Steenkolenmijn Valkenburg

5.7Voldoende

• 5booms jos26-04-2018

ok,maar meer ook niet

Zeker de mijn bezoeken in Blegny bij Luik,hier kan men met de lift ondergronds!

Gereisd met partner in april 2018

• 5agnes02-03-2018

te lang, te saai, te ouderwets

Nagebouwde steenkolenmijn, met allerhande machines, constructies, uitleg over het werk en leven in de de steenkolenmijn. Je gaat 1,5 uur mee met een gids. Voor jonge kinderen veel te technisch en te lang. Erg duur ook voor wat het is. Introductiefilm uit de jaren 60 kan echt niet meer in deze tijd. Dit museum heeft best potentieel, maar er moet een grote upgrade richting 2018 plaatsvinden, Hoe leg je iets uit, hoe boei je een publiek... De vrijwillige gids vroeg nadrukkelijk om een fooi, gezien de entreeprijs is dat echt niet redelijk

februari 2018

• 5Erik Meijers19-10-2017

Eén keer is genoeg om een indruk te krijgen.

Voor ouderen levert deze "mijn" een realistisch beeld op. Voor kinderen is dit allemaal wat moeilijker. Zeker als je een slechte gids hebt zoals ons is overkomen. Begint over voetbal en politiek te praten. Ook het gebruik van moeilijke woorden vergat hij soms te vertalen naar kindertaal. De prijs is redelijk. Maar waarom dan nog een fooi voor de gids? Hij vroeg er zelfs om bij de uitgang. Jammer dat de organisatie zo'n man in dienst neemt. Voor de organisatie: dit was de rondleiding op 16 oktober om 15:00 uur. Tip: mensen, zeker kinderen, zouden zelf iets moeten kunnen doen.

oktober 2017

• 1Ronald Plat16-08-2017

Gemiste kans

Niet geschikt voor mensen met (heel) kleine kinderen. Door de schrikreacties (huilen) van kleine kinderen en de groepsgrootte is mij een aanzienlijk gedeelte van de rondleiding ontgaan. Oprecht jammer dat een rondleiding in een leerzaam professioneel opgezette reconstructie van hoe een echte mijn er uit heeft gezien, verziekt wordt door deze rondleidingen niet op te splitsen in 1 rondleiding voor kleine en 1 voor grote mensen.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 4Elisabeth09-08-2017

Niet nog 'n keer.

De steenkolenmijn viel erg tegen. De prijs is te hoog .Eerst zie je 20 minuten een zeer verouderd filmpje, dan met een zeer enthousiaste gids, dat wel , de "mijn" door. Deze man praatte veel te veel en onverstaanbaar , maar was wel erg enthousiast. De rondleiding duurde te lang en was erg saai voor de kinderen.

juli 2017

• 9Fred20-06-2017

Heel interessant en een zeer betrokken gids (Hans)

Alles goed, de ambiance, de machines, de uitleg. Zelfs het parkeren aan de overkant OK.

Gereisd met partner in juni 2017

• 10Carla21-11-2016

Geweldig

Heel ergaaf indrukwekkend Super rondleiding gekregen, toevallig was er een duitse mijn werker mee met de rondleiding wat nog meer informatie opleverde hoe het er vandaag de dag nog aan toe gaat .in combinatie met mergelrijk een leuke ochtend gehad

november 2016

• 10Chantal15-07-2016

Het was een bezoek meer dan waard

Geweldige gids, hij vertelde vol passie over zijn werk destijds in de mijnen. Deed dat met veel overgave. Het was indrukwekkend en leerzaam voor jong en oud. Wat ons betreft echt een aanrader.

Gereisd met partner in juli 2016

• 1Youri22-04-2016

Nooit meer

Vanuit Zeeland vertrokken en na middag Maastricht de mijnen willen bezoeken in Valkenburg. Eenmaal aangekomen de laatste rondleiding willen nemen van 16:00. Helaas bij het loket aangekomen geen medewerker te vinden. Het was 15:50, in het restaurant ernaast gaan informeren. De medewerkster wist ons te vertellen dat inderdaad de laatste ronde om vier uur zou zijn. Dus gauw terug, maar helaas. Een dichte deur. Telefonisch contact gehad met een medewerker, maar die kon ons niet verder helpen en maakte mij zelfs uit voor leugenaar. Heel vreemd allemaal. Ik had er graag een rondleiding gehad, maar ik ga er niet meer voor terug. Advies voor anderen, ga ruim op tijd. Ze bepalen bij minder bezoek waarschijnlijk andere sluitingstijden.

Gereisd met partner in april 2016

• 9AK03830-03-2016

Boeiend

Zeer interessant om het harde mijnwerkersleven te bekijken.

Gereisd met partner in april 2014

10 van de 109 reviews gezien