Broekerveiling (Broek op Langedijk)

2.9Onvoldoende

• 1Maria Bakker24-02-2020

wat een walgelijke vertoning

Leuk voor de dierenvriendjes, staat er op jullie site! Op donderdag 20 februari was ik getuige van het op brute wijze om het leven brengen van een gans die op het diereneilandje woonde. Drie mannen in blauwe overalls vingen de gans met een net. De grootste lafbek pakte de gans bij de nek en duwde zijn strot net zo lang dicht tot het dier niet meer bewoog. In de achtertuin, op een paar meter afstand, lopen de ouders met hun kinderen. Leuk uitje in de voorjaarsvakantie??? Een van de mannen komt terug met een jute zak en stopt de dode gans daarin. "Doodleuk" loopt hij tussen de bezoekers weg. Echt leuk voor kinderen staat er op de site! Ik zou er niet heen gaan! Als je als beest op het verkeerde eilandje geland bent, word je op brute wijze vermoord. Bij navraag bleek de gemeente Langedijk van niets te weten. De telefoniste van de Broekerveiling vermoedde dat hiertoe wel opdracht gegeven zou zijn. Wat een beleid Broekerveiling! WALGELIJK!

Alleen gereisd in februari 2020

• 4Hennie Romeijn11-09-2019

Jammerlijk, geen respect voor de geschiedenis

Prachtig verhaal, jammer van het museum. Het is serieus een mooi verhaal van de BroekerVeiling, het landschap en de tuinders. Het oorspronkelijke gebouw is er nog altijd. Als museum. Op één of andere manier had ik steeds het gevoel dat ik door het museum voor de gek werd gehouden. Het zijn lieve mensen die heel erg hun best deden maar nét iets te veel show, flauwe grapjes en een wat kinderlijke benadering van het publiek. De film aan het begin is prachtig. Maar de zgn live opname is nep. Kijk maar naar de draaiende foto's en de camera. De schipper op de rondvaartboot doet erg zijn best maar dit is nauwelijks van deze tijd. Waarom moeten er al die 'grapjes' in? Is het anders niet interessant genoeg? Mijn advies: hou je bij de hoofdzaak, die is echt én interessant.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 3Vincent30-05-2019

Veel te duur voor wat je krijgt!

Vandaag met de fam.naar Broekerveiling geweest, wat erg tegenviel. Ten eerste bij binnenkomst was het niet mogelijk om onze vvv-cadeau in te leveren, tijdelijkvanwege een nieuw systeem. Okay maar geef dit even aan op de site! Entree €17,50 p.p. veel te veel voor wat je krijgt en als je dit vergelijkt met Zuiderzeemuseum 😡 Kinderboerderij stelt weinig voor, wat geiten, ganzen, konijnen en 2 varkens. Moesten om dr sleutel van de smederij vragen, waar uiteindeljk weinig te zien was. De veiling zelf was echt leuk, zeer leuke en enthousiaste medewerksters 👍 Ff wat gegeten in het zeer dure restaurant. Rondvaart, gelukkig maar 30 min. dodelijk saai.. Al met al 3,5 geweest en dit de komende 20 jaar niet meer, had er voor die prijs meer van verwacht!

mei 2019

• 5blees30-07-2017

niet meer

boottocht was erg leuk, super enthousiaste stuurman. ook de 'klok, was erg leuk. Verder vonden wij er niet erg veel aan. Rokerij en smederij waren dicht, Kinderboerderij stelde niet veel voor. Het was erg rustig, en dat in het hoogseizoen. Wij hebben een museumjaarkaart, anders hadden wij de prijs/kwaliteitsverhouding ver beneden peil gevonden. Openluchtmuseum enkhuizen stukken leuker.

juli 2017

• 9Bert21-07-2015

Eindelijk zijn wij hier geweest.

Ik wilde hier al jaren eens naartoe. Op 16 juli 2015 ben ik hier eindelijk geweest met twee vrienden. Geweldig wat een mooi museum. Wat een geweldige uitleg doormiddel van de geluidskastjes. De afslag is een avontuur om mee te maken. Het was bijna echt. Daarna met de rondvaart door de vaartjes "zwalken". Ook hier weer een zeer goede uitleg van iemand die er verstand van heeft. Medewerkers hartelijk bedankt voor de leuke dag.

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 10Peter Dapprich19-02-2015

Handel im Wandel

Beeindruckendes Gebäude in einzigartiger Verkehrsanbindung

juli 2014

• 9jan van rooij15-12-2014

moet je gezien hebben..!!

Wij waren zeer onder de indruk van dit museum.......en komen volgend jaar zomer zeker terug om dit alles nog eens te beleven De kerstmarkt was sfeervol en gezellig We zouden dit gebeuren aan ieder aanbevelen

Gereisd met partner in december 2014

• 8olmiu29-09-2014

Leuke oude sfeer

Genoten van het naspelen van een echte veiling. Bieden is kopen.

september 2014

• 6Familie de Vries04-09-2014

Viel tegen

Het gebouw is prachtig, de boottocht was erg leuk. De meneer aan boord vertelde zeer boeiend de geschiedenis van de omgeving en de veiling was leuk. Maar wij vonden het erg veel geld voor wat je kreeg, € 16 pp. De rokerij en de smederij waren dicht, op het terrein was weinig leven. De expositie is erg op kinderen gericht en de helft van de dingen werkten ook niet. Zou het geen tweede keer doen.

Gereisd met partner in september 2014

• 7Fam. Schetters03-08-2014

Leuk, voor alle leeftijden

Afwisselend, veiling is geweldige ervaring voor jong en oud, speurtocht leuk van opzet (tip: bordjes en materiaal weer eens controleren en pimpen), horeca goed en betaalbaar.

juli 2014

10 van de 32 reviews gezien