Museum de Sigarenmaker

9Fenomenaal

• 9H.Bos12-05-2015

Een geweldige vrijdagmiddag !

Afgelopen vrijdagmiddag 8 mei hebben we vol aandacht geluisterd naar Daan Baeten. Wat een enthousiaste, deskundige verteller ! Zijn "sigaren paleisje" heeft hij, samen met zijn echtgenote Lies, schitterend ingericht. Je valt van de ene verbazing in de andere. Trots showt hij al zijn museum attributen en geeft er een duidelijke enthousiaste uitleg bij. Hij heeft, volgens mij, de mooiste en vaak zeldzaamste "sigarenspulletjes" van Nederland verzameld en prachtig tentoongesteld. Ik was helemaal verkocht toen ik mijn eigen jeugdverzamelwoede van sigarenbandjes herleefde. Klappers vol met de mooiste, grootste en zeldzaamste sigarenbandjes, grotere exemplaren en zelfs zijden afbeeldingen. Voeg daarbij alle machines ( in perfecte staat en prima functionerend), het winkeltje en de vlaai met koffie (door Lies geserveerd) en je beleefd een super middag. Natuurlijk rolt hij zo maar uit de losse pols een sigaar . Daan en Lies het was TOP ! ! Jannie, Francine, Audrey, Jasper, Piet, Huub.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 10henk16-11-2014

mooi

netjes verzorgd en een goede ontvangst dit moet je zelf gaan bekijken zo mooi

Gereisd met partner in januari 2014

• 8jager28-08-2014

niet roker zoiets moet be waard blijven

ben niet echt een museum mens

Gereisd met partner in juni 2014

• 9F.J.Mellink17-08-2014

Geweldig uurtje

De eigenaar vertelde ons alles over sigaren, sigarenfabrieken, sigarendozen enz. Klein museum maar zeer enthousiaste man. Leuk om dit te bezoeken. VVV zit in hetzelfde pand. Historisch museumpje met vondsten en audio presentaties.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10Toon van Karel Lamm24-04-2013

Super hoor!

Leuk voor kinderen, workshop sigaren maken is fantastisch!

Gereisd met vrienden in december 2012

• 9Marc25-03-2013

Dit museum is zeer de moeite waar als je interesse ligt bij oude ambachten. Hier kom je alles te weten over het handmatig sigaren maken en de sigarenmaker weet ook alles te vertellen van tabak. Ook mag je zelf achter de tafel plaatsnemen om te proberen een sigaar te maken. Zeer de moeite waard, ook voor de kinderen.

maart 2013

• 8tonnaer_pasmans04-05-2012

Aanrader samen met het Valkerijmuseum

Leuke rondleiding door enthousiaste vrijwilliger.

Gereisd met partner in april 2012

• 9johnyboy16-02-2012

Een lekkere sigaar is snel gemaakt

Als je niet weet hoe de sigaar vroeger gemaakt werd kun je dat wel aan Daan overlaten. Daan baten vertelt heel enthousiast hoe een sigaar tot stand komt. Het leuke eraan is dat de kinderen zelf ook een sigaar in elkaar kunnen draaien. Waar vindt je zoiets nog?? Een keurig en net museum met enthousiaste vrijwilligers.

oktober 2011

• 9Niek Mares24-01-2012

Rookwaar! Maar toch leuk ook met kids.

Een bezoekje aan dit charmante en evenzo unieke sigarenmakersmuseum op de bovenverdieping van het historische Teutenhuis is echt de moeite waard. Sigarenmaker Daan vertelt er vol passie over zijn werkzame verleden als sigarenmaker. Naast een mooie uitleg en toelichting op alle apparaten, bezienswaardigheden, instrumenten en nog veel meer kun je ook zelf leren een sigaar te maken. Ook erg leuk met kinderen.

januari 2012

• 9Wil01-06-2011

Leuk om even een kijkje te nemen.

Vooral voor de ouderen bieden de tentoongestelde voorwerpen en oude 'machines' een moment van herkenning. Voeg daarbij de enthousiaste uitleg van Daan en de sigarenindustrie komt weer tot leven. Je zou er bijna een goede sigaar bij opsteken.

Alleen gereisd in januari 2011

10 van de 14 reviews gezien