Kasteel Hoensbroek

8.9Fantastisch

• 9Harry van Gorp26-11-2019

Fantatisch

Zeer leerzaam en indrukwekkend. Zeker voor herhaling vatbaar

Gereisd met partner in november 2019

• 10fam van Engelen23-02-2018

Adventure for all ages!

We went together with our son (6) and our daughter (11). We appreciatie that we walked around, alone through the Castle. We got a book with information and the route through the Castle. After wachten door IT was something unexpected. Some galeries are Very suitable for people having feet difficulties. We have had a great day for each of us ! Probably in warmer days is even nicer !We went on 22-02-2018. Enjoy !

februari 2018

• 9Satarma29-12-2017

Een fantastisch mooi kasteel met feeerieke avondve

Zeer vriendelijke ontvangst. Koop een brochure voor 2,5 euro aan de balie. Alles staat er goed in uitgelegd. Achter iedere deur schuilt een nieuwe ontdekking. Echt de moeite waard. Na de rondleiding kan je nog iets gaan drinken ter plaatse.

Gereisd met partner in december 2017

• 8Nana Louwerse03-08-2016

vooral voor kinderen heel leerzaam en leuk

spelletjes/ speurtocht zijn geweldig, voor lange mensen is het oppassen geblazen, sommige torengangen zijn nogal laag.

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8familie met vier kinderen22-07-2016

Leuke activiteiten

met jonge kinderen smallegangen en enge gevangenis. voor kinderen veel gedaan en gemaakt. overal positief. erg leuke spelletjes op het terrein. redelijk prijzig.

juli 2016

• 1Manuel17-07-2016

Onbeschoft personeel!!!

Onbeschoft personeel!

Er zouden activiteiten zijn voor de kinderen maar die waren er niet. De mensen in middeleeuwse kledij hadden het te druk met elkaar. Nadat de kinderen onterecht een grote mond kregen heb ik hier wat van gezegd met als gevolg een nog grotere mond van dit onbeschofte personeel!

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8annelies08-03-2016

mooi uitdagende plek

Een mooi kasteel. Een uitdagende plek voor jong en oud om historische feiten te ontdekken. Ik was er met mijn zoon van 10 jr. Wij hebben "code m" familiespeurtocht gedaan wat leuk was. We hebben ons 3 1/2 uur vermaakt. Het enige wat ik miste was een plattegrond welke gedeeltes van het kasteel je precies kunt bezoeken. Maar het personeel was enthousiast en we hadden al snel antwoord op onze vraag.

maart 2016

• 9Arnold04-01-2016

Is altijd wel wat te doen.

Behalve voor een rondleiding in het uitstekend onderhouden kasteel, is er vaak wel nog wat anders te doen. In de loop der jaren heb ik daar carnaval gevierd, luchtballonnen zien opstijgen, riddertoernooien mogen aanschouwen, zandkastelen kunnen bezichtigen en in het restaurant aan de dis gezeten.

Alleen gereisd in december 2015

• 8Gert18-12-2015

Een stoplicht op de trap!

Kasteel Hoensbroek is een van de mooiste en grootste kastelen van Nederland, en stamt deels uit de dertiende eeuw. In meer dan veertig kasteelvertrekken maken we een reis door de tijd. We zien hoe het leven op de kastelen er uitzag in de Middeleeuwen, en hoe het leven geleidelijk aan veranderde. Net als het kasteel zelf: van een zwaar gebouwde vesting tot een prachtige woning voor de adel, die steeds rijker werd en steeds meer macht ging uitstralen. We zien de werkkamers, keukens, de fraaie 18e eeuwse balzaal met wandbekleding, plafondschilderingen en mooie kroonluchters, en we beklimmen de 60 meter hoge Middeleeuwse uitkijk- en verdedigingstoren met zijn zware houten dakconstructie. In de kerker zien we langzaam het licht uit gaan, en valt de deur onheilspellend achter ons in het slot... Nog niet eerder had ik zo bewust een 'kotsgat' in de vloer gezien voor na copieuze maaltijden! Het kasteel zit 'fraai in z'n vel' en straalt openheid uit: achter elke deur laat je je weer verrassen! Veel leuke activiteiten voor kinderen. Gratis toegang met Museumkaart - losse kaarten (volw.) rond € 10,00 (gezinskaarten mogelijk).

Gereisd met partner in september 2015

• 8Marleen15-09-2015

Superleuk

Erg mooi, leuk en leerzaam voor de kinderen. Makkelijk te bezichtigen met de buggy. Sommige dingen niet bereikbaar met buggy, maar ook goed te doen met kind op de arm. Lift aanwezig. Let goed op de '' stoplichtjes'' bij de trappen, daaraan kan je zien of je de trap op kunt lopen of nog even moet wachten op iemand die de trap afkomt. Korting op de entreeprijs met zo'n klein kaartje wat je vaak gratis mee kan nemen bij de VVV. Gratis parkeren voor het kasteel.

september 2015

10 van de 174 reviews gezien