Géén boekingskosten

• 9Waardering

Pension info

• Rolstoel toegankelijk
Meer pension info

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

16 Reviews over Gastenhuis Zusters Birgittinessen

• 9Mar05-03-2019

Vastbesloten terug te gaan

Als u zoekt naar een goed bed en een schone kamer met eigen sanitair, een stevig ontbijt en heerlijke maaltijd voor een vriendelijke prijs, een plaats waar je ontvangen wordt met een glimlach , de mogelijkheid om eucharistie- en andere vieringen bij te wonen en te bezinnen of even tot rust te komen in de serene kapel, tuin of op een terrasje. Een plaats waar je mensen kan ontmoeten in een ongedwongen sfeer. In een vriendelijk stadje omgeven door mooi wandel- en fietsgebied .. Ongetwijfeld zal het museum straks ook prachtig zijn( momenteel verbouwing) Prima bereikbaar met de trein . Ook de stad Roermond- op 15 minuten reisafstand, is zeer de moeite waard met het historisch huis, museum van Pierre Cuypers architect van o.a. het Rijksmuseum, mooie Kerken, Nationaal Indië monument en den Aje Kirkhaof' vlakbij Kapel het Zand. Als je van Carnaval houdt is dit ook leuk om eens mee te maken. P.S. Neem een warm vest mee voor in de kapel

• 9Hans erbrink19-03-2018

Een absolute aanrader!

We zijn verrast door de bizondere gastvrijheid! Met een groep van 13 personen hebben we hier het Alpha weekend gehad. Een werkelijk ideale plek om in alle rust, vrijheid en compleet verzorgd het leven te delen en te overdenken. We hadden ons eigen programma, maar op vriendelijke uitnodiging van de zusters was het heel mooi om de dienst in de kapel mee te maken. Ze maken graag een praatje met je, hoewel geen van hen het Nederlands als moedertaal heeft! Hoewel het klooster eeuwen oud is, is het hele gastenverblijf buitengewoon netjes. Wat ons betreft: een echte aanrader!

• 10Hugo02-09-2017

onmiddelijk een gevoel van thuis komen

ik zou niet weten wat er nog beter kan en heel aparte belevenis

• 8Revi12-08-2017

overrompelend serene dagen

De stilte in het eeuwen oude klooster en de vele religieuze attributen schiepen een nostalgische sfeer die me terugbrachten naar mijn jeugd. Ik zag ze weer, die overkapte nonnetjes - alleen op een verkiezingsdag even buiten het pand om hun stem op de KVP uit te brengen en dus als pinguïns snel op en neer naar het stadhuis - nu als dienstertjes onhandig in de weer met peperkaas, basilicum of glazen vol Chardonnay. In al die jaren van zwijgzaamheid was het praten hun haast vergaan en verlegen lachend laveerden ze tussen de tafels door met glazen thee of een omgestoten honingpotje . De bibliotheek, gevuld met 'nihil obstat'-boeken en biografieën van alle denkbare heiligen, bracht je terug tot het bescheiden rolletje dat jij speelt in de samenleving van nu.en je sliep in de omgebouwde cellen van vroeger alsof je zelf een engel was. Kortom weer een beetje rooms als voorheen stapte je het felle zonlicht in en daarmee de wereld van 2017. Uit alle winkels spatte in duivelsgrote letters het woord SALE je tegemoet. Je ging weer naar huis.

• 9Chris14-06-2017

Perfect

Hygiëne was goed! Perfecte ligging (centrum)! Mooie verhouding prijs/kwaliteit! Lekker rustig en je wordt niet gestoord.

• 9Jeroen01-05-2017

Heerlijk ontspannen

We hebben weer een weekendje de rust opgezocht en zijn op zaterdag gezellig de markt op geweest. De kamers waren brandschoon, zoals gewoonlijk. Heerlijk eten en een bijzondere gastvrijheid van de zusters. Bedankt!

• 9Maria13-02-2017

Zeer gastvrij en puur!!

Gastvrije ontvangst en ook dieet is geen probleem!

• 8Gerrie13-02-2017

Kom zeker weer een keer terug!

Mooie eenvoudige kamer met wc en douch op de kamer. Authentiek gebouw. Heerlijk tot rust gekomen binnen de muren van het klooster, midden in de stad weert. Erg vriendelijke zusters. Warme ontvangst. Voor mij betaalbaar om er te verblijven.

Min puntjes: hoge in/uitstap douch. Parkeergelegenheid is binnen de kloostermuren, als men vaak weg moet erg lastig. Het is betaald parkeren door heel de stad.

• 10Noud Maas13-02-2017

Balsem voor de ziel

Als pelgrim mocht ik al drie keer overnachten in dit mooie klooster in het hartje van Weert. Onderweg naar Rome, Banneux en Kevelaer was dit telkens mijn eerste overnachtingsplaats en ik bewaar er mooie herinneringen aan: Gastvrije zusters, voldoende mogelijkheden voor gebed, een prachtige tuin, heerlijk eten en een prima kamer. Wat wil een pelgrim nog meer! :)

• 9Maaike17-11-2016

Overweldigende stilte en rust

De zusters zijn zeer gastvrij, zorgzaam. Je komt echt niets te kort. En heerlijke plek om tot rust te komen. Alle gebedstijden zijn open om deel te nemen. Als er een extra gebeds moment is laten ze dat weten. Wil je niet naar de gebedsmomenten dan is dat ook goed.

Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen info

Het complex