Stevensweert

Reviews over Stevensweert

Helemaal goed

Jelmer en Dani
    31-8-2017

Stevensweert is leuke vestingstad. Net zoiets als Bourtange. Interessant voor jong en oud met de foto/wandeltocht welke een goed beeld geeft van de plaats. Heerlijk zitten langs de Maas. Leuke rondvaarten naar Torn en Wessem. Aantal goede restaurants. Niet voor winkelelaars. Mooi wandel/fietsgebied/mooie omgeving. Leuke midgetgolf.

Gereisd met oudere kinderen in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk om even doorheen te lopen

Madeleine-C2
    18-3-2016

In dit oude vestingstadje zie je geen bouwwerken of wallen wat laat zien dat dit een vestingstadje was. Het is alleen te zien op een plattegrond door het stratenpatroon. De dorpskern is leuk om doorheen te lopen waar je bij de kerk en op de markt mooie oude huizen ziet. Het dorpje ligt pal aan de aftakkingen van de Maas. Op de Maasdijk staat nog een kanon. Voor de kerk en het museum te bezichtigen waren we net te laat. Met een uurtje hadden we het wel gezien of je moet nog wat gaan eten of drinken op de markt. Wij konden onze auto parkeren op het plein bij de kerk in het dorp.

Gereisd met vrienden in Thu Oct 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Oud vestingsstadje

Laugeman-Munnikes
    10-2-2014

De vestingswerken in stervorm zijn weer aangelegd. en er is een mooie jachthaven ideaal voor watersporters. Het heeft een klein sfeervol centrum met Horeca en een musem aan het plein. Parkeren kan men net buiten het centrum, en vanaf de parkeerplaats is het 10 minuten lopen naar de Maas en de vestingwerken. voor kinderen is er een midgetgolf en voor de pubers kan er gekegeld worden in In 't Broekx. Verder niet zoveel meer te beleven.

Gereisd met partner in januari 2014

Piepklein vestingstadje

Rinus
    21-4-2013

Stevensweert is een piepklein vestingstadje gelegen aan de Maas en is tevens grensplaats met België, hoewel het een dorpje is, heeft het duidelijk kleinsteedse allures met een leuk centrum dat deels beschermd dorpsgezicht is, er staan verscheidene historische gebouwen. er zijn verschillende horeca gelegenheden en terrasjes en er heerst een gemoedelijke sfeer, de omgeving is landschappelijk erg mooi. De grens met België loopt hier erg grillig want op de Maasdijk staat een grenspaal.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2007 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ligt op een eiland .

fr_woning
    15-12-2012
    • 453 - Stevensweert ligt samen met het plaatsje Ohe en Laak op een eiland . Het is een watersportgebied en er liggen diversen campings .De Maas die hier langs stroomt is de grensrivier met België . Er is verder een haven voor plezierjachten . In het dorp zijn diversen winkels te vinden , voor de dagelijkse boodschappen .
    Gereisd met vrienden in december 2012
Stevensweert scoort een 8 uit 10, op basis van 21 reviews