• Type accommodatie

Reviews over Sprang-Capelle

Bedrijgd dorpsgezicht

Rinus
    29-11-2014

Dit dorp heeft verschillende kernen, Sprang-Capelle, Capelle en Nieuwevaart, vooral Sprang-Capelle is helemaal in de verdrukking gekomen door de oprukkende nieuwbouw en expansiedrift van Waalwijk waartoe de dorpjes thans behoren, Sprang Capelle is nu dan ook geheel opgenomen in een lelijke Waalwijkse nieuwbouwwijk, slecht werk van stadsplanologen die de oude kern van het dorp toch zeker hadden moeten beschermen, ook de Standerdmolen Dye Sprancke is door nieuwbouw omgeven.

Gelukkig zien er de dorpjes Capelle en Nieuwevaart nog vrij authentiek uit en ziet men in het buitengebied nog vele fraaie oude boerenhoeven.

Eveneens in het buitengebied staat aan de rand van een natuurgebied het leuke kasteeltje Zuidewijn, dit is echter niet voor het publiek geopend.

Sprang-Capelle scoort een 7 uit 10, op basis van 6 reviews