Camping Landgoed Ottermeerhoeve

Tonen op kaart

62 reviews over Camping Landgoed Ottermeerhoeve

• 9Silke12-12-2017

Thuiskomen in de natuur

De Ottermeerhoeve is perfect geschikt voor iedereen die even weg wil van de vele prikkels van de stad. De eigenaars wonen er al jaren en leven met veel liefde op hun terrein. Er worden tal van activiteiten georganiseerd. Een verblijf in de Ottermeerhoeve is een beetje back to basic, maar dat is net wat ik graag heb. Er is mogelijkheid tot sauna met een plons in een meertje nadien, heerlijk! De dieren (paarden, hond, kat) die aanwezig zijn maken het geheel nog idyllischer. Aanrader!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in december 2017

• 9Coen - Andreas - Claudia - Nicolas24-11-2017

Onthaasting Puur

Prachtige omgeving en een schitterend alternatief voor de steeds rumoerigere, drukke stad. De camping wordt bestierd door een enthousiaste familie die je alle ruimte geeft het verblijf zo in te vullen zoals jezelf wilt. Je kunt meestal kiezen waar je wilt staan. Althans zo ervaar ik het sinds dat wij er voor de eerste keer kwamen in 2010:

• Bij het Ven staan waar het rustig is en je kunt genieten van stilte, s' morgens vroeg in een nog stiller ven plonzen en overdag een boek te lezen voor de tent
    • Op de speelweide staan waar je iedere avond vuurtje kunt stoken en de kinderen direct uit hun tent op de trampoline kunnen springen
    • Dichtbij de accommodatie een plaatsje zoeken zodat de weg naar de toilet niet zo lang is,
    • In de pipowagen of in een huisje voor wat meer luxe midden in de natuur.

Natuurlijk heeft iedere plaats zijn eigen nadeeltjes, maar voor ons onbelangrijk want we hebben VAKANTIE en dus TIJD. De prijzen zijn iets hoger dan elders, maar de plaatsen zeer ruim opgezet en de was accommodatie dik in orde. ( altijd warm water... )

Ook in 2018 kunnen Frans en Yvonne ons verwachten!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Barbara22-11-2017

Stukje paradijs op aarde

Wij komen al een paar jaar op het landgoed Ottermeerhoeve en zijn vanaf de eerste dag verliefd op de camping en de prachtige omgeving. De eigenaren Frans en Yvonne hebben een fantastische plek gecreeerd: heerlijk groen, ruime plekken en een fantastische energie waar je snel tot rust komt. Het vakantiegevoel begint al als je het terrein op rijdt. Voor sommige mensen is het even schakelen maar wij vinden het geweldig dat er geen auto's over het terrein rijden. Je kunt je spullen in één van de bolderkarren leggen. Dit is prettig zeker met kleine kinderen. Het terrein is overzichtelijk waardoor wij onze dochter met een gerust gevoel kunnen laten spelen. Het is leuk hoe de kids genieten van de natuur: broodjes bakken bij het kampvuur, zwemmen in het ven (heerlijk schoon water), skelteren en paarden verzorgen. Daarnaast worden er leuke activiteiten georganiseerd. Onze dochter voelt zich helemaal thuis op Ottermeer en het is leuk dat er elk keer weer veel bekende gezichten zijn. Als je van rust en natuur houdt dan is dit echt een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Eva16-10-2017

Perenfestijn

Het was heerlijk rustig dankzij het laagseizoen en wij werden super goed in de watten gelegd door de eigenaars: we mochten van de dochter van de eigenaars mee in de sauna terwijl ze die eigenlijk had gereserveerd met haar vriendenkliek, we kregen een volle zak heerlijke peren mee naar huis en zijn in vakantiemodus terug naar huis gereden. Ik vond het een prachtige plek en heel inspirerend. Zwaluwnestjes in de sanitaire blok en s'nachts een mooie sterrenhemel omdat er niet veel belichting is. het water mocht nog ietsjes warmer voor mijn part.Ik kom zeker nog eens terug!

