Het Sprookjesbos

7.6Goed

• 1Ron18-08-2013

Aanfluiting

Wat een schande is dit park geworden. Van de renovatie is niks te zien. Alles lijkt achterstallig onderhoud te hebben. De wildwaterbaan is verdwenen, draaimolen dicht, schip dicht, carrousel dicht. Oftewel alleen nog maar sprookjes en een paar speeltoestellen. Belachelijk prijs van 7,50 hiervoor, wel bon voor drank a 2,50 ter compensatie gekregen. Maar deze nieuwe koers gaat het einde van het park betekenen.

augustus 2013

• 8HannekeD07-09-2013

Mooi park voor kleine kinderen

Verwacht geen Efteling. Maar de prijs is er dan ook naar: € 7,50 p.p., kleintjes (van 1 en 2) waren gratis. Een waardebon van € 2,50 te besteden in het restaurant omdat de draaimolen en zweefmolen het (nog) niet deden). Schoon park, ook de toiletten. Je ziet het dat recent is opgeknapt. De speeltoestellen waren nieuw en prachtig. De sprookjesfiguren zien er wellicht wat "jaren '70" uit, maar dat is juist de charme. Het park ligt op een beboste heuvel en dat maakt het "mysterieus" voor de kleintjes. Voor rolstoelen is het wat lastig omdat de paden behoorlijk stijl zijn. Vriendelijk personeel en prima eten in het restaurant. Geen grote menukaart, maar dat is juist prettig. Maakt het kiezen makkelijk. Aan de allerkleinsten is ook gedacht door eenvoudige gerechten als een krentenbol. Wij gaan zeker nog een keer naar dit park terug!

september 2013

• 8Jan09-05-2016

Mooi opgeknapt

Vroeger als kind zelf geweest en nu met de kleinkinderen. Grotendeels mooi opgeknapt, vooral de speelmogelijkheden. Sprookjes zijn volgens mij nog de originele van vroeger maar wel leuk om te zien.

maart 2016

• 9Frans Roosen10-04-2015

Zeker een aanrader! Voor kinderen van 2 tot 10 jr.

Een mooi (niet hoog gesofisticeerd) sprookjes-themapark met oude, voor ieder bekende sprookjes. Kleine maar kindvriendelijke speelpleintjes met veilige speeltuigen op diverse plaatsen. Uiterst vriendelijk personeel. Het doet wat ouderwets aan maar is voor kinderen daarom zeker niet minder interessant. Zij komen er zonder twijfel moe maar voldaan van terug! Het is geen probleem als je je eigen drank en eten meebrengt maar er is een (beperkte) gelegenheid voor kleine snacks ( met weer diezelfde vriendelijke bediening)

april 2015

• 7Wendy05-08-2013

Goed, stijgende lijn

Na dicht te zijn geweest, nu weer open. En ja, nog niet alles is vernieuwd, maar dat wat vernieuwd is is mooi geworden (lik verf, schoongemaakt, geluid doet het). Ook de nieuwe speeltoestellen zijn goed in de smaak gevallen bij tweejarige dochter. Vooral het grote speeltoestel 'verstopt' boven de picknicktafels, uitermate geschikt voor kleine kinderen!

Sommige sprookjes zijn inderdaad nog niet vernieuwd, maar dat zie ik ook nog wel gebeuren. Een reden te meer om volgend jaar opnieuw het Sprookjesbos te bezoeken.

En brandnetels etc. die overal tussendoor zouden zitten, hebben wij niet gezien!

Enige minpunt was het gebrek aan personeel in het restaurant, maar dat werd wel weer enigzins goedgemaakt door de vriendelijkheid van het personeel wat er wel was.

Het schommelschip in het midden van het park werd bediend door iemand. Ook werd er rekening mee gehouden dat er erg jonge kinderen inzaten, dus ging het schip niet zo hoog en niet zo lang. Compliment!

juli 2013

• 10Els09-08-2017

Superleuk!

