Vuurtoren Lange Jaap

8.4Fantastisch

• 10Niek09-10-2014

Mijn Baken van Herkenning en Erkenning ......!!

Vakantie toen.... Vakantie nu... In het verleden "De Lange Jaap" vele vele malen beklommen. oa met mijn Ouders, later met mijn Ouders en mijn Kinderen,,,,,, Gepaard met een vleugje Hoogtevrees...dat wel, maar het was 't elke keer meer dan de moeite waard. Helaas is het inmiddels al jaren niet meer mogelijk om de Vuurtoren te beklimmen. Toch bij elk bezoek aan Noord Holland (werk of privé) wordt zeer zeker "De Lange Jaap" opgezocht en aangedaan. En al jaren lang ..... elke keer weer ....vastgelegd op Foto of Film. s nachts is het een codering aan Lichtstralen welke door de Duisternis schijnen.

Gereisd in juli 2014

• 8Cocky Berg29-05-2014

interessant bouwwerk

interessant bouwwerk uit onze geschiedenis, leuk om te beklimmen en het uitzicht te bekijken

Gereisd met partner in mei 2014

• 7Willem Pranger10-08-2013

Leuk om langs te rijden

Leuk om op de foto te zetten

juli 2013

• 8iljdaelemans05-08-2013

Zo was het vroeger

Dan zie je wat er de laatste jaren allemaal veranderd is in ons digitale tijdperk

juli 2013

• 8Martin31-07-2013

Indrukwekkend gietijzeren bouwwerk

Indrukwekkend gietijzeren bouwwerk. Met een hoogte van 63,45 meter was de Lange Jaap de hoogste vuurtoren van Nederland (nu de vuurtoren aan de Maasvlakte) en is het de hoogste gietijzeren toren van Europa.

Gereisd met vrienden in juli 1994

• 8Dave16-08-2012

Lange Jaap

Langste vuurtoren van Europa!

Gereisd met partner in juli 2012

• 10gerdakensen17-05-2012

mooi uitzicht

altijd doen de vuurtoren beklimmen. alleen voor mensen met conditie vanwege de vele traptreden. leuk met goed weer. niet voor kinderen.

mei 2011

• 8Marlis04-05-2012

Mooi plaatje

Prachtige foto vanaf de dijk, niet te bezichtigen

Gereisd met partner in maart 2012

• 8Wouter en Hilde09-11-2011

Indrukwekkend

Indrukwekkend wanneer je aan de voet van de toren staat.

Gereisd met partner in juli 2011

• 7Helene29-10-2011

mooi uitzicht

de klim valt reuze mee en het was niet druk toen wij er waren. Leuk om te doen als je toch op Texel bent.

oktober 2011

10 van de 11 reviews gezien