Gereisd met vrienden in oktober 2017

• 9Astrid vd Staaij12-10-2017

Een sprookje in Nederland om te mogen verblijven.

Heerlijk genoten, van alle gemakken voorzien. Zeer complete accomodaties (we verbleven in de pipowagen) alles wat je kon bedenken was aanwezig. Idyllisch plekje in Nederland. Fijne eigenaren. Precies wat je verwacht van een Natuurcamping. Ga er graag terug met kleine /grote kinderen !

• 10Staat v/h sanitair

• 6Ronny24-09-2017

Mooie rustige idyllische plek, maar.....

Er wordt geen service geboden, te weinig sanitair voor de hoeveelheid plekken, de eigenaars vinden precies dat ze het paradijs verhuren, maar er wordt eigenlijk weinig echt gedaan voor de klant. Bij aankomst is er wel ergens iemand die je aanspreekt en zegt: " er komt zo iemand bij jou..." En dan verschijnt er niemand... De eigenaars en hun kinderen (??) hebben het veel te druk met het zweverige hippie gehalte van de plek. Voor alles wordt extra gerekend, wij vinden het te duur voor wat geboden wordt. We zijn er twee maal geweest, hadden de eerste keer al zo iets van "de bio-hype wordt hier gewoon uitgemolken"... De tweede maal was het eigenlijk nog erger. Geen warm water voor de afwas, rommel en vuil tussen de gebouwen,... Alles wordt zo wat op zijn beloop gelaten. Te nat geweest om gras te rijden, receptie gesloten want we willen tijdens het bio-dansen niet gestoord worden,... Je krijgt telkens wel een reden te horen waarom iets niet kan of niet in orde is gebracht... Onze eerste korte vakantie daar wilde een vriendinnetje van onze zoon paardrijden. Dit meisje heeft (net als onze zoon) duidelijk zichtbaar een beperking (mentaal) en ook officiële erkenning hiervoor. Toch moest ze volle prijs betalen, omdat de Paardebegeleidster "het gevoel" had dat ze een volwassen normaal persoon was... Hun gevoel wordt meestal uit economische beweegredenen bepaald. Alles moet geld opbrengen. Als je een picknicktafel wil gebruiken, rekenen ze daar geld voor aan... We bleven de tweede keer één nacht, maar omdat de groep twee nachten bleef zijn we later blijven hangen en waren we niet op de middag van de plek, 7€ extra... Toegegeven dat men dit op voorhand duidelijk had aangegeven. Pinnen kan niet, alles handje contantje...

Mensen die zelf vol zijn van het hippie leven zullen het wellicht een fijne plek vinden. Dat is het trouwens ook... Een heel mooi domein. Misschien houden wij teveel van structuur en begrijpen we deze levenswijze niet... We voelen ons beter op andere mooie plekken! De mentaliteit van de uitbaters valt ons tegen. Ze geven het gevoel dat enkel emotionele wellness telt en uit de paradijselijke omgeving zoveel mogelijk munt willen slaan. Verder willen ze volgens mij zo weinig mogelijk de handen uit de mouwen steken om het mooie terrein als volwaardige camping uit te baten. Ze zijn eerder met filosofische irrealiteit bezig. Men vraag 33€/nacht voor een camper en twee personen. Dat is heel duur in vergelijking met andere campings. Hele grote mooie plekken, mooi terrein, maar we gaan niet meer terug denken we... .

• 5Staat v/h sanitair

Frans en Yvonne, eigenaar, 10-10-2017

Beste heer Bruintje Beer, Jammer dat uw verblijf niet aan uw verwachting heeft voldaan, jammer dat u dat niet rechtsreeks aan ons heeft gemeld. Uw kwalificering over zweverigheid laten we graag geheel bij U. De Yoga s morgens wordt hoog gewaardeerd door onze gasten bieden wij vrijblijvend aan en Yoga kan een antwoord zijn op ons veelal jachtige drukke bestaan. Dank dat u het terrein omschrijft als een Paradijs, dit wordt door onze gasten ook zo ervaren. Het onderhoud van dit Paradijs is meer dan een dagtaak en .......onze Passie. Ook blijven we verbeteren en zal iedere bezoeker volgend jaar weer vernieuwingen waarnemen. Met vriendelijke groet Frans en Yvonne

• 3katrin24-09-2017

Nu was het echt de laatste keer

ons vorig bezoek aan de Ottermeerhoeve was matig oké. Maar dichtbij (niet onbelangrijk als je maar 2 dagen de tijd hebt) en, toegegeven, een leuk natuurterrein. Dat je veel te veel betaalt voor wat je krijgt, dat de eigenaars overal lak aan hebben, klanten op de tweede plaats komen en dat een opmerking van de hand gedaan wordt alsof je een oude zeur bent, namen we er dan maar bij. Dus opnieuw geboekt dit jaar. Maar op een lege camping 7€ moeten bij betalen omdat je al om 14h00 aankomt, geen warm water voor de afwas, receptie die niet bereikbaar is, .... terrein dat ondanks dat het nu toch al enkele dagen terug droog was, niet gemaaid is ..., de Yurts en caravans op het terrein die eruit zien alsof ze al 20 jaar geleden klaar waren voor het schroot .... dat was de druppel. Voor ons is het dus een Nooit meer! En als ik de andere recensies hier zo lees, zijn er wel heel wat mensen die er negatieve ervaringen hebben. Tip aan de eigenaar: behandel je klanten met respect, zorg dat je terrein in orde is of maak er een meewerkcamping van en laat je prijzen zakken! Zonde want het terrein op zich is prachtig en er is zeker iets van te maken. Als je je handen uit ge mouwen steekt.

• 4Staat v/h sanitair

• 9Smits20-09-2017

Heerlijke camping!

Een heerlijke camping waar echt voor ieder wat wils te doen is, of waar je heerlijk kunt 'niksen'. Deze kleinschalige camping is met veel aandacht en liefde opgebouwd, dat zie (en voel) je. Echt een familiebedrijf waar ieder zo zijn aandeel heeft in 1 van de leuke workshops, yoga, paardrijden en dat voelt heel warm en persoonlijk. De mooiste afwasplek ever, uitkijkend over het weiland met de paarden, een prachtig ven (wat voor kinderen 1 groot walhalla is), vaak kampvuurtjes (met pizza bakken, heel gezellig) en ook nog een stuk bos waar je heerlijk aan het ven (zonder kinderen ;-)) kunt zitten. Ik vond het sanitair juist prachtig, en ook waardeer ik het dat het donker is op deze NATUURcamping, waar de zwaluwen je begroeten als je op het toilet zit. De plekken zijn ruim opgezet en de andere gasten vond ik over het algemeen ook heel relaxed en open. Toen ik er was, was ook net het compost toilet bij het Ven klaar, dus dat was fijn. Ik ga hier zeker vaker naartoe!

• 10Staat v/h sanitair

Alleen gereisd in augustus 2017

• 7Liesbeth06-09-2017

Tot rust gekomen

Een heerlijke camping, groen, grote plekken en heel veel speelgelegenheid voor kinderen. We hebben supergenoten en hebben onze dochter van 2,5 zo gelukkig gezien op de glijbaan, klimhuisje, skelters en trampolines. Voor ons wel een vrij hoog 'hippie-gehalte': yoga, mantrazingen, kennismaking met de natuur (op blote voeten, zodat je echt contact hebt met moeder aarde). Maar het staat iedereen vrij om daar wel of niet aan mee te doen. Kampvuur 's avonds met broodbakken en pizzabakken was leuk! Toiletgebouwen lagen wel vrij ver van de campingplekken, dat was een klein nadeeltje. Ook zijn de looppaden 's avonds slecht verlicht, een zaklamp of mobiele telefoon met verlichting is echt nodig! Maar alles bij elkaar hebben we echt een fantastische week gehad op de camping. We zijn helemaal tot rust gekomen en raden deze camping absoluut aan! En wij gaan zeker nog weer terug!!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 5familie02-08-2017

