Thermenmuseum

7.1Goed

0.4km van centrum

Op vakantie geweest naar Thermenmuseum?

• 8Helma03-05-2018

Leerzaam en leuk!

Erg leuk en leerzaam. De 2 vriendelijke mannen die hier werken doen erg hun best je de weg te wijzen door het museum. Een leuke tentoonstelling met veel leuke Romeinse weetjes (zeker ook voor kinderen om te beleven). Daarna informatieve film hoe het gekomen is dat de Romeinen zich in Z-Limburg vestigden. Verder was er een maquette van het badhuis waarin een soort film getoond werd alsof het badhuis tot leven kwam. De meiden hebben daarna de archeologen geholpen om diverse steensoorten te wassen in een zeef en daarna uit te zoeken welke steensoorten, bot of stukjes aardewerk schaaltjes er nog tussen zaten. Zeer leerzaam en interesssant. Onder het museum verrijst het originele badhuis waar je van alle kanten het badhuis kunt bekijken en geluidsopnamen kunt luisteren. Boven is nog een ruimte waar je veel kon leren over de invloeden van de Romeinen op onze tijd nu (dakpannen, vloerverwarming, sauna, eucalyptus badolie enz). Koffie 0,50!

mei 2018

• 1Arnoldkwijt05-04-2013

Overgewaardeerd

In alle andere landen kun je dit vrij bezoeken, hier bouwen ze een enorm pand erover heen. Het is muf, duf en onoverzichtelijk. Het loont niet de moeite. Het pand zelf is oud, ik heb begrepen dat dit een gemeente instelling is, dat kost dus de belastingbetaler veel geld. Als een gemeente bezuinigt, zou dit een goede start zijn gezien het gebouw en al dat personeel wat er rondloopt. (personeel ratelt overigens een standaard verhaal, echt gevoel voor de materie is er niet). Er is niks anders te zien dan een hoopje oude stenen.

Gereisd met vrienden in februari 2013

• 8Marcel14-06-2009

Wij vonden de inrichting van het museum erg fijn. We hadden er veel van gelezen en vonden het dan ook bijzonder dat zo'n opgraving midden in de stad Heerlen compleet overdekt was. We kregen een film getoont waarop te zien was hoe het badhuis gebouwt werd. Erg leuk allemaal! De souvernirshop hebben we ook half leeggekocht. Van oude romeinse munten tot aardewerk aan toe. Zeker aan te raden!

juni 2009