De Looierij

7.3Goed

Op vakantie geweest naar De Looierij?

• 4anenroy16-08-2010

Amateuristisch !

Een oude leerlooierij die dienst doet als museum. Deze verzameling electrisch apparatuur heeft absoluut geen museale kwaliteit. Armoedig gepresenteerd zonder leerzame bijschriften. Het enige plusplunt was de tentoonstelling van etsen van Han van Hagen. Er mag niet worden gefotografeerd....niet dat de collectie bijzonder veel waarde heeft !!!

Gereisd met partner in augustus 2010

• 10Martijn de Laat03-06-2014

Een van de leukste musea in Brabant!

In een oude looierij uit 1890 in het oudste en mooiste straatje van Dongen bevindt zich een pareltje van een museum. Door enthousiaste gastheren/vrouwen wordt je er rondgeleid door het leerlooierijverleden van Dongen, waar zware arbeid geleverd moest worden om een degelijk stuk leer te kunnen vervaardigen. In het mooie, vernieuwde, cafégedeelte bovenop de oude looiputten kun je een lekker looiersdrankje nuttigen en kijken naar de schitterende oude foto's of een mooi stuk leer kopen. Tijdens ons bezoek was er bovendien een interessante wisseltentoonstelling over de steentijd gaande, met mammoetbotten en opgravingen uit een wijk in Dongen, oa. pijlpunten, pijpjes en schrabbers.

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8rainbow03-11-2011

museum tijdelijk in opbouw

Onlangs in dit museum, dat voor een groot deel nog in opbouw was, en daardoor voor 1 euro per persoon te bezichtigen , een prachtige expositie gezien, nl, LEF! Leer in kunst. Heel het gebouw heeft pas een grondige opknapbeurt gehad, en oogt fris en vriendelijk. Heel sympatiek onthaal, ook erg behulpzaam bij het geven van tips voor uitstappen in de nabije omgeving. Dit belooft voor als het ganse museum weer geopend is; wij komen hier zeker nog terug!

oktober 2011