hoge pieken diepe dalen

Een bijzonder weekend. Ik boekte samen met mijn dochter van 11 en haar vriendinnetje het paardenweekend zoals op de website omschreven. Een weekend vol paardenplezier, waarbij alles in het weekend in het teken van paarden zou staan met een gezamenlijke maaltijd op zaterdag avond. Bij aankomst gaven we aan enorm zin te hebben in het paarden -weekend, waarop de eigenaressen aangaf dat het paardenweekend niet door ging. Er waren niet genoeg aanmeldingen..... Wat ongelooflijk jammer dat ze ons niet vooraf had ingelicht. De kinderen waren teleurgesteld. Wij kwamen echt voor dat speciale weekend. Daarnaast hadden wij de vaders van de kinderen thuis gelaten ondanks Vaderdag en bleek er over de camping 3 hele grote groepen te staan met vaders en kinderen in verband met vaderdag. De groepen 1 van 12 en 2 van 60 (schoolklassen met kinderen/ en een kerkgemeenschap) gaven tot savonds laat en smorgens vroeg behoorlijk wat herrie. Deze grote groepen had ik niet verwacht voor een natuur camping. Ter compensatie van de paardenweekend heb ik voor de 2 meiden een priveles gekocht van een uur, dit heeft de eigenaressen heel liefde vol en breed opgepakt, ze is veel langer met de meiden bezig geweest. De camping is erg mooi, het meer heerlijk de opzet fijn, en we hadden prachtig weer. De eigenaressen had moeite erkenning te geven op onze teleurstelling, wat mij verbaasd, we hadden immers echt anders geboekt. Ze gaf mij het gevoel dat ik er niet zo over mocht zeuren, en het het leven meer moest nemen zoals het kwam. Dat vond ik niet helemaal eerlijk, ik had immers wat anders gekocht, en ja ook genoten. Het is heel zen maar ook een zakelijke overeenkomst waarbij ik ook gewoon veel moest betalen. De eigenaressen laat je regelmatig even wachten zij bepaald de tijd en het tempo, hierin moet in onderstaande ook gelijk geven dat heeft iets arrogant... Toch hebben wij het fijn gehad, op een bijzondere camping.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

10 tips over Camping Landgoed Ottermeerhoeve

• Josse de Voogd, 25-04-2014

Voor de omgeving beter fietsen dan wandelen. Camping ligt op Brabantse Zandgronden, maar ook de Zeeuwse strandjes aan de Oosterschelde zijn dichtbij, half uurtje. En meeste campings in Zeeland zijn erg strak, clean en burgerlijk, dus dit is mooi alternatief. Tip voor eigenaar: op termijn sanitair naar meer centrale plek, of extra klein toilethokje.

• fam poland, 05-08-2012

boodschapjes doen in belgie op een paar minuten rijden kinderen kunnen lopen naar het dorpje om een ijsje te kopen eventueel zwembad De Stok (binnen en buiten) in roosendaal op 10 min rijden Prachtig wandelgebied op het grensgebied met allerlei wandelroutes van verschillende afstanden (voor 2 euro te koop bij bezoekercentrum in Kalmhout)

• A. te Kiefte, 18-08-2013

Boodschappen doen dichtbij bij de Carrefour in Essen, in Essen zit ook een Blokker, Zeeman, apotheek, avondwinkel, dierenarts etc

0 vragen over Camping Landgoed Ottermeerhoeve

Camping Landgoed Ottermeerhoeve info