• Type accommodatie

Reviews over Hasselt

Sfeervol en verrassend

Rinus
    26-7-2014

Hasselt was een verrassing voor ons, dit kleine Hanzestadje is de moeite van een bezoek zeer waard, het is gelegen aan het Zwartewater, een rivier die de kop van Overijssel doorsnijdt.

Het stadje is van belang voor watersporters maar het heeft ook een erg leuk centrum met grachten waarlangs talloze leuke geveltjes staan.

Tot de grootste bezienswaardigheden behoren het oude raadhuis, de Grote kerk, molen De Zwaluw en wellicht het de meest bijzondere bezienswaardigheid zijn de historische kalkmolens.

In het centrum vind men vele winkels en rond het raadhuis liggen gezellige terrasjes, de omgeving van Hasselt is bijzonder fraai om er te fietsen en te wandelen

Hasselt scoort een 8,4 uit 10, op basis van 9 reviews