Paleis Soestdijk

8.6Fantastisch

2.2km van centrum

• 9Frits10-11-2018

Verrassend!

We hebben genoten van het paleis + extra tentoonstelling Nederlandse uitvindingen, plus de geweldige rondleiding in de tuin! Kom wel zo vroeg mogelijk! Het paleis gaat om 11 uur open, wij waren er tegen half 12. Deden eerst het paleis met de leuke en informatieve multimedia tour, die ruim 1.15 uur duurde. Daarna lekkere erwtensoep met roggebrood en spek gegeten in de Oranjerie. Vervolgens om 14 uur de gratis rondleiding met een gids door de tuin, waarbij we op plaatsen kwamen waar je niet kunt komen als je op eigen houtje daar gaat wandelen! Daarna terug naar het paleis om in het sousterrain de kortgeleden geopende tentoonstelling over uitvindingen te bekijken met informatieve filmpjes (helaas waren filmpjes in de pannen in de keuken wat lawaaiig). Leuk om te zien waar het personeel van de koningin vroeger werkte! Aan het eind mag je een eigen idee in de ideeënbox te doen, waar de Ned. Orde Van Uitvinders dan serieus op reageert!

Gereisd met partner in november 2018

• 9Laura24-08-2018

Fantastich, gaan we vaker heen.

Paleis Soestdijk is heel indrukwekkend, een aanrader is de tuinwandeling. Gids was zeer vriendelijk en wist het verhaal indrukwekkend te vertellen. Je komt op plekken waar je niet snel als gewone bezoeker komt. Paleis is groot maar je komt niet overal. Middels de digitale tour krijg je toch een idee hoe het vroeger geweest moet zijn. Orangerie heeft vriendelijke medewerkers en het zomer arrangement is een echte aanrader. Kopje koffie/thee/cappuccino met gebak is inbegrepen.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Hetty13-05-2018

Mooi om gezien te hebben!

Hoewel slechts een gedeelte van het paleis te zien is geeft het een goed beeld van het leven van Juliana en Bernhard. We hebben een rondleiding met gids gedaan. Dit was een oudere dame, erg welbespraakt, maar zo erg bits. Ze vertelde dat vragen stellen toegestaan was maar als iemand iets durfde te vragen werd die vraag erg bruusk afgekapt, op de vraag wat er nu met het paleis ging gebeuren antwoordde ze: daar ga ik geen antwoord op geven, dat had u in de krant kunnen lezen. Niet erg netjes vonden wij. Je betaalt er toch met 5 personen genoeg geld voor.

mei 2018

• 8Hester09-04-2018

Topper!

Wat was het leuk om Paleis Soestdijk eens van binnen te kunnen bekijken! We kregen een rondleiding met gids, wat zeer aan te bevelen is. Zo hoor je alle leuke details en kleine dingen. Het zijn vrijwilligers die vol enthousiasme het verhaal omtrent Paleis Soestdijk aan je vertellen! Ik vond het top. Je kunt ook lekker in de tuin wandelen, maar dan is mooi weer wel een meevallertje!

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 6AM0110-01-2018

Duur voor wat het voorstelt.

Je krijgt maar een klein deel te zien. Alleen begane grond en souterrain. Gelukkig maakte de Escher tentoonstelling nog wat goed. Tuin stelt niet zoveel voor. Groot deel lijkt al verkocht en is afgesloten. Lichtshow was ronduit slecht. Lelijke containers op elkaar, waarvan één kant ook nog stuk was. Kwaliteit van het licht was mogelijk daardoor onder de maat. Communicatie hierover nul komma nul. Wij hadden daar een uur voor gewacht. Oranjerie was leuk. Maar een bitterbal voor 1 euro goed aan de prijs. Thee prima.

december 2017

• 9Katrin17-08-2017

erg leuk en interessant

prachtige tuin en een interessante rondleiding door het paleis. Daarna kon je op eigen gelegenheid nog door het paleis lopen. Kortom was zeker de moeite waard en leuk om het paleis eens van binnen te zien.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Lin09-08-2017

Leuke zomerspeurtocht met Dikkie Dik

We hebben de zomerspeurtocht van Dikkie Dik gelopen in de paleistuin van Soestdijk. Wat hebben we genoten. Ons zoontje van 4 jaar vond het geweldig! Wat een prachtige tuin om door te wandelen. Veel rust en ruimte en goed onderhouden. We hebben het paleis zelf niet bezocht.

augustus 2017

• 8Madeleine-C213-07-2017

Mooi stukje historie

Het park met paleis en oranjerie is prachtig. De officiële kamers zijn volledig gemeubileerd alleen de werk- en een paar persoonlijke kamers niet. Je krijgt een klein beetje de indruk hoe het wonen daar was. Niet echt luxueus meer jaren 50. Je kan duidelijk zien dat er tig jaren niets aan onderhoud gedaan is. € 13,50 + € 5 parkeren is redelijk aan de prijs. Daar staat tegenover dat je een rondleiding krijgt met uitleg. Je verder op eigen gelegenheid de kamers nog een keer op je gemak kan bekijken en een wandeling door het park kan maken. Wij zijn hier wel een paar uur zoet geweest. T,o,v. andere kastelen is het niet extreem duur. Ben wel in kastelen en musea geweest waar je binnen 15 min weer buitenstond voor dezelfde prijs of nog duurder. Ik ben blij dat ik het een keer gezien heb waar Juliana en Bernhard gewoond heb voordat het opgaat in een hotel.

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 5Wiebe05-11-2016

Te duur hetgeen ze bieden

Museum jaarkaart niet geldig, dus dat viel tegen. Het is een mooi paleis vd buitenkant gelegen in een mooi park. De rondleiding werd gedaan door een zeer goede en gedreven gids, een oud politie man. De rondleiding duurde ongeveer een uur. Ik ben vooral geïnteresseerd in Bernard en Juliana, maar dat kwam nauwelijks aan bod. 3 totaal lege werkkamers van de twee en een lege huiskamer met wat foto's. Het ging eigenlijk alleen maar over een Russische Princes. Had er meer van verwacht, meer inside info over Bernard en Juliana. Bovendien was veel van het gebouw niet te bewonderen. Het was aardig maar hetgeen ze bieden is de entreeprijs veel te hoog

Alleen gereisd in november 2016

• 3Ilonka30-07-2016

Belachelijk entre prijs en parkeren

Snap niet dat alle kamers zo goed als leeg staan en dan die moderne kunst een grote roze olifant in de werkkamer van Bernard. Waarom de oorspronkelijke situatie niet nagemaakt? Kost zeker te veel geld en dat willen ze goed maken door je veel te veel te laten betalen . Zelfs mijn dochter van 18 vond de moderne kunst absurd . Voor uurtjes 34 euro is echt te veel

juli 2016

10 van de 42 reviews gezien