Fries Scheepvaart Museum

9Fenomenaal

0.2km van centrum

• 10Monique Van den Bergh05-03-2018

must-go!

Een verrassend groot en mooi museum over de scheepvaart van Friesland, de water- en ijssport, de stad Sneek en de Friese Zuidwesthoek. Het is de moeite waard om hier naar toe te gaan, zeker in de schoolvakanties wanneer voor de kinderen extra wordt uitgepakt door medewerkers en vrijwilligers.

februari 2018

• 8Helena17-05-2016

Veel te zien

Een groot museum waar erg veel te zien is, en niet alleen in vitrines.

mei 2016

• 9Fam van Bladel24-10-2014

Zeer de moeite waard

Erg toegankelijk voor rolstoelen

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8Spkk28-12-2013

Bezoeken

Voorwerk gedaan voor een uitje, leuk museum

Gereisd in januari 2012

• 8Rinus20-11-2013

Interessant museum

Dit museum geeft een beeld van de geschiedenis van de stad Sneek en van de scheepvaart in Friesland, het museum ondergebracht in vijf herenhuizen die via galerijen met elkaar zijn verbonden. Men kan hier scheepsmodellen, schilderijen, zilver, en tegeltableaus bewonderen, verder zijn er een aantal stijlvol ingerichte kamers in de oude herenhuizen, ook is er een documentatiecentrum en een koffiecorner. Dit museum is interessant voor jong en oud

Gereisd met partner in november 2013

• 8Korthals27-08-2013

leuk om gezien te hebben

was leuk om gezien te hebben!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 7anne08-08-2011

Fries Scheepvaart Museum is interessant.

Fries Scheepvaart Museum heeft veel te bieden want niet alleen gaat het over de scheepvaart maar ook hoe de bevolking leefde en dat vind ik zelf interessant want het geeft je een kijkje in die tijd.

Gereisd met vrienden in april 2010

• 7anne17-06-2011

Fries Scheepvaart Museum in Sneek interessant.

Het Fries Scheepvaart Museum in Sneek vonden wij zeker een bezoekje waard want historie en cultuur is een belangrijk gegeven in ons bestaan, vinden wij, en hier zie, lees en hoor je dingen die je anders niet geweten had en dat vind ik een verrijking.

Gereisd met vrienden in april 2005