't Rundal Kijk-Speelboerderij & Varkensmuseum

't Rundal Kijk-Speelboerderij & Varkensmuseum

5.8Voldoende

Op vakantie geweest naar 't Rundal Kijk-Speelboerderij & Varkensmuseum?

• 6Monika20-02-2019

Viel enigszins tegen...

Magertjes. Kinderen (7/10/) hebben zich hier 2 uur vermaakt. Met dan met name met de cavia’s. Weinig varkens te zien. Erg jammer. Oude meuk, schuren waar niets te zien was (troep), Wel jammer, want er zit potentie genoeg in. Idee is heel leuk! Mijn kinderen zijn echt gek van boerderijen met zijn dieren. Dus zij hebben het prima gehad.

februari 2019

• 2Sarina17-10-2018

Aanfluiting!

16 euro betaald daarna werd ons verteld dat de stallen verbouwd worden dus bijna geen varken te zien.. De gratis kinderboerderij is nog leuker en wel netjes bijgehouden. Wat een aanfluiting, niet doen!

oktober 2018

• 1Ines van Hest26-08-2017

Afzetterij

Met negen gezinnen en kindjes zeskamp gedaan. Dit stelde niet veel voor. Zeker de prijs niet waard. Nadien wilden we met zijn allen een ijsje eten. De kindjes die klaar waren gingen 5 minuutjes spelen in de speelruimte tot iedereen klaar was en plots moesten we daarvoor een pak bijbetalen. Op geld beluste uitbaters!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 3Paauwtje25-04-2017

Wat een aanfluiting!

Vandaag met vrienden met 2 gezinnen het rundal bezocht. 24 euro betaald, maar dit was het echt niet waard! Wat een aanfluiting. Meer naam dan werkelijkheid... jammer

april 2017

• 10familie04-08-2016

was geweldig

Was een leuke leerzame dag. Kijken naar de pasgeboren biggetjes en alle andere dieren. De kinderen konden zelfs pony rijden. Ook de speelschuur met maisbak was geweldig.

juli 2016

• 9Antonia13-03-2016

Educatieve en heerlijke plek

Het was een groot succes. We hielden hier n partijtje. Nou super. Superstoere gids die de kinderen overal bij betrok. Nuchter was maar met oog voor kinderen. Een geboorte meegemaakt van biggetjes. Uitleg. Spelen met biggen, paardjes verzorgen en rijden. Knuffelen met cavia s. Mee mogen helpen met voeren. Puur in alle eenvoud maar samen met t zonnetje een superervaring!. De slechte reviews is absoluut onrealistisch. Ze hebben oog voor de dieren op n aardse manier. Is geen biologische boerderij maar vooral n kleinschalige educatieve boerderij. Samen met t zonnetje heerlijk bezig zijn en roze wangen krijgen.

maart 2016

• 1ddirks28-07-2015

Teleurstellend

Je zou er bijna vegetariër worden, als je deze plek bezocht hebt. Amateurisme ten top en zeker niet representatief voor de branche. Vraag me af of de dierenbescherming hier al eens langs is geweest. Alles onder de stront, hok, beest, alles. Spelen was leuk voor de kids, maar cavia's en konijnen in het zelfde schuurtje, wat we speelplek noemen, plaatsen met kids die aan het timmeren zijn, kan nooit goed voor een beest zijn...

juli 2015

• 7J.Huisman29-07-2012

Varkensmuseum

Veel varkensknuffels en beeldjes, voor de kinderen leerzaam. Leuk om het een keer te zien. Prijs en kwaliteit komen wel overeen.

juli 2012

• 8marcelkolff24-10-2011

Heerlijk dit soort plekken

Op een regenachtige middag richting het "Nationaal Varkensmuseum". Haha, verwacht niet iets koninklijks maar een varkensboer die zijn over vele jaren verzamelde varkens-spaarpotten, -posters, -puzzels, -boeken en wat dies meer ten toon stelt in een omgebouwde stal. En verder kan je in de nog in gebruik zijnde stallen kijken en is er een speciaal 'biggetjes knuffelen' hok. Nou, da's voor stadse kinderen toch geweldig?! Kinderen en biggetjes schrikken evenveel van elkaar als ze ook nieuwsgierig zijn richting elkaar. Hoe leuk kun je het maken. Ook een paardenstal waar je paarden kan bekijken en ook aaien. Konijnen te aaien etc. En een speelgebeuren waarin ze kunnen timmeren en in de 'maisbak' kunnen; een ballenbak maar dan tot je enkels in de mais. Ook grote pret. Je bent er een uurtje of drie zoek max. Maar het is ook niet heel duur, en het is toch geweldig dat er dit soort kleinschalige plekken zijn om naar toe te gaan.

oktober 2011

• 8kees15-10-2011

Superkoel voor kinderen

Een soort boerderij met vooral varkens en een ballenbak maar dan met mais in plaats van ballen. De boer is congierge op een middelbare school xD

januari 2011