Hotel De Hoofdige Boer

Meer hotelinfo

61 reviews over Hotel De Hoofdige Boer

• 7Somers14-12-2015

Rustiek en degelijk

Hotel is gelegen in een klein dorp Almen naast de kerk. Wij verbleven in kamer 10 en hebben de kerkklokken niet gehoord. Kamer is degelijk en schoon, matras wat aan de zachte kant. Badkamer is voorzien van bad, toilet en wastafel, alles is netjes schoon en heel. Badkamer is wel gedateerd. Ontbijtbuffet compleet niet uitgebreid.

D. Holtslag, Directeur, 07-11-2016

Ik wil u bedanken voor uw review, begin januari 2016 zijn alle badkamers vernieuwd, hebben alle kamers nieuwe plafonds en veel kamers nieuwe vloeren en bedden!

• 5Henk12-10-2015

Weiger kamer 27.

Net als Anjette in augustus 2009 kregen wij kamer 27. Ook last van ventilatoren op circa 3 meter van het raam en dus goed hoorbaar in de kamer. Na 1 uur in de herrie hebben gezeten gevraagd wanneer deze uit gingen. Volgens de eigenaar zou dat om ca. 20.45 uur zijn, wanneer de keuken zou sluiten. Om 21.45 uur was de herrie nog aanwezig. Geklaagd en een andere kamer gekregen. De volgende morgen wist de eigenaar dat het niet de ventilatie van de keuken was, maar de koeling. Dat wist hij dus niet de avond er voor?

• 10M. de Bondt21-07-2015

Een gastvriendelijk verblijf!

Hotel De Hoofdige Boer was voor ons onbekend. We hebben het hotel gevonden dankzij een bon. We waren blij verrast met de locatie, de omgeving en het zeer vriendelijke ontvangst. Als je wilt onthaasten, houdt van wandelen en/of fietsen en lekker relaxen op een terras (in dit geval de theetuin) dan ben je hier aan het goede adres. Je kunt er fietsen huren (ook E-bikes) of je neemt je eigen fietsen mee. De omgeving is er prachtig. En je wordt in het hotel vriendelijk geholpen met het vinden van een mooie fietsroute. Je bent er echt helemaal even uit. Het eten is er heerlijk. Je kunt binnen in een gezellige ruimte eten, of bij goed weer in de theetuin. Het ontbijt is goed verzorgd met onder andere lekkere streekproducten. En er is heerlijke koffie. Biologisch is ons verteld. Kortom, je waant je echt even op vakantie in eigen land. Wij gaan er zeker een keer naar terug.

• 4Mounia 16-07-2015

de beroerdste bedden ooit!

Vriendelijke ontvangst bij zowel bar als receptie. De eerste kamer was gedateerd maar schoon. De bedden waren dusdanig doorgezakt dat er een meubelplaat onder lag. Dan nog lag je in een kuil. Nadat we hierover geklaagd hadden kregen we een nieuwe kamer. Hier waren de bedden niet veel beter en de kamer nog gedateerder. Jammer van een weekendje weg. Ook bij een 3 sterren hotel Stel je je voor dat je minimaal lekker kan slapen.

Het ontbijt was oké maar zeker niet allemaal vers. Het fruit was ronduit oud. Ook de verpakte producten waren wat uitgedroogd. Koffie was niet lekker. Ontbijtzaal was wel netjes. Wij zijn normaal niet van het zeurderige maar dit was niet leuk.

D. Holtslag, Directeur, 07-11-2016

Ik wil u bedanken voor uw review, op deze kamer staan nu de allernieuwste Ubica bedden met speciale gel-tex matrassen! Ook is de badkamer helemaal vernieuwd, een nieuwe tv. U bent van harte welkom!

Met vrienden

• 9rob van der aa22-05-2015

Geweldig gastvrij hotel

Hotel de hoofdige boer te Almen is heel erg gastvrij en het personeel is uiterst vriendelijk. De eigenaren van het hotel doen er alles aan om het naar je zin te maken. Het eten is geweldig en kwalitatief zeef goed! De kamer leek wat gedateerd, maar was schoon en van alle gemakken voorzien. Het ontbijt was ambachtelijk en goed, je kon alles nemen wat je wilde, je kon zelfs je eigen eitje bakken. De lunchpakketten die we hadden besteld voor onze fietstocht waren goed en de fietsen waren perfect. Het hotel is gelegen in een rustig dorp en in de omgeving is het prachtig. We waren met de fiets in een mum van tijd in Zutphen. Na onze tocht hebben we nog heerlijk wat gedronken in de prachtige theetuin van het hotel. Zeker de moeite om nog eens terug te gaan!

• 10Sophie04-04-2015

Rustgevend

Het hotel ligt in een zeer klein en rustig dorpje in de buurt van Zutphen. Het is een heerlijke plek om tot rust te komen voor een paar dagen. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam en de kamers zijn (hoewel lichtelijk gedateerd) erg netjes. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een rustig plekje in eigen land.

