijd bij de balie waren aanvankelijk erg aardig maar toen ik tegen half vijf (vanwege de schoonheid van de tuinen totaal de tijd uit het oog verloren) nog even mijn dochter naar het toilet wilde laten gaan bleken ze niet zo aardig meer, ik heb de dames zien veranderen in nijdige, chagerijnige en gastonvriendelijke vrouwen. Ik denk niet dat er zó moet worden omgegaan met de gasten. Mijn dochter is vanaf nu bang voor ze en ik weet niet of ik nog wel eens terugga.:-(

augustus 2011

10 van de 14 reviews gezien