Pension

16 reviews over Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen in het Nederlands

Vastbesloten terug te gaan

Mar,
5-3-2019

Als u zoekt naar een goed bed en een schone kamer met eigen sanitair, een stevig ontbijt en heerlijke maaltijd voor een vriendelijke prijs, een plaats waar je ontvangen wordt met een glimlach , de mogelijkheid om eucharistie- en andere vieringen bij te wonen en te bezinnen of even tot rust te komen in de serene kapel, tuin of op een terrasje. Een plaats waar je mensen kan ontmoeten in een ongedwongen sfeer. In een vriendelijk stadje omgeven door mooi wandel- en fietsgebied .. Ongetwijfeld zal het museum straks ook prachtig zijn( momenteel verbouwing) Prima bereikbaar met de trein . Ook de stad Roermond- op 15 minuten reisafstand, is zeer de moeite waard met het historisch huis, museum van Pierre Cuypers architect van o.a. het Rijksmuseum, mooie Kerken, Nationaal Indië monument en den Aje Kirkhaof' vlakbij Kapel het Zand. Als je van Carnaval houdt is dit ook leuk om eens mee te maken. P.S. Neem een warm vest mee voor in de kapel

Gereisd alleenreizend in februari 2019

Een absolute aanrader!

Hans erbrink,
19-3-2018

We zijn verrast door de bizondere gastvrijheid! Met een groep van 13 personen hebben we hier het Alpha weekend gehad. Een werkelijk ideale plek om in alle rust, vrijheid en compleet verzorgd het leven te delen en te overdenken. We hadden ons eigen programma, maar op vriendelijke uitnodiging van de zusters was het heel mooi om de dienst in de kapel mee te maken. Ze maken graag een praatje met je, hoewel geen van hen het Nederlands als moedertaal heeft!

Hoewel het klooster eeuwen oud is, is het hele gastenverblijf buitengewoon netjes. Wat ons betreft: een echte aanrader!

Gereisd met vrienden in maart 2018

onmiddelijk een gevoel van thuis komen

Hugo,
2-9-2017

ik zou niet weten wat er nog beter kan en heel aparte belevenis

Gereisd met partner in september 2017

overrompelend serene dagen

Revi,
12-8-2017

De stilte in het eeuwen oude klooster en de vele religieuze attributen schiepen een nostalgische sfeer die me terugbrachten naar mijn jeugd. Ik zag ze weer, die overkapte nonnetjes - alleen op een verkiezingsdag even buiten het pand om hun stem op de KVP uit te brengen en dus als pinguïns snel op en neer naar het stadhuis - nu als dienstertjes onhandig in de weer met peperkaas, basilicum of glazen vol Chardonnay. In al die jaren van zwijgzaamheid was het praten hun haast vergaan en verlegen lachend laveerden ze tussen de tafels door met glazen thee of een omgestoten honingpotje . De bibliotheek, gevuld met 'nihil obstat'-boeken en biografieën van alle denkbare heiligen, bracht je terug tot het bescheiden rolletje dat jij speelt in de samenleving van nu.en je sliep in de omgebouwde cellen van vroeger alsof je zelf een engel was.

Kortom weer een beetje rooms als voorheen stapte je het felle zonlicht in en daarmee de wereld van 2017. Uit alle winkels spatte in duivelsgrote letters het woord SALE je tegemoet. Je ging weer naar huis.

Gereisd met partner in juni 2017

Perfect

Chris,
14-6-2017

Hygiëne was goed! Perfecte ligging (centrum)! Mooie verhouding prijs/kwaliteit! Lekker rustig en je wordt niet gestoord.

Gereisd zakelijk in juni 2017

Heerlijk ontspannen

Jeroen,
1-5-2017

We hebben weer een weekendje de rust opgezocht en zijn op zaterdag gezellig de markt op geweest. De kamers waren brandschoon, zoals gewoonlijk. Heerlijk eten en een bijzondere gastvrijheid van de zusters. Bedankt!

Gereisd met jonge kinderen in maart 2017

Zeer gastvrij en puur!!

Maria
13-2-2017

Gastvrije ontvangst en ook dieet is geen probleem!

Gereisd met vrienden in september 2016

Kom zeker weer een keer terug!

Gerrie
13-2-2017

Mooie eenvoudige kamer met wc en douch op de kamer. Authentiek gebouw. Heerlijk tot rust gekomen binnen de muren van het klooster, midden in de stad weert. Erg vriendelijke zusters. Warme ontvangst. Voor mij betaalbaar om er te verblijven.

Min puntjes: hoge in/uitstap douch. Parkeergelegenheid is binnen de kloostermuren, als men vaak weg moet erg lastig. Het is betaald parkeren door heel de stad.

Gereisd alleenreizend in februari 2017

Balsem voor de ziel

Noud Maas
13-2-2017

Als pelgrim mocht ik al drie keer overnachten in dit mooie klooster in het hartje van Weert. Onderweg naar Rome, Banneux en Kevelaer was dit telkens mijn eerste overnachtingsplaats en ik bewaar er mooie herinneringen aan: Gastvrije zusters, voldoende mogelijkheden voor gebed, een prachtige tuin, heerlijk eten en een prima kamer. Wat wil een pelgrim nog meer! :)

Gereisd alleenreizend in april 2016

Overweldigende stilte en rust

Maaike
17-11-2016

De zusters zijn zeer gastvrij, zorgzaam. Je komt echt niets te kort. En heerlijke plek om tot rust te komen. Alle gebedstijden zijn open om deel te nemen. Als er een extra gebeds moment is laten ze dat weten. Wil je niet naar de gebedsmomenten dan is dat ook goed.

Gereisd alleenreizend in november 2016

Pension info

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen in Weert, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.