Zuiderzeemuseum

8.2Fantastisch

• 9Yvon17-02-2020

Eten bij het Peperhuis en bezoek aan Binnemmuseum

Zeer sfeervol restaurant en was voor het Valentijnsarrangement ontzettend gezellig ingericht. Het eten was heerlijk! Aansluitend konden we het binnenmuseum bezoeken. Leuk museum, erg leuk ook voor kinderen (met activiteiten). Er werden verschillende verhalen verteld, was ontzettend leuk!

Gereisd met partner in februari 2020

• 9Sjoukje25-10-2019

Genieten!

Vooral in de herfstvakantie, met de Oudhollandse kermis, een geweldige attractie, ook voor kleine kinderen. We kwamen tijd tekort!

oktober 2019

• 8Corien20-10-2019

Binnenmuseum😒 buitenmuseum😁

Het binnenmuseum is echt een flop het was maar half open ( wel volledig betalen dit is wel incl. het buitenmuseum) het buitenmuseum is top

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10Wilbert Jong07-10-2019

Ideaal

De boot vaart stipt. Vriendelijke bemanning. Een leuk vaartripje.

Alleen gereisd in oktober 2019

• 8Angela K.20-08-2019

Enhuizen: eerst door de stad, keer terug met boot!

Onlangs gingen we met onze Keuzedag van NS naar Enkhuizen. Een korte wandeling door Enhuizen is een aanrader. We hebben de oude houten klokketoren gezien die bij de kerk staat. Er is een heel gebouw van hout omheen gezet. De deur stond toevallig open. Er zijn leuke winkels in het karakteristieke centrum. Via de haven liepen we naar de ingang van het Zuiderzeemuseum. In het begindeel was het erg rustig. We konden op ons gemak overal rustig kijken. Verderop werd het wat drukker en aan zee bij de dijk kwamen we veel families tegen.We zagen nogal wat kinderen in klederdracht. Dat kwam zo: kinderen tot 12 jaar kunnen gratis klederdracht kleding lenen voor een uurtje of zo. Eén meisje zei spontaan tegen haar moeder:'Nu weet ik het, ik wil deze kleren voor m'n verjaardag!' Nou een beter compliment kunnen jullie niet krijgen denk ik zo. Bij de kalkovens bleek een boot te liggen die ons terugbracht naar het station. Goede besteding van onze dag!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Joke Verhart14-08-2019

Fantastisch!

Omdat ik in het bezit ben van een Museumjaarkaart en redelijk in de buurt van het museum woon kom ik meerdere malen per jaar in het Zuiderzeemuseum, omdat ik dit één van de leukste musea vind die ik ken. Ik geniet elke keer weer van de prachtige huisjes en de geschiedenis die daarbij hoort. Als ik de geur van de petroleumstelletjes ruik ga ik onmiddelijk in gedachten terug naar mijn oma die ook een petroleum gebruikte om o.a de koffie warm te houden of om vlees op te laten sudderen. Heerlijke nostalgische herinneringen. Dit museum is echt een topper. Je moet het zelf ervaren, dus zet een bezoek aan dit museum zeker op je verlanglijstje.

Alleen gereisd in augustus 2019

• 9Hilda06-08-2019

Héél bijzonder

Vanaf het parkeerterrein of het ns station kun je met de boot naar het buitenmuseum. Dit museum is een echte aanrader. Je gaat terug in de tijd en je kunt je een voorstelling geven hoe de mensen hier leefden en ook op elkaar aangewezen waren. Ook erg leuk voor kinderen. Veel ouderwetse spelletjes. Het binnenmuseum is aardig, meer niet.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 9Judi27-07-2019

Leuk en leerzaam

Heel leuk en interessant museum. Je waant je even 100 jaar terug. Veel te zien en te doen : oud Hollandse spelletjes, snoepwinkel, springtouw maken...Helemaal leuk om er met de boot naartoe te gaan.

Alleen gereisd in juli 2019

• 6Ton Roelofs18-07-2019

binnenmuseum niet zo bijzonder buitenmuseum geweld

mooi museum met binnen- en buitenmuseum met veel water en ook bos was ook heerlijk wandelen

Gereisd met partner in juli 2019

• 10Pm Kempe30-05-2019

Super uitje

Super leuke dag gehad, van 10 tot 4 ons zeer vermaakt met grote kinderen. Zeer vriendelijke mensen met leuke en leerzame verhalen. Echt een super leuke dag gehad.

mei 2019

10 van de 218 reviews gezien