Leuk klein park met schattige sprookjes en veel speelmogelijkheden.Ook met twee kinderen vsn 9 en 10 jaar een gele leuke middag gehad ! Zeker de moeite waarden heel voordelig ! Leuk !

augustus 2017

• 7Me09-08-2017

Net als vroeger

Het was zeker 25 jaar geleden dat ik er geweest was en het was er nauwelijks veranderd. Het is leuk opgezet en, gezegend met een kind dat alles leuk vind, kun je je er prima een paar uur bezig houden. Niet langer want er is niet veel. Mijn dochter is 5, ik denk dat het tot max 7 jaar leuk is om te zien. Het park is schoon en de sprookjes zijn leuk opgezet. Herken me niet in de commentaren van de enge poppen en Mn dochter herkende de sprookjes ook. Minpunt vind ik de vaste tijden waarop bv het schommelschip draait of de zweefmolen. Zeker voor die paar attracties die er staan vind ik dat die gewoon behoren te draaien op verzoek, zoveel bijzonders is het niet.

augustus 2017

• 9Martine29-07-2018

Top dag gehad! De kinderen hebben genoten!

Wij waren met een groep van 6 volwassenen en 2 kinderen(1,5 en 2 jaar) . Vooraf had ik al wat recensies gelezen en viel me op dat er veel negatieve tussen stonden. Wij werden heel vriendelijk ontvangen bij de ingang onderaan het sprookjesbos, het meisje aan de kassa legde uit wat er allemaal te doen was in het park en liet het zien op de plattegrond. Het park oogde netjes en verzorgd, de paden waren goed toegankelijk met de kinderwagen. Soms was het wel even pittig met duwen omdat het flink stijl was maar dat is niet meer logisch dan als het op een berg is. De sprookjes zagen soms inderdaad wat verouderd uit, dat zagen wij als volwassenen maar de kinderen maakt dat helemaal niets uit. Ook alle attracties hebben wij gebruik van gemaakt, ook deze waren wat verouderd maar functioneerde prima en de kinderen vonden het geweldig. Ook de waterspeelplek was heel leuk voor de kinderen. Het sanitair en de horeca waren goed en netjes verzorgd.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 2Linda04-07-2013

afzetterij

vermelden is opgeknapt, maar is niks van waar. Entree 7,50 pp, na betaling ontvang je 2,50tegoedbon voor t restaurant omdat de draaimolen niet buiten gebruik is. Al snel blijkt: draaimolen is niet af, zweefmolen gesloten,delen vh park geheel gesloten,geluid van sprookjes defect of sprookjes helemaal niet meer werken. Toilet was goor, de vloer nat en modderig op een zonnige dag en overal lag wcpapier. Wellicht is dit omdat de paden niet af zijn en er overal onkruid woekert, zelfs om/onder de picknicktafels. Personeel nauwelijks aanwezig, wat de gore toiletten en overvolle vuilnisbakken in het park verklaarde. Midden in het park ligt een terras maar het verkooppunt is dicht. Het restaurant is open maar de tafels zitten vol schimmelvlekken. Enige opgeknapte.. wat nieuwe speeltoestellen en er is een nieuw speelruimte gebouwd. Niet echt de moeite om voor 4 personen 30 euro entree en 5 euro parkeergeld te betalen voor een modderig krot dat opgeknapt zou zijn maar nog niet eens half af is.

juli 2013

• 8Ingrid Feron25-06-2014

Leuk gezinsuitje

Medio mei waren wij met onze kinderen en 2 kleinkinderen in het > Sprookjesbos. Ik had een review gelezen van 2013 en dat was niet zo > positief. > Wij zijn toch gekomen.....en niets dan lof voor het Sprookjesbos! > Het personeel was erg vriendelijk en klantgericht. Het bos ziet er > mooi uit, heel verzorgd. > Onze kleindochters vonden de sprookjes prachtig. De speeltuin was > mooi, fijne picknickplekken. > En petje af voor de poppenkastspeler, die ook aan de kassa stond en > aan de draaimolen. Dus van alle markten thuis. > Op het einde van de dag hebben we frietjes gegeten. Het was bijna > sluitingstijd, maar we werden vriendelijk bediend en hebben lekker > op het terras onze frietjes gegeten. > Dus...vol lof over het Sprookjesbos anno 2014. > Bedankt.

mei 2014

10 van de 121 reviews gezien