Ouwehands Dierenpark

6.8Voldoende

1.6km van centrum

• 9Sandra30-09-2020

Goed verzorgd en coronaproof

Heel leuk park. Coronaproof te noemen als de bezoekers zich eraan houden. De medewerkers doen het zeker wel. Dieren goed verzorgd en zichtbaar. Begrijpelijk dat er dingen afgesloten waren om veiligheid te waarborgen. Aanrader. Neem een abonnement

september 2020

• 5John gerritsen17-09-2020

Vergane glorie

Het bezoek aan dit dierenparkviel ons tegen. Er waren weinig dieren zichtbaar. De grote apenverblijven waren leeg. Tijgers hebben we niet gezien. De zeeleeuwen show was leuk opgezet. Het lijkt erop dat het park drijft op herbezint van de reuzenpanda’s. Er is veel zorg besteedt aan het verblijf hiervan.

september 2020

• 8Claartje09-09-2020

Super mooi park!!! Prima voor 4 a 5 uur!!

Wij waren zeer verrast, gezien de soms negatieve uitlatingen over het park. Wij hebben een heerlijke dag gehad met als hoogtepunten, de pandabeer, de witte leeuw en de gorilla. De dag dat wij er waren was het niet druk. Alleen om het park op te komen moesten we 10 min wachten. Begin kom je elkaar soms tegen maar binnen 5 a 10 min vond je de mensen niet meer terug. Voldoende ruimte bij de pandabeer. Zelfs s middags nog een keer wezen kijken. Nette wc's en eten was goed maar prijzig. Twee minpuntjes, de parkeerplek is onverhard, voor 8 euro hadden we op zn minst geasfalteerd verwacht en de tweede was bij de panda souvenirs. Koop je voor 40 euro aan knuffels, boekjes ed kan er nog niet eens een tasje vanaf. Voor de rest topdag!! Berenbos ook erg interessant. Wij komen hier zeker weer keer terug. Voor degene die dat kunnen, zonder kinderen of met kleintjes, kom door de week.

Gereisd met partner in september 2020

• 4Ruitenbeek03-09-2020

Veel te druk

We zijn al bij het zien van de rij en de drukte buiten de dierentuin weer omgekeerd... Hebben een abonnement. Als het er aan de voorkant al zo uitziet (op een tijd die ‘rustig’ zou zijn) weet ik genoeg voor binnen. Dat wordt dus geen afstand houden.

• 2Gerard02-09-2020

Dramatisch

Naam dierentuin is zwaar overtrokken. Vrijwel geen dier te zien. Geen controle op Covid. Eten slecht. Te weinig personeel in restaurant. Veel rondrijden personeel op benzine voertuigen. Overlast van honden van bezoekers en gelukkig waren er scholen aanwezig zonder enige begeleiding kortom , 10 jaar niet geweest en aan een ieder aan te raden ergens anders heen te gaan. Daarnaast entree €28.- pp, waarvoor???

Gereisd met vrienden in september 2020

• 6Bert27-08-2020

Tegenvallend

Bezoek viel tegen. Panda moet publiekstrekker zijn maar het mannetje zit als een dood vogeltje in binnenverblijf. Vrouwtje zit nog in de kraamkamer, begrijpelijk. Maar rest van de dierentuin heeft opknapbeurt nodig. Al met al een stuk minder dan Burgers Zoo en Emmen.

Gereisd met partner in augustus 2020

• 5Pamela26-08-2020

Gedateerd heeft een upgrade nodig

Ik vond het personeel aardig, helaas kreeg ik buikpijn van sommige verblijven. Het ziet er soms echt heel armzalig uit, de ijsberen leken zo triest. De apen waren echt poppenkasten, klein verblijf en allemaal gedateerd. Het eten was erg duur en er was amper iets vegetarisch te krijgen. Voor de entreeprijs ( boven de 20 euro per persoon) had ik wel verwacht dat de dieren zich in een mooier verblijf zouden bevinden. Het was echt heel zielig hoe klein en oud sommige verblijven waren.

• 9HildeWes14-08-2020

Mooie dierentuin, veel te zien.

Ouwehands Dierenpark is een prachtige dierentuin. Er is veel te zien. Voor de mensen die klagen over drukte in de zomerperiode ondanks Corona, dit is wel erg afhankelijk van de bezoektijd. De dierentuin is nu ook 'avonds open, kies dan ook voor een later tijdslot. Het is dan niet meer te druk, zelfs extreem rustig tegen het einde, waardoor je alles op je gemak kunt bekijken.

De dierentuin heeft veel variëteit aan dieren. Onze favoriet is de orang-oetan. Ook het berenbos en de ijsberen zijn erg leuk. Je kunt de dieren van veel plekken bekijken, dus ook als het wat drukker is in het park kun je de dieren nog zien (en als je zelf een beetje op let, best 1.5m afstand houden).

Gereisd met partner in augustus 2020

• 4Ruud07-08-2020

Onbehaaglijk druk

Helaas konden we pas voor het middaguur (13.00 uur) reserveren. Iedereen, die ‘s morgens had gereserveerd liep nog rond. Er waren grote opstoppingen, waarbij de anderhalve meter echt niet gehandhaafd kon worden. We voelden ons hierdoor niet prettig en hebben ons middagje dierentuin met kleinzoon maar weer snel afgebroken. Is het een idee om met polsbandjes te werken? Voor elk tijdvak één kleur met een maximum bezoektijd van 3 uur. Als de situatie hetzelfde blijft, zult u ons niet meer zien.

• 8Marc04-08-2020

Prima bezoek!

Gisteren bezoek gebracht aan Ouwehands . Omdat wij later (15:30)zijn gekomen was het niet druk meer. Alleen voor het het aquarium stond nog een wachtrij. Ook terrasjes en restaurants waren niet druk meer!

10 van de 413 reviews gezien