Hotel The College

17 reviews over Hotel The College

• 2018
    9Egbert Wierenga09-11-2018

Prima overnachting

Prima overnachting! Voor een zakelijke meeting in the College overnacht. Mooie kamers en prachtig gelegen in het centrum van Amsterdam. Geweldig pand in Amsterdam.

Alleen gereisd in oktober 2018

• Oude reviews

10Marijn11-10-2017

mooi hotel met goed ligging

Voor ons weekendje Amsterdam gekozen voor dit hotel. Een uitstekende keuze! De kamers en het hotel van binnen zijn flink gerenoveerd en het is echt erg mooi geworden. Ligging is ook goed. Parkeren is normaal gesproken moeilijk wordt er aangegeven, wij hadden geluk dat wij gelijk plek hadden naast hotel. wel is het duur om er een hele dag te staan. Ontbijt is perfect. Verschillende soorten brood en lekkere sapjes. Beleg is er ook genoeg. Wij zouden ook een keer langs willen gaan voor diner. Zag er allemaal goed ui. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in september 2017

• 9Fatje25-09-2017

Perfecte ligging

Heel mooi gebouw. Hele mooie tuin om te zitten. We hebben bij ferilli gegeten. Wat ook zeker aan te raden is. Mooi hotel in een mooi buurt.

Gereisd met partner in september 2017

• 8AnneliesV11-05-2017

Van schoolgebouw naar 4sterren hotel

Direct bij de Van Baerlestraat ligt dit gerenoveerde hotel met voortuin, op loopafstand van het Museumplein. Ooit een school, waarvan een aantal muurplaten nog bewijzen zijn, ligt dit mooi gerenoveerde hotel. De kamers schijnen allemaal anders te zijn. De onze lag op de bovenste verdieping met uitzicht op de straat en bereikbaar met een lift. De badkamer heeft een bad, met daarin ook douchemogelijkheid, en toilet en wastafel met een aantal badkamerbenodigdheden. De slaapkamer heeft een prima ruim bed, een hoek met TV en meubel met stoel, goede leeslampjes boven het bed en met een trede naar beneden de gang met comfortabele stoel en koffie - en theefaciliteiten. Naast het hoofdraam is er een lichtkoepel in de gang. Bij het hotel ligt een tuin met terras, maar vanwege het weer hebben we er geen gebruik van gemaakt. Het restaurant bestaat uit diverse delen en biedt een gevarieerd en prima ontbijtbuffet. Het personeel bestaat voor een deel uit professionals en een deel uit stagiairs van de hotelschool en daardoor worden er nog wel eens fouten gemaakt. Dat merkten we 's avonds in het restaurant Ferelli's, waar men de routing niet goed in de gaten hield. Overigens was het personeel zeer behulpzaam en vriendelijk, ook achter de receptie. O.a. vanwege de ligging is het een aan te bevelen hotel.

Gereisd met partner in april 2017

• 8Gonnie01-05-2017

Stylish en verzorgd!

Superfijn hotel! Na een bruiloft heerlijk geslapen hier. Mooie moderne kamers en lekker ontbijt. Leuke sfeer in oud schoolgebouw.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 9ilonka23-02-2016

Prachtig hotel met mooie gerenoveerde kamers

Voor ons weekendje Amsterdam gekozen voor dit hotel. Een uitstekende keuze! De kamers en het hotel van binnen zijn flink gerenoveerd en het is echt erg mooi geworden. Ligging van het hotel is echt uitstekend. Vlakbij het centrum. Parkeren in de wijk wel erg moeilijk maar een garage dichtbij. Ontbijt uitgebreid met heerlijke sapjes, diverse soorten brood, yoghurt en naar keuze een ei of zalm op toast. Goede geslapen op de bedden. Voor mij zou wel extra licht in de badkamer mogen want nu wat donker maar verder prima ben voor herhaling vatbaar. Bij het uitchecken zagen we dat ze vanaf eind februari ™ maart 2016 ook jazz zondagen hebben. Jammer dat dat nu nog niet was maar kom zeker terug om dat ook uit te proberen.

Gereisd met partner in februari 2016

• 8Willeke van Soest 23-06-2014

Mooi, karakteristiek hotel in oud schoolgebouw.

Het hotel ligt vlakbij, op loopafstand, van het Museumplein. De kamer was netjes, mooie badkamer. In de buurt genoeg restaurantjes. Het ontbijt was goed, genoeg keuze.

Gereisd met partner in juni 2014

• 6joop28-10-2013

Had veel meer verwacht

Het hotel is mijn oude school van jaren geleden. Gelukkig zijn er nog een "paar" prachtig oude details niet weggewerkt achter een wand of systeemplafond. Hotel heeft personeel dat nog in opleiding is en dat merk je. Op zich niet erg, maar hang daar dan een goedkoper prijskaartje aan. Ontbijt, 24,95!!! maar overgeslagen. Parkeer de auto buiten het centrum en pak de tram, scheelt 45!! euro aan parkeergeld. Het lijkt allemaal heel luxe maar je ziet veel gebruiksschade. Lampen op de kamer zijn leuk, vooral als je zelf nog de stekkers in het stopcontact moet stoppen. Pas op met gebruik minibar, goudgeld voor een consumptie, supermarkt zit 1 straat verder! En dan bij het gebruik van de douche ook nog een plakkend douchegordijn tegen je lijf aan, is niet meer van deze tijd! Het was leuk om een keer in mijn oude school te slapen, maar veel te duur voor wat er geboden werd.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 4Dennis10-09-2013

Kijk uit met valet parking!

Bij aankomst stond er keurig iemand klaar om mijn autosleutel in ontvangst te nemen. Bij het wegrijden reed hij vol op een "Amsterdammertje"; hele bumper in elkaar! Op zich al heel vervelend. Werd nog vervelender toen de manager mij kwam vertellen dat het hotel de schade niet ging betalen. "Alles voor eigen risico; lees de kleine lettertjes" meldde hij. Na (heel veel) stennis te hebben gemaakt heeft hij de volgende dag alsnog aangegeven dat het hotel zou betalen. Maar onze avond was inmiddels verknald.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 1Christien Jansen24-04-2011

Had geweldig kunnen zijn...

Al zes weken vooraf een Luxury Double Room geboekt a 225,= euro en aangegeven dat ik graag een kamer met 'view' wilde. Bij aankomst (11.30 uur) konden er nog niet in ivm te druk. Rond 18.00 uur kregen we kamer 203 toegewezen. Het bleek een piepkleine kamer, je kon net om het bed open en het raam was zo hoog dat je nauwelijks naar buiten kon kijken (en geloof me, dat was bepaald geen 'view') en de miniatuur badkamer zat in een soort inbouwkast. Gebeld met receptie. Eh ja, sorry, ze zaten vol maar hadden nog een kamer over. Daar gekeken: qua ruimte een stuk beter maar dit keer zat het raam op 2.50 m hoogte (raampje ter grootte van kattenluik) en in het plafond een even groot raam. En dat voor een 'luttele' 225,- euro! We zijn naar huis gegaan. Moesten wel een boete van 150,- betalen tenzij ze de kamer nog verhuurd kregen. Dat lukte gelukkig. Wat een waardeloze bedoening! En zo ontzettend klant-onvriendelijk. Maar o, wat was de slaapkamer thuis weer ruim en groot en wat een uitzicht!

Gereisd met partner in april 2011

Hotel The College info

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer
  • Betaalde wifiGehele hotel

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkerenBetaald