Camping Landgoed Ottermeerhoeve

Laatste review

Stukje paradijs op aarde

Barbara,
22-11-2017

Wij komen al een paar jaar op het landgoed Ottermeerhoeve en zijn vanaf de eerste dag verliefd op de camping en de prachtige omgeving. De eigenaren Frans en Yvonne hebben een fantastische plek gecreeerd: heerlijk groen, ruime plekken en een fantastische energie waar je snel tot rust komt. Het vakantiegevoel begint al als je het terrein op rijdt. Voor sommige mensen is het even schakelen maar wij vinden het geweldig dat er geen auto's over het terrein rijden. Je kunt je spullen in één van de bolderkarren leggen. Dit is prettig zeker met kleine kinderen. Het terrein is overzichtelijk waardoor wij onze dochter met een gerust gevoel kunnen laten spelen. Het is leuk hoe de kids genieten van de natuur: broodjes bakken bij het kampvuur, zwemmen in het ven (heerlijk schoon water), skelteren en paarden verzorgen. Daarnaast worden er leuke activiteiten georganiseerd. Onze dochter voelt zich helemaal thuis op Ottermeer en het is leuk dat er elk keer weer veel bekende gezichten zijn. Als je van rust en natuur houdt dan is dit echt een aanrader.

8 reviews over Camping Landgoed Ottermeerhoeve in het Nederlands

Stukje paradijs op aarde

Barbara,
22-11-2017

samenmaken we een heerlijke vakantie

Sandra
17-3-2016

Heerlijk een moment om tot jezelf te komen. Het is heerlijk om mijn kinderen te zien spelen en ontdekken. Er is voor alle leeftijden wat te doen. De activiteiten op de camping zijn gericht op elkaar te ontmoeten. Samen maken we de vakantie compleet. Er is ruimte om activiteiten te ondernemen. Ik vind het heel leuk als mensen die net als ik op de camping kamperen een workshop of andere activiteit organiseren. Zo ontstaan er afwisselende weken en een verbondenheid. Als je je hier aan wilt onttrekken is dat ook helemaal o.k. Je kunt je goed terug trekken om b.v een boekje te lezen op de grote privé plekken. Het samen pizza bakken of eten blijft voor mij een topmoment in de week. Heerlijk al die verschillende pannetjes waaruit je mag proeven. De zwaluwnestjes in het sanitair vind ik zo bijzonder. Elke keer als ik daar ben hoop ik een glimp van de jonge diertjes te kunnen zien. De volwassen diertjes vliegen af en aan.

Opnieuw een geweldige vakantie gehad

martine_sloezarwij
25-8-2013

Dit jaar voor de tweede keer gekampeerd (14 dagen) op de Ottermeerhoeve en opnieuw een heerlijke vakantie gehad. Samen met mijn jongste zoon (10 jaar) heb ik meegedaan aan de kunstweek. Koper bewerken, beelden maken van gasbeton, tie die, action painting... Leuk voor jong en oud; echt een aanrader. Ondanks alle activiteiten is de camping niet druk maar heerst er een heel relaxte, gemoedelijke sfeer. De eigenaren zijn bijzonder gastvrij en betrokken. Voor meisjes die van paarden houden, is deze camping een walhalla. Mijn zoons hebben miet zoveel met paarden maar hebben zich geweldig vermaakt in het ven en op de trampoline. Pizzabakken bij het kampvuur en het zingen bij het kampvuur (met Jan en Judith) was erg leuk.

Het sanitair wordt overigens prima en grondig schoongehouden.

Grote kans dat wij volgend jaar toch weer ergens een weekje op deze camping boeken.

Voor ons niet de camping die we zochten

Nicolet
14-8-2013

Deze camping heeft een mooi zwemven met een touwbrug en kano's en op de camping skelters die door iedereen gebruikt kunnen worden. Het paardrijden en de paardrijlessen werden heel leuk gedaan Het terrein is mooi en de plekken ruim, Het geheel doet rommelig aan mn het sanitair en de stallen, de activiteiten die genoemd worden zijn in het hoog seizoen gratis.. Maar door allerlei toeslagen komt een nacht in het hoogseizoen met 2 volw en 2 kinderen op ruim 55 euro. In middenseizoen is het goedkoper maar kun je inschrijven voor activiteiten die dan los betaald moeten worden. Zoals beschreven is het sanitair niet modern, opzich niets mis mee, maar heel schoon was het niet daarbij het gegeven dat wij met een caravan kwamen op deze overwegend tentkampeerders camping, bleek het helaas niet helemaal wat wij zochten.

Wat een heerlijke camping!

