Hotel De Vrouwe van Stavoren

Nederland, Friesland, Stavoren

7.9Goed

Hotel Info

Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor De Vrouwe van Stavoren voor je op een rij gezet:

23 reviews over Hotel De Vrouwe van Stavoren

• 7Dirksen-Jager03-02-2019

Dit is wel héél bijzonder wakker worden!

Afgelopen nacht hebben wij geslapen in een Wijnvat Groot. Het wijnvat zelf ziet er goed uit. De 2e ruimte betreft een zitkamer met een smart tv. Waarachter een mooie badkamer verscholen zit.

's Avonds hebben wij gegeten bij Schots restaurant de Koebrug, waar je echt even de Schotse sferen beleefd.

Het bed sliep prima... Het is een raar idee wakker te worden in een vat dat ooit vol heeft gezeten met wijn. Na een lekker ontbijt hebben we uitgecheckt.

Pluspunten: Heel bijzondere slaapplek / Schoon / Fles wijn met mooi etiket cadeau / Goed ontbijt; inclusief muffins.

Minpunten: Wij misten sfeerverlichting in de badkamer. De lichtsensor stond op een te korte tijd afgesteld, waardoor je steeds moest zwaaien om de lamp weer aan te krijgen. Als je onder de douche staat moet je zelfs de cabine verlaten om het licht weer aan te krijgen. Na melding gaf mevrouw aan dit vaker te horen, maar leek niet van plan hier iets mee te gaan doen..Jammer!

• 2018
    9HJ Vedder03-11-2018

Wat een ervaring!!

Super verblijf! Geslapen in een Wijnvat. Een fantastische ervaring. Kamer super fris, schoon, modern en nu zo in dit seizoen ook heerlijk verwarmt. Lekker ligband en regendouche. Verderop in het dorp heerlijk gegeten bij Schots restaurant stadsboerderij de Koebrug. Al met al echt iets om ooit eens meegemaakt te hebben. Let bij het reserveren wel op dat je een wijnvat boekt. Het hotel heeft namelijk ook “gewone” kamers!

• 8Arjan04-07-2018

Lekker overnacht in een goed bed.

Nachtje geslapen op een normale kamer, keurig verzorgd en schoon. Viel ons op de het Vrouwke wat ouder wordt en dat enig onderhoud aan de buitenzijde haar weer op niveau kan brengen. Binnen dan ook gelijk maar van deze tijd maken (vergeet toiletten niet) Alles wat uit de keuken kwam (diner en ontbijt) was overigens goed.

• 2017
    7jan en ans willemsen06-09-2017

prima hotel in zuid west friesland

goede ligging, mooi terras, aardige bediening, jammer van die plastic serre

• 7Lisanne22-08-2017

Prima hotel

Wij hadden het spontane idee om een weekendje friesland te doen en hebben dezelfde dag dat we vertrokken gebeld met het hotel of er nog plek was. Er zou nog een klein (oud) wijnvat beschikbaar zijn. Mijn vriend had nadrukkelijk gevraagd of er een tweepersoonsbed in zat en dit werd bevestigd aan de telefoon. Toen we daar aan kwamen bleek er in het oude wijnvat GEEN tweepersoonsbed te zitten. Tevens vond ik persoonlijk het oude wijnvat heel muffig ruiken en oudbollig. Na lang overleg hadden we een nieuw wijnvat gekregen (hadden mensen geanulleerd). Dit is door de eigenaar vriendelijk opgelost. Echter moest mijn vriend daar wel erg zijn best voor doen bij het meisje van de receptie die we in eerste instantie spraken. Die dacht weinig of eigenlijk helemaal niet mee. Pas toen de eigenaar kwam is het keurig opgelost en is er ook schapelijk gedaan over de prijs.

Ontbijt vond ik niet veel aan... beetje simpel maar verder wel prima. Overigens was in ons wijnvat (nr 5) de warmtereglaar van de douche stuk.

• Oude reviews

9Ingrid28-08-2016

Slapen in een wijnvat: geweldige ervaring !

Bij vrouwe van Stavoren geslapen in een heel ruim en mooi wijnvat. Deze zijn er nieuw bijgekomen in mei 2016. Ze zijn modern en knus ingericht. Het is er schoon en netjes. Mooie badkamer met bad en grote douche. Wij hebben er enorm genoten. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. De ligging is geweldig, aan de haven van Stavoren. De fietsen kun je in een grote schuur zetten. Ontbijt is goed verzorgd, ruime keuze. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

• 4ca09-05-2013

Zonde van je geld!

In een wijnvat geslapen. Zonde van ons geld! Het hotel is nogal gedateerd. Er stond een kapotte kleine oude kleurentelevisie, de badkamer is oud en groen. De bedden waren slecht! Verder biedt het weinig comfort, maar goed voor een nacht een grappige ervaring zo'n vat. Het ergste was het eten en drinken in het hotel. Wij komen in een wijnvat slapen en dan verwacht je een lekkere wijn, echter deze wijn was echt niet te hachelen. Vreemd concept op die manier. Verder stond tijdens het diner gewoon de radio aan met filemeldingen, niet heel sfeervol. Het eten was gewoon niet lekker! Een cafetaria-achtig tafereel. Echt geen aanrader.

• 8Harma01-04-2013

heerlijk rustig

dit hotel geboekt om een paar dagen tot rust te komen. Enorm naar ons zin gehad. Kamer was prima in orde, ontbijt ook uitstekend. Personeel is vriendelijk. Je wordt hier nog echt als mens behandeld, je bent geen nummer zoals vaak gebeurt bij de grotere hotelketens.

• 7Ramat196115-02-2012

Winterweekend

Leuk hotel, goed opgeknapt, maar toch gedateerd. Wij waren hier het weekend dat de Elfsteden niet doorging (bij toeval). Jammer dat de verwarming op de kamer helemaal uitstond, behoorlijk koud. Werd wel warm eenmaal open, maar als je weet dat er gasten komen maak het dan behaagelijk. Ook zo'n slorigheid was dat de adfstandbediening (van de zeer verouderde TV) niet werkte, dit zijn de kleine dingen die zo belangrijk zijn. We hebben niet hier gegeten, maar horen er goede dingen over. Het ontbijt was keurig, maar niet bijzonder. Aanrader om niet te duur even te overnachten.

• 2Astrid26-09-2011

Zonde geld!

Doe het niet! Echt zonde van je geld. Je zou zeggen: slapen in een wijnvat - daar komen wijnliefhebbers op af (net als wij). Je kan in het hotel geen fatsoenlijk glas wijn bestellen en wat het eten betreft: we hebben nog nooit zo slecht gegeten! Dan heb ik het nog niet eens over het muffe, stoffige wijnvat met 2 hele kleine 1 persoonsbedden - met gangpad ertussen... Verder ziet het hotel/restaurant er niet heel erg representatief uit en ook het personeel laat te wensen over... Echt geldverspilling!!!

1 tip over Hotel De Vrouwe van Stavoren

• Harma, 01-04-2013

als je van wandelen houdt is het een aanrader om naar omliggende dorpjes te wandelen.

1 vraag over Hotel De Vrouwe van Stavoren

• michelle, 26-10-2018

Enorm attent!

Ik moest op het laatste moment mijn verblijf afzeggen. Ik kreeg een extreem vriendelijke brief thuis met een ansichtkaart en een pen, en de opmerking dat ik altijd op een later moment nog eens kan terugkomen. Wat een vriendelijkheid en vertrouwen in mensen van het personeel, petje af!

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiOp de kamer

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV

• Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportSurfen, Vissen