Noordbrabants Museum

7Goed

• 8Conny18-04-2016

toptentoonstelling!

Mijn eerste bezoek aan het Noordbrabants Museum was vanwege de speciale tentoonstelling ter ere van Jeroen Bosch en het was echt een topper! De rest van het museum hebben we niet bekeken want na ruim 2 uur Jeroen te zien waren we verzadigd. Maar bij een volgende bezoek aan Den Bosch zullen we de rest van het museum ook gaan bekijken.

Gereisd met vrienden in februari 2016

• 8Corrie15-10-2012

heel leuke tentoonstelling

De vorige bezoekers hebben het mogelijk slecht getroffen met wisseling van expositie, wij vonden het wel de moeite waard

Gereisd met partner in mei 2012

• 8Rinus30-06-2013

Interessant

Het Noordbrabants Museum heeft een schilderijenafdeling met oude meesters, een afdeling met archeologische vondsten en een afdeling waar men de belegering van Den Bosch door de Fransen kan aanschouwen, deze belegering wordt fraai in beeld gebracht met schilderijen en maquettes. Verder is er in dit museum nog een afdeling waarin wisselende exposities worden gehouden.

Gereisd met partner in november 2007

• 6Wilbert Harmsen05-12-2013

Jammer! Alsof het museum geen ziel meer heeft

Ik kende het museum van vòòr de grote verbouwing en genoot toen van de kalme serene sfeer in een prachtige entourage. Met name de middeleeuwse religieuze kunst raakte mij toen bijzonder, herinner ik mij. Recent was ik er weer en ik heb eigenlijk spijt van de 12 euro die ik voor een entreebewijs moest neertellen. 12 euro... alsof ik moet meebetalen aan de m.i. megalomane renovatie. Er zijn nog steeds enkele mooie objecten te zien - en de binnentuin is op zichzelf nog steeds bijzonder - maar ik vind dat dit museum een te grote broek heeft aangetrokken. Ook het niveau van de tijdelijke tentoonstellingen vond ik geen omweg waard. Een kortingsregeling voor senioren en/of uitkeringsgerechtigden zoals ik zou op zijn plaats zijn.

Alleen gereisd in november 2013

• 5Mark23-05-2007

Was op het moment dat wij er waren niet zo`n erge mooie collectie. Wie weet in de toekomst.

Gereisd met familie in mei 2007

• 8ton23-06-2013

Mooi museum

vaak bezocht, want het museum heeft naast een mooi vaste collectie steeds interessante extra tentoonstellingen

Gereisd met partner in juli 2006

• 7J.I.J.02-10-2013

Aanrader

Het Noordbrabantsmuseum is sedert het begin van dit jaar weer open na een flinke verbouwing. Het museum is nu verbonden met het Stedelijk Museum. Helaas was een deel van het museum niet toegankelijk maar er was voldoende te zien.

Gereisd met partner in september 2013

• 6Rein18-08-2014

prijzige entree

wilden gezinnen XXL bekijken, maar blijkt slechts één ingerichte zaal te zijn. Viel wat tegen

Gereisd met partner in augustus 2014