Oorlogsmuseum Overloon - Liberty Park

Oorlogsmuseum Overloon - Liberty Park

8.1Fantastisch

• 8JV16-02-2020

Verandering?

Het was alweer een 3 tal jaren geleden dat ik er voor het laatst geweest was. De nieuwe inkomst hal met het informatieve en interactieve gedeelte was mooi opgezet evenals de displays in de kelder. De grote hal met de voertuigen was op sommige plekken vrij rommelig. Ik vermoed dat er gewerkt wordt aan een nieuwe opzet/indeling. Er stonden nu sommige unieke voertuigen her en der ergens tussen geparkeerd. Vaak onder een dikke laag stof en ook nog eens voorzien van borden met een foute beschrijvende tekst. Voor de meeste bezoekers is dit wellicht geen punt, mij als voertuig liefhebber viel het op. Overloon is en blijft een museum met een ongekend unieke collectie. Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet. Volgend jaar weer terug.

februari 2020

• 9RIA16-10-2019

indrukwekkend en informatief

indrukwekkend museum. Heel informatief. Goed opgesteld. Eerst informatie over 1940-1945. Vervolgens een grote uitstalling van materieel. Daarna nog een foto presentatie met duidelijke uitleg. Kortom groot succes. Overigens was ook het restaurant uitstekend.

oktober 2019

• 7Dave18-05-2019

Jammer

Museum en militracks geweest. Enige domper was dat dr niet meer contant betaald kon worden in het restaurant

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 8Jos Snijers28-05-2018

Boeiend museum dat eigenlijk gratis moet zijn

We werden blij verrast in dit museum. In een aantal thema's werden diverse aspecten van de tweede wereldoorlog in Nederland behandeld. We waren er 3 uur zoet mee en hadden diverse ah ha momenten. Indringend waren de verschillende levensverhalen die werden belicht. Aandachtspuntje voor veel musea: een heldere route aanduiding was er niet en maakte dat we soms in een wat onlogische volgorde liepen. Toen we dit allemaal gezien hadden kwamen we in een enorme hal met allerlei rijdend en vliegend materieel. Wij vonden dit gedeelte wat minder boeiend. Aanrader was de cappuccino in het restaurant: grote kop, goede smaak, melk apart er in gegoten, vriendelijke uitbater. Al bij een een aanrader. Museum ligt ook nog eens in een mooi park. Dit museum moet eigenlijk gratis zijn: iedereen moet kennis nemen wat er in de oorlog is gebeurd.

Gereisd met partner in mei 2018

• 7Alex Van Dongen04-10-2017

Veel potentie, indrukwekkende collectie

Zeer goed: indrukwekkende collectie, goede uitleg bij eerste hal. Wat kan beter: eerste hal is alleen in Nederlands en Duits. Mijn Ierse vrienden konden via internet informatie opvragen, maar dat was niet handig en al snel liepen ze maar door naar de tweede hal (met de tanks e.d.). In deze hal ook uitleg in engels, maar soms helemaal geen uitleg. Eigenlijk zou het museum moeten uitbreiden zodat de collectie nog beter gepresenteerd kan worden.

Gereisd met vrienden in oktober 2017

• 10vanarwegen marc01-10-2017

prachtige dag beleeft

heel het museum heeft op ons indruk gemaakt een tip we hadden een gids geboekt en die man heeft ons prachtige verhalen vertelt zeker doen de gids nemen voor een uurtje.

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Rene storms10-09-2017

Indrukwekkend.

Ik vind werkelijk alles mooi aan het museum . Ook leuk is het actieve gedeelte van het museum.Maar het meest indrukwekkende vind ik toch wel Blockbuster , een ervaring van in een gevechtsvliegtuig.

Alleen gereisd in augustus 2017

• 7San07-05-2017

Indrukwekkend

Museumbezoek met 2 jonge kinderen. Oudste (bijna 6) wilde heel graag naar dit museum. Bordjes lezen lukt niet maar vragen stellen wel en zo leert hij veel deze middag. Hoewel het echt een "kijkmuseum" is zou hij graag nog een keer gaan. Voor peuter was het geluid allen al te eng.

Museum heeft veel te bieden qua informatie en vooral voertuigen. Zou wel interactiever mogen. Personeel was vriendelijk.

april 2017

• 7Martijn04-04-2017

leuk dagje uit

veel te leren en te zien over de oorlog hoe het er vroeger er aan toeging

Gereisd met partner in maart 2017

• 7Tuur de Ridder22-03-2017

Grote collectie voertuigen, tanks en diorama''s!

De nieuwe hal is mooi ruim en goed opgezet, maar het oudere gedeelte is gedateerd en kan een opknapbeurt gebruiken. Ook het restaurant wat lijkt op een voetbalkantine inclusief geurtjes. Het personeel heeft er niet zoveel zin in en zou eigenlijk eens moeten kijken hoe het in het Nationaal Militair Museum aan toe gaat. Je wordt begroet en men heeft aandacht voor je. Personeel in restaurant is totaal niet klantvriendelijk.

Alleen gereisd in maart 2017

10 van de 196 reviews gezien