Waterlijn Amersfoort

8Fantastisch

• 8Ellis21-07-2019

Ontdek historisch Amersfoort vanaf het water!

In oktober kwam ik in Amersfoort bij mijn vriend wonen. Ik wilde met hem in de waterlijn, dat had ik jaren ervoor al eens gedaan. Hij nog nooit! En hij woont er. En leuk dat ook hij het vond! Sindsdien vaste prik als we bezoek hebben. De deskundige vrijwilligers varen je door de binnenstad, er gaat ook een route de stad uit. Er zijn meerdere routes en soms ook thema rondvaarten.

Tip: de kaartverkoop en het vertrekpunt zitten in een van de leukste straatjes van Amersfoort. Eet Aziatisch bij Mi-Yao, shop spirituele spullen, kleurrijke fifties jurken, bier, chocolade, Dille en Kamille. Of bezoek met kleine kinderen Corazon koffie met speelzolder. ❤️

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Conny26-05-2016

superleuk!

Een rondvaart over de grachten is superleuk, de gids in de boot weet enorm veel te vertellen over alles wat je ziet en heeft leuke anekdotes over het hoe en waarom in vroegere tijden. En het is mooi om de stad op een ander niveau te bekijken. Beslist doen!

Gereisd met vrienden in april 2016

• 8Madeleine-C218-09-2015

Mooie rondvaart

De Waterlijn heeft verschillende rondvaarten in Amersfoort en ook dagtrips. Wij hebben de West route genomen (1 uur) die door de Kortegracht, Zuidsingel, Westsingel en de Lange Gracht gaat. Onderweg worden er allerlei wetenswaardigheden over de stad verteld. Het zijn wel open boten wat bij regenachtig weer minder is. Gelukkig hadden wij een zonnetje en hebben genoten van deze boottocht.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 9mark08-03-2015

Mooie binnenstad, vele orginele muren en panden

Mooie rondwandeling gemaakt rondom de oude stadsmuur en gracht!

Gereisd met partner in maart 2015

• 7fr_woning19-10-2014

Stadsgrachten van Amersfoort .

Rondom de oude binnenstad, ligt een ring van grachten en deze waren bedoeld om de stad te beschermen . Via de VVV worden er Vaartochten over de grachten en kanalen gehouden . Dat is een leuke trip door de stad .

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 8Fam Bosma-Luinenburg17-10-2014

Leuke rondvaart

Een rondvaart van 3 kwartier is echt de moeite waard.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8Fam. Schurink27-09-2014

Amersfoort

Tijdens onze langeafstandswandeling Utrecht pad deze stad gekruisd

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9poelmans rina03-08-2014

de moeite

vriendelijke gidsen. De stad vanuit een ander perspectief bekeken

Gereisd met partner in juli 2014

• 9Corrie Lemmens04-11-2013

leuke rondvaart

Een hele leuke gids aan boord vertelde over de geschiedenis van Amersfoort en onderweg werden we aangesproken bij het burgerweeshuis, heel leuk dus we zijn daar ook een bezoek gaan brengen

Gereisd met partner in januari 2013