Hotel Het Witte Huis

Kleine hotelsWeer vandaag18°6°
Hotel Het Witte Huis
8,5

15 reviews over Hotel Het Witte Huis in het Nederlands

Wisselend, maar al met al positief.

Martin en Carla
20-6-2018

Om te beginnen: we hebben het zeker naar onze zin gehad.

Pluspunten: die lieve mevrouw bij het ontbijt, het ontbijt, de plek om m'n motor te stallen, het driegangen menu (goede prijs/kwaliteit), de stuk voor stuk vriendelijke en gezellige medewerkers, het terras aan de vijver.

Wat kan (en moet beter)? Temperatuurregeling op de kamer, buiten was het niet eens echt warm, maar zelfs dan al in de kamer véél te warm. De TV: geen beeld en foutcodes ("no access"). Dat kan echt niet meer in 2018!

Daarom hebben we de prijs/kwaliteit wat lager beoordeeld. €105,00 pppn is dan wat aan de hoge kant.

En voor de zekerheid ter afsluiting: we hebben al met al twee leuke dagen bij jullie doorgebracht.

hoogstaand diner

jan vermeir
23-4-2018

het is fijn om hier te verblijven.Vooral het diner was van sterrenniveau.Heerlijke voorgerechtjes om te delen,net als de nagerechten en ook de hoofdschotel was subliem.dit hebben wij nog zelden geserveerd gekregen.De vriendelijke service kwam daar nog bovenop,zodat het enkel genieten was.Ook het ontbijt was lekker en voldoende,met dank aan de vriendelijke dame die daarvoor zorgde.Het is er ook heel makkelijk om te gaan fietsen,mss wel beter moest er een fietsenstalling zijn.De kamer is netjes,maar de kleinste kamer die wij ooit hebben gehad en dan ook nog de duurste.Maar het lekkere eten en vriendelijkheid maakt dit zeker goed.

Zeer ontspannen.

Inez Timmer
28-9-2017

Bijzonder aardig personeel, attent, heerlijke kaart en prachtige omgeving.

Een prima verblijf, mooie tuin en mooie locatie.

Elizabeth
10-7-2017

Van de slaapkamer naar de badkamer bevindt zich een verhoging dat werd aangeduid met een zwarte afscheiding. De tegels in de badkamer waren donker grijs en de kamer heeft donker tapijt, qua kleur paste het mooi maar oh zo gevaarlijk. Je ziet niet het verschil in hoogte, dus als je er 's nachts uit moet dan is dat hoogteverschil niet te zien en erg onhandig, dan volgt er wel eens een lelijk woord. Mijn advies is: schilder die zwarte rand WIT!!!! dat helpt kleine ongelukken te voorkomen en het staat ook nog mooi bij het witte sanitaire. Eén deur in de kledingkast klemt dus het licht in de kast blijft daardoor branden. De trap naar de kamers heeft 23 treden, dus voor gezonde mensen een beetje lastig om met de koffers naar boven te gaan, maar................... voor minder valide en slechtziende gasten (de treden van de trap en de trapleuning zijn donker bruin) is het een behoorlijke hoogte dus helemaal lastig om boven te komen. Dit hotel is eigenlijk niet geschikt voor minder valide mensen, er is geen lift. Wij hebben de eerste nacht meegemaakt dat het terras beneden onze kamer tot 12.30 lawaai was, er bleek een vergadering te zijn, we hebben het de volgende ochtend gemeld. In onze periode waren heel veel vliegen, misschien een idee om een vliegennetje boven het brood en het beleg te doen, het ontbijt is n.l. perfect en heerlijk, echt een compliment waard!.

Het ontbijt was heerlijk en meer dan genoeg. Het personeel is reuze vriendelijk en behulpzaam. Het personeel wist ook het een en ander over de omgeving te vertellen. Het is een klein hotel met 8 kamers, er is dus geen aparte receptie.

Wij verbleven 3 nachten in dit hotel en hebