Flipje en Streekmuseum Tiel

Flipje en Streekmuseum Tiel

8.9Fantastisch

0.4km van centrum

• 10Kees06-03-2018

Prachtig gebouw en boeiend museum voor jobg en ou.

Erg leuk Streekmuseum. Flipje en zijn ontstaansgeschiedenis is er te zien maar ook veel archeologische vondsten vanuit o. a. de Romeinse tijd. Ook veel interactieve elementen die veel leert over de geschiedenis. Er is ook een game tafel die erg leuk is voor de kinderen. Het mooie gebouw moet men zeker niet verlaten voordat men heeft genoten van het schitterende uitzicht op de Waal vanuit de bovenste verdieping. Aanrader!

Gereisd met partner in februari 2018

• 8jembee17-08-2015

Mooi museum op prachtige locatie

Kindvriendelijk museum. Gratis toegang met museumjaarkaart. Een mooi museum over Flipje Tiel en de producten die gemaakt werden. Op andere verdiepingen was er info te zien over Tiel in de oorlog. Kijk voor meer actuele info op de website van het streekmuseum Tiel.

Gereisd met partner in augustus 2015

• 7jikke28-06-2014

Leuk om gezien te hebben

Beetje kneuterig van opzet, maar leuk om historie van Flipje te zien

juni 2014

• 7brigitte03-03-2014

leerzaam

Is een zeer leerzaam bezoekje geweest ,gewoon in eigen land

Gereisd met partner in augustus 2013

• 3Elles van de Griend01-04-2013

n tegenvaller

wij vonden dit een afknapper. hèèl erg weinig van Flipje en de rest van het museum niet boeiend!! wij stonden binnen half uur weer buiten. Op bovenste verdieping kon je koffie uit een automaat nemen. Maar wat een vreselijk ongezellig zolderkamertje!!!!!

Gereisd in maart 2013

• 8Corrie10-10-2012

leuk museumpje

grappig die boekjes van vroeger en ook mooie spullen die bewaard zijn

Gereisd met partner in april 2009

• 9Brian14-08-2012

Leuk voor jong en oud!

Leuk om een middagje te vertoeven. Personeel neemt alle tijd om zeer (kind!)vriendelijk toe te lichten wat je allemaal kunt zien en doen.

Je kunt op de foto met Flipje. De foto is later terug te vinden op de website van het museum.

juli 2012

• 9Fred26-11-2011

Schitterend leuk museum

Erg leuk museum voor kinderen en volwassenen. Veel interactief zoals het sprekende schilderij, Flipje vertelling etc. Tevens de Tielse Canon! Echte aanrader

Gereisd met partner in november 2011

• 9Pannenkoek, Amsterdam01-07-2009

Goed prijs kwalitei

Wij hebben met onze Rummikubclub het museum bezocht. Op een regenachtige dag, na eens stadswandeling met gids was er voor ons een warm welkom ! Wij zullen bij volgende Rummikubtournooien dit museum van harte aanbevelen.

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 10Peter Liplijn07-08-2008

Heel erg goed museum, zowel voor kinderen als volwassenen! Veel interactief zoals de geschiedenis van flipje, de oude stijlkamer. Daarnaast herbergt dit museum de eerste provinciale canan (voor kinderen en volwassenen) van Nederland. Hierin wordt de geschiedenis van de vikingen tot aan de waternood in de jaren 90 weergegeven! Heel leuk en leerzaam museum in een mooi pand.

augustus 2008

10 van de 11 reviews gezien