• Type accommodatie

Loopafstand
  • Type hotel

Sorteren

Reviews over Hasselt

Een dagje in Hasselt, een dagje terug in de tijd

Ollie
    15-7-2018

Op zoek naar een nostalgisch echt Hollands dorp, kwam ik zomaar uit op Hasselt. Een dorp waarvan ik het bestaan wel wist maar niet eerder een kijkje was gaan nemen. Ik ben samen met mijn dochter van 4 jaar, en ouders (beide 65+) de auto ingestapt en na 50 minuten stapte we weer uit. Prachtige oude huizen begroete ons vriendelijk. Geen grote winkelketens, maar kleine winkeltjes verborgen tussen de woningen vormen het centrum waar je rustig kan kuieren. Een enkele auto rijdt langzaam aan je voorbij. Bij het bakkertje op de hoek bij de grote kerk kochten we verse sappige krentenbollen, die we op het bankje in de schaduw lekker oppeuzelden.

Een kijkje bij het oude VVV kantoor, het trouwzaaltje erboven en de grote oude kerk waren ook zeker de moeite waard.

Hasselt; een rustig dorp, met de kalkovens, de bruggetjes en de gemoedelijke sfeer van vroeger, is zeker de moeite waard om te bezoeken!

Sfeervol en verrassend

Rinus
    26-7-2014

Hasselt was een verrassing voor ons, dit kleine Hanzestadje is de moeite van een bezoek zeer waard, het is gelegen aan het Zwartewater, een rivier die de kop van Overijssel doorsnijdt.

Het stadje is van belang voor watersporters maar het heeft ook een erg leuk centrum met grachten waarlangs talloze leuke geveltjes staan.

Tot de grootste bezienswaardigheden behoren het oude raadhuis, de Grote kerk, molen De Zwaluw en wellicht het de meest bijzondere bezienswaardigheid zijn de historische kalkmolens.

In het centrum vind men vele winkels en rond het raadhuis liggen gezellige terrasjes, de omgeving van Hasselt is bijzonder fraai om er te fietsen en te wandelen

Hasselt scoort een 8,7 uit 10, op basis van 10 reviews