Grote Kerk

8.6Fantastisch

• 9Rinus23-04-2013

Graftombes van de Nassau's

De Grote- of O.L. Vrouwekerk is niet alleen een imposante maar ook prachtige kerk, de machtige toren is 97 mtr. hoog en heeft en bolspits, in de toren hangt een carillon met 40 klokken. Ook het interieur is zeer bezienswaardig en hier vallen voor het orgel en enkele praalgraven van Nassau's op.

Gereisd met partner in augustus 2007

• 9Ria14-03-2010

monumentaal gebouw

Deze prachtige kerk is echt een blikvanger. Wij hadden ooit het geluk hier een fototentoonstelling te kunnen bijwonen. Door zijn prachtige architectuur, en zijn centrale ligging, kan je er bijna niet omheen. Niet overslaan als je in Breda bent!

maart 2010

• 8Madeleine-C202-03-2016

Onze Lieve Vrouwe Kerk

De 15e eeuwse Grote of Onze Lieve Vrouwe Kerk is van oorsprong katholiek maar na de beeldenstorm in hervormde handen overgegaan. Van Buiten is het een prachtige kerk. Als je binnen komt zie je een enorme ruimte en komt het niet over dat het gereed is voor een mis met banken enz. De ruimte wordt meer gebruikt voor tentoonstellingen en grote bijeenkomsten. Toch is het de moeite waard om even binnen te kijken. Mooie muurschildering zijn er te zien, het orgel is prachtig en in de Prinsenkapel met zijn met bladgoud beklede plafond, waar de voorvaderen van ons Koninklijk Huis begraven zijn.

Alleen gereisd in september 2015

• 81pip2325-04-2012

Mooi

Mooi en indrukwekkend. Moet je gezien hebb bij een bezoek aan Breda.

Gereisd met vrienden in januari 2008

• 8M.J.Bril06-07-2013

grote kerk

zeer fraaie en heel oude kerk

Gereisd met partner in juli 2013

• 9Lefebvre Roger14-01-2014

Grote KJerk.

Prachtige gerestoreerde muurschilderijen. Indrukwekkende grafstenen. Mooi versierde gewelven. Heel interessante beschrijving van de bezienswaardigheden via de electronische panelen.

Gereisd met partner in december 2013

• 9margje09-10-2012

Prachtige kerk uit de middeleeuwen

Er worden regelmatig missen opgedragen(oecomenisch) dus voor iedereen toegankelijk. Iedereen is welkom om mee te doen. Een aanrader als je op zondag in Breda bent

Gereisd met vrienden in augustus 2012