• 8g.rovroy23-03-2015

Prima hotel.

Prima hotel gelegen aan de doorgaande weg door Almen. De kamer die wij hadden was oubollig, maar wel heel proper. Kamer 5 schijnt een aanrader te zijn. Het hotel heeft een schitterend terras. In de omgeving kun je fietsen en wandelen. Zutphen, Deventer en Lochem liggen in de nabijheid. De eigenaren en het personeel zijn uitermate vriendelijk. De menukaart is niet echt uitgebreid, het eten is gemiddeld. Ontbijt is prima (je kunt zelf eitjes bakken). Het hotel beschikt verder over voldoende parkeerplaatsen en er is gratis wifi. Al met al een prima hotel. De zoete witte wijn vonden wij met 4,25 wat aan de dure kant.

• 9miriammeke17-02-2015

Rustig gelegen kleinschalig landhotel

Heerlijk weekendje gehad. De super vriendelijke eigenaar en zijn vrouw runnen zelf dit hotel en behandelen je echt als gast! Het ontbijt is heerlijk met veel verse producten waaronder het overheerlijke landbrood. Je kunt zelf je eitje bakken en de koffie en thee worden geserveerd aan tafel in een porseleinen koffie/thee pot. Waar maak je dat nog mee? De kamers zijn eenvoudig en niet luxe maar wel schoon en netjes. Het hotel ligt rustig maar de bushalte is tegenover het hotel. Je kunt alle kanten op! Wil je een rustig, gemoedelijk en klantvriendelijk hotel dan is de Hoofdige boer zeker aan te raden!

• 8Johanna31-10-2014

Leuk landelijk hotel

Prettig kleinschalig hotel. Gelegen in en mooie omgeving. Wij hebben geboekt met een bon voor een standaard kamer. Tot onze verrassing kregen we een mooie ruime balkonkamer met bad. Ontbijt hebben we er bijgeboekt voor 12,50 euro p.p. wat we prijzig vonden. Het was wel lekker maar we misten wel warme broodjes. Vriendelijk personeel. Kamer was goed schoon. Heerlijke bedden! Al met al een aanrader!

• 8Govert Pruissen11-08-2014

Leuk hotel goede service.

De ontvangst was zeer vriendelijk, wij waren vroeg, onze kamer was noeg niet gereed. Gelukkig mochten wij onze tassen al wel op de kamer zetten en konden wij gaan fietsen door de mooie omgeving. Het hotel is goed onderhouden, de bedden zijn niet groot. Er is geen airco, wat in de zomer wel als een gemis wordt ervaren. De bewegwijzering in de omgeving is niet optimaal, zo kan het voorkomen dat men veel te veel kilometers maakt. Het ontbijt: goed maar niet uitgesproken uitbundig. Een eitje bakken: dat mag u zelf doen. Er zijn goede fietsen te huur en het hotel heeft zelfs een AED beschikbaar, daar kunnen vele hotels een voorbeeld aan nemen.

6 tips over Hotel De Hoofdige Boer

• Audrey Wokke, 04-05-2014

Als je niet tegen het geluid van een kerkklok kan is dit geen optie. Hij slaat weliswaar niet elk uur, maar toch....

• Lidi, 14-04-2014

Bushalte voor de deur en een mooie theetuin aan de overkant.

• Marja, 18-01-2013

Tip is: neem fietsen mee. Trek er lekker op uit. Er zijn genoeg (natuur)bezienswaardigheden in deze streek w.o. het kleinste stadje van Nederland: Bronkhorst. Of de kastelenroute fietsen, pannenkoekenrestaurants bezoeken, of Zutphen of Deventer bekijken.....

2 vragen over Hotel De Hoofdige Boer

• marjolein, 28-12-2017

Teleurstellende bediening 1e Kerstdag

Bediening ronduit slecht.Geen hartelijk welkom en uitleg menu,3 stoelen i.p.v 4.Geen bordjes voor bij het brood vooraf.Geen uitleg/wijzen op mogelijkheid wijnarrangement.Niet vragen hoe we het vlees gebakken willen hebben,geen 2de glas wijn bijschenken,vergeten wijnglazen weg te halen bij geen wijn,gewoon fles water(achteraf bleek deze 9 euro te zijn!)met dop en al neerzetten i.p.v. even in te schenken,niet vragen of alles naar wens is en of er van alles voldoende is.Dat alles op 1e Kerstdag!

• Hoogendam, 08-02-2016

ontbijt

goede middag

ik heb een gift for you bon gekregen en vind uw hotel heel leuk. maar er zit geen ontbijt bij het cadeau. wat kost een ontbijt pp als ik het er bij wil hebben ?

• ZwembadBinnenzwembad, Buitenzwembad

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiOp de kamer

• TemperatuurregelingOpen haard
  • Huishoudelijke apparatuurStrijkijzer, TV

• Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportKanoën, Vissen