Martine S.
18-8-2012

Zonder schreeuwende animatie is er toch voor kinderen enorm veel te doen. Zowel in en om het zwemven als op het terrein zelf. Frans en Yvonne organiseren leuke activiteiten die passen bij het karakter van deze (natuur)camping. De sfeer is heerlijk relexed en knus. Genieten van de natuur staat hier voorop. Het sanitair voldoet prima en wordt keurig schoongehouden. Ruime kampeerplaatsen op mooie velden.

heerlijke camping,onvergetelijke vakantie!!

fam poland
5-8-2012

Deze camping is echt een aanrader. Onze kinderen (8,12 en 13) hebben het op geen enkele camping zo naar hun zin gehad. Ook voor ons was het aan een stuk door genieten. We hadden een plek aan het ven wat na een druk jaar heeerlijk rustig was (wel zonder electra maar met gebruik van de koelkast geen probleem). De activiteiten waren ook leuk maar onze kinderen hadden het soms gewoon te druk om er aan mee te doen. Aanrader: brood bakken en pizzabakken op het kampvuur. Heel gastvrij en behulpzaam; wij waren al onze haringen vergeten maar die konden we van de camping eigenaren zo lenen evenals de koelelementen. Sanitair was goed en schoon. Prijs wel aan de hoge kant maar was het ook zeker waard. Eigenlijk was het enige nadeel van deze camping dat we weer thuis kwamen en wel erg moesten wennen.....

On-Nederlandse oase van natuurlijk recreeren

J. Buitenhek
24-12-2010

Al is de vakantie alweer maanden geleden, onze vakantie op de Ottermeerhoeve zal ik niet snel vergeten. Een plek die, zoals ik heb begrepen, nog geen tien jaar geleden bestond uit grasland is door de eigenaren omgetoverd in een on-Nederlands kampeer paradijs voor mansen die houden van natuurlijk leven.

De zeer grote kampeerplekken, het zwemven, met kinderstrand, de bijna 10 hectare gemengd bos en de vele mogelijkheden en activiteiten die worden geboden, droegen bij tot een onvergetelijke vakantie in eigen land.

En dat op gemiddeld een uur van de randstad!

De eigenaren van de Ottermeerhoeve zijn vriendelijke en behulpzame mensen, die alles in het werk stellen om het hun gasten naar de zin te maken. Het sanitair voldoet wat mij betreft prima en waar vind je nog een bosje bloemen op de spoelbak van de WC?

Het kampvuur 's avonds, liedjes zingen met gitaar erbij, de prachtige zonsondergang bekijken vanuit je luie kampeerstoel: heerlijk.

Een plek om zeker nog eens terug te komen.

Voor specifieke doelgroep

Johan
18-5-2010

Bezocht in mei 2010.

Voor deze camping moet je tot de doelgroep behoren. Vrijheid blijheid, niet te veel eisen en van paarden houden. De camping bazin was minstens zo druk met haar paard als met de camping.

Ben je gesteld op degelijk (normaal) sanitair, dan moet je niet op Ottermeerhoeve zijn. Hoog knutselgehalte, zowel voor de water- en electriciteitsaansluitingen op het terrein als voor het sanitairgebouw. Dat is echt in elkaar gehobbied. Alles in een ruimte, geen gescheiden gedeelten voor douchen/toiletteren/cabines. Drie douches en drie toiletten. Wel goed heet water, daar is niets op af te dingen. Zie ook de foto's (die van het sanitair tref je niet op de website van Ottermeerhoeve).

Terrein is vrij hobbelig, de plaatsen vlak.

Pluspunt: voor kleine kinderen prettige camping, je kunt er ook kano- en vlotvaren, en zwemmen in het meertje. Kampvuur toegestaan, drie trampolines.

Camping op paar honderd meter afstand van het spoor NLD-BEL. Grensdorp Essen op loopafstand.

Yvonne, eigenaar, 20-1-2011
beste Johan van der Poel, inderdaad een paradijs voor gezinnen met kinderen. Maar ook voor u. De waardering van het cijfer 1 voor het sanitair kan geen van onze gasten herkennen, de foto s geven zoals ieder kan zien weer dat we aan het verbouwen/verbeteren zijn, dat geeft helaas ongerief maar daarna veel genot. Er zijn 3 wastafels bij gekomen een tegelvloer een betere indeling. En er staat voor de toekomst een nieuw sanitair gebouw gepland. Verder is de rode stalen schommel vervangen door een fraaie houten schommel. Boomstammen uit eigen bos maken de nestschommel en 2 schommels, met een speelhuisje, glijbaan, uitkijk, zandbak en een zitbank is het heel mooi en zullen de kleine kinderen uren speelplezier beleven.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Landgoed Ottermeerhoeve in Wouwse Plantage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Landgoed Ottermeerhoeve zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.