Nationaal Militair Museum

7.3Goed

• 9M.j. meyer11-08-2018

Echt een mooi museum. De moeite waard!

Echt een heel mooi, zeer groots opgezet museum. Je komt ogen te kort, wat een verzameling. Van mij mogen ze nog wel iets meer ingaan op de verschillende legereenheden. Zet buiten bijvoorbeeld een veldhospitaal neer of een mooie brug van de genie. Heel kindvriendelijk. Van alles te doen binnen en buiten. Het restaurant is inderdaad erg aan de prijs. Zeker voor de kwaliteit.

augustus 2018

• 7gezustersheemskerk29-07-2015

Jammer van de slechte bereikbaarheid met het OV

Het nieuwe museum is een schitterend museum voor jong en oud. Het is de moeite waard om te bezoeken. De bijdragen in het museum zijn in het bijzonder gericht op de Koninklijke Landmacht en de Kluchtmacht. De Marine en Marechaussee komen wel aan bod, maar te merken is dat deze krijgsmachtdelen nog hun eigen museum hebben, hetgeen afbreuk doet aan de naam Nationaal Militair Museum.

juli 2015

• 10Linda04-05-2016

Uitstekend

Schitterend museum waar heel veel te zien en te doen valt. Ik was met 2 jongens van 11 en die hebben zich prima vermaakt. Lekker broodje kroket in het restaurant en buiten nog lekker van het mooie weer genoten, want ook daar is een en ander te zien. Ongelooflijk vriendelijk en hulpvaardig personeel. Een absolute aanrader.

mei 2016

• 8R.Priemis20-06-2015

erg mooi

heel groot en mooi opgesteld,er is veel te zien en te horen.

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Tilly Clarke25-06-2015

Zeker voor kinderen de moeite waard.

Imposant, kolossaal, levensecht, spreekt tot je verbeelding....... Hier is geschiedenis in een praktisch overzicht te volgen.

Gereisd met partner in juni 2015

• 10J. en F. Snippe08-05-2015

Nationaal Militair Museum, ligt in de buurt.

Heel mooi museum, veel bekend materieel gezien, aanrader!!!

Gereisd met partner in mei 2015

• 8fr_woning27-04-2011

Van propeller tot straaljager .

-155 - Met een groep vrienden en vriendinnen . Zijn we naar Soesterberg gereden en werden bij de receptie ontvangen . We kregen een rondleiding , langs allerlei type vliegtuigen en langs de zo genaamde Marinelijn . Zowel binnen in grote hallen , als buiten staan de vliegtuigen opgesteld . In de Snijdershal loopt de vliegtuig geschiedenis van 1913 tot 1950 . In de andere Vreeburghal vol met vliegtuigen , helicopters en straaljagers , loopt de geschiedenis vanaf 1959 tot heden . Onze gids had een uur om ons rond te leiden , maar het werden bijna twee uur . Vol enthousiasme vertelde hij ons alles over de Nederlandse Militaire luchtvaart . Na afloop promote hij , dat we nog eens terug moesten komen met onze kleinkinderen . Wij vonden het museum een topper en de toegang is nog gratis ook . Het museum is ook geschikt voor kinderen . Tot slot hebben we nog een drankje gedronken op het terras . . . .

Gereisd met vrienden in april 2011

• 10Autodesign19-04-2013

Top museum (zonder entree kosten)

Geweldig museum, zonder entree kosten, ook leuk voor kids, de hal rechts bij de entree kunnen de kids interaktief alles proberen.

Gereisd met partner in april 2013

• 9iris27-12-2012

zeker een aanrader en gratis

Dit luchtvaart musuem verteld alles over het begin tot aan heden over de militaireluchtvaart van nederland. Zelfs kan er een brevet worden gehaald en kinderfeestje gegeven worden. Zeker een aanrader ook op regenachtige dagen.

januari 2012

• 2L.W.de Wit10-08-2017

Nu echt nooit meer

Als je bedenkt hoe mooi het N.L.M. was voordat de landmacht alles in beslag nam. Het gebouw staat op historische grond, waar de vliegerij begon.en de landmacht niets te zoeken had,maar de vliegtuigen zijn onzichtbaar en waarschijnlijk voor eeuwig weggefrommeld in opslag. een Hunter en een staan zo lang dit museum er is ergens achteraf buiten zonder vleugels weg te rotten, de D21 een pronkstuk gemaakt door de Fokkerschool hangt in een donker hoekje.de niet zo beste replica van onze nationale trots in 1939 de G1 zal wel als brandhout weg zijn gedaan.de D7 staat in een hoekje, verder is er van onze nationale trots Fokker niets meer te vinden . de Koolhoven hangt aan het plafond en ziet er van onder prachtig uit , maar tanks en ander landmacht spul is er volop,jammer maar dan ga ik liever naar het museum in Brussel.dat is wel iets verder ,maar de toegang is gratis.

Alleen gereisd in augustus 2017

10 van de 141 reviews gezien