• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Marken

Reviews over Marken

• 7Judi14-06-2021

Heel mooi

Als je de haven ( met z'n toerisme)verlaat, kom je al gauw in prachtige buurtjes. Heel karakteristiek. Mooie doorkijkjes. Ik vond het erg de moeite waard!

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2021

• 4john20-08-2020

heel slecht

ben de inkomst zit de poort vol met spinnenwebben en met spinnen, het zou een suite moeten zijn, de vloer zag er heel smerig uit. tv heeft geen ontvangst. spinnen en spinnenwebben op de kamer. badkamer, nou ja wat je er ook mag van vinden wc fonteintje als wasbak. als je op de web site naar de foto's kijkt zou het een schitterend hotel moeten zijn.nu zie je dat foto maar bedrog zijn, we moeten 161 euro betalen ex ontbijt dat zou dan nog eens 12.50 pp zijn, dat hebben we niet gedaan en hebben morgens meteen uitgecheckt. kortom een heel slecht hotel. voor zo,n prijs.

• 1Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 10Omgeving
    • 1Sfeer in stad
    • 3Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2020

• 5Marjan18-07-2017

Erg toeristisch

Vandaag zijn wij een paar uurtjes in marken geweest.Best een geinig dorpje.Leuk om eens gezien te hebben.Maar daar blijft het ook bij.De bewoners moeten het voornamelijk hebben van de inkomsten via het toerisme, en hanteren dan ook buitengewoon hoge prijzen.Een absolute afrader is om iets te eten te kopen bij de viskar in de haven.Wij bestelden een portie gebakken mosselen.Deze waren al op een ander tijdstip gebakken en inmiddels koud.Ze werden gewoon even opgewarmd in een magnetron.Wij kregen een bakje met vet doordrenkte gummiballen voor 4 euro! Niet te eten! We hebben ze zo in de vuilnisbak gekieperd.Dat ze dit durven te verkopen!Echt schandalig.Bedenk je van tevoren ook goed dat de vuurtoren een behoorlijk eind lopen is vanaf de centrale parkeerplaats en deze is niet per auto bereikbaar! Wij vonden de mensen ook niet echt vriendelijk.Er staan bij verschillende hekjes en objecten dat ze net geschilderd zijn ( wet/nat) terwijl dit niet zo is.Wat een zielig gedoe.Wel geld eraan verdienen,maar dan zo doen. Sommige paden liggen vol met hondenstront.

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 3Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Ronny25-07-2015

Mooi

Prachtig schiereiland. Is al mooi om er via de weg dwars door het water naartoe te gaan. Mooi haventje.

• 8Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Jess09-03-2015

Schitterend, heerlijk tot rust komend

Gisteren een dagje naar Marken geweest. Heerlijk genoten van een mooie wandelroute over de dijk. tot aan de vuurtoren en terug. Onderweg genoten van de honderden vogels die je daar kunt zien. Verder ook een slang gezien, nooit geweten dat die er zaten. Enige minpunt de slechtere bestrating aan 1 kant van de route op de dijk en diverse hondendrollen op het pad. Het dorpje zelf is ook erg leuk om te bekijken, de huisjes, kerkbuurt, vele bruggetjes. Er heerst een relaxte sfeer. Bij de haven was het wat drukker, maar geen chaos zoals ik volendam. Je kunt hier de boot pakken naar Volendam wat we gedaan hebben al vind ik hem wat prijzig voor wat je krijgt. Het is puur een oversteek van +/- 30 min. Ik heb overigens niets gemerkt van enige onrvriendelijkheid.

• 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd in maart 2015

• 8hoinjsz19-01-2015

Niet Super Toeristisch

Marken is nog lekker rustig qua toerisme en nog erg authentiek. Wanneer je door sommige buurtje van Marken wandelt het je het idee dat je terug in de tijd gaat.

• 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Wesley03-01-2015

Most photogenic spot in the Netherlands!

As a native Dutchie I have seen most of the highlights of the country. Having been to over 100 Dutch towns and cities I have to admit that Marken is definitely the most photogenic one! The houses and streets are very well kept, you'd be hard pressed to find chipped paint anywhere. Because the centre is free from cars (except for those belonging to inhabitants, which are few and far between) it's an easygoing town to take an afternoon stroll in. Take your camera and get to snapping but don't expect to stay for long, because you will have seen all that there is in an hour and a half at most. The harbour is idyllic and quaint and if you're a fan of fish you could spend an additional 2 hours at one of the restaurants.

december 2014

• 1BB03-01-2014

Never again

Staff very rude, very bad and expensive food, step stairs, lopsided floors, On the New Years Eve Night the staff did shake my hand, spilt wine over my legs, no one said I am sorry.

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 7Omgeving
    • 1Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2013

• 8Madeleine11-10-2013

Authentieker als Volendam

Na bijna 40 jaar weer eens naar Marken wat ik toen vaak bezocht omdat daar een collega woonde. Met de brommer over de dijk vanuit Amsterdam. Nu met de boot vanuit Volendam met aankomst in het pittoreske haventje van het eiland. Het is hier gelukkig een stuk rustiger als Volendam. Ondanks de onderbouw aan de huizen zie toch nog hoe de karakteristiek huizen op palen waren. De Havenbuurt, Kerkbuurt en de Kets blijft leuk om doorheen te lopen. Ook de Hervormde kerk (open van april tot oktober) en het Marker museum zijn een bezoekje waard. Ik vind Marken toch meer authentiek als Volendam en van onvriendelijkheid heb ik niets gemerkt. Zowel met de vrijwilligers in de kerk en museum als bij Sijtje Boes en bij het kopje koffie waren vriendelijk en heb ik leuke gesprekken mee gehad.

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in september 2013

• 7henk16-08-2013

mooie natuur, lekker om te fietsen

prachtig Nederlands erfgoed, bewoners uiten zich soms wat stug of onvriendelijk. Wij werden door een medewerker van Sijtje Boes uitgemaakt voor paperazzi en even later gaat hij met Amerikanen gewillig op de foto. Nogal hypocriet.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur