Enschede

We hebben een aantal aanbieders voor Enschede voor je op een rij gezet:

vakanties Enschede

We hebben een aantal aanbieders voor Enschede voor je op een rij gezet:

Reviews over Enschede

Bijzonder prettige stad met leuke, eigen sfeer

Ruud
    7-5-2018

Enschede is geen stad met fraaie historische gebouwen. Die zijn er helaas niet meer. Maar het is wel een moderne en vlotte, eigentijdse stad met veel studenten en vertier. Erg jammer van het lelijke, kale betonnen plein voor het station, geen fraaie binnenkomer. Maar daarachter ligt een gezellig, vrij compact centrum met alle winkelketens die je bedenken kunt, aangevuld met speciaalzaakjes. Veel horeca op de Oude Markt. Veel studenten. Veel Duitsers die komen shoppen. Buiten het centrum in de wijk Roombeek (bekend van de vuurwerkramp in 2000) het museum Twentse Welle (over de textielindustrie en de streekgeschiedenis). Ook Rijksmuseum Twente (van Middeleeuwse tot moderne kunst) is erg interessant. Veel groene parken in de stad en natuur rondom de stad. Enschede lijkt voor veel mensen ontzettend ver weg, het is echter maar 2 uur met de trein vanaf Amsterdam, vanuit Utrecht nog korter. Het is ons uitstekend bevallen en komen zeker terug.

Gereisd Met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijke stad

Tineke
    5-9-2017

Wij waren voor Tuckerville een nachtje in Enschede dus maar kort de stad in geweest.. Heel veel winkels, kroegjes, restaurants en "kunstzinnig"! Overal leuk beelden, fonteinen en dingetjes die je opvallen. Er was echt overal iets te doen omdat er toevallig ook net een Food festival was. Wij gaan dus binnenkort zeker "op herhaling" want dit was veel te kort.

Gereisd Met partner in september 2017

Heerlijke stad!

Jansen
    25-6-2017

Shoppen is easy in Enschede, leuke straatjes en het grote van Heekplein. De Oude Markt en de daarom heen liggende straatjes moet je even meepikken. Ondanks de grote stadsbrand die hier vroeger vele monumentale panden heeft verwoest heeft Enschede zijn best gedaan sfeer uit te stralen. Ook voor terrasjes en leuke eetgelegenheden kun je hier prima zijn. Treinstation op loopafstand van het bruisende centrum. Een aanrader voor een leuke dag uit

Gereisd Met oudere kinderen in april 2017

Enschede is verrassend leuk en gezellig.

Michael
    6-8-2016

Enschede is een verrassend leuke en gezellige shop- en uitgaansstad. We waren er nog nooit geweest en komen uit de randstad. Het is wel duidelijk duidelijk dat Nederland veel meer leuke steden heeft, want buiten Amsterdam bruist de randstad ook vaak niet. We komen zeker terug in deze gezellige studentenstad.

Gereisd Met vrienden in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

little Berlin!

Joke
    26-7-2016

Enschede is een hele leuke stad in vele facetten. Een beetje het onopvallende pareltje als je het ontdekt weet je pas hoe mooi en kostbaar het is. En dat kan alleen maar door het zelf te ervaren. Ook één van de weinige echte steden naar mijn idee in het oosten des lands en een geheel eigen unieke sfeer met studenten, artiesten, kunst- en cultuur. Enschede is geen 'rijke' stad van oorsprong maar wel een veelzijdige, intressante en vooral levende stad met heel diverse bevolking. Gezellig en altijd iets te doen. Heeft iets weg van Echt een aanrader!

Gereisd Met partner in juni 2016
Enschede scoort een 7,8 uit 10, op basis van 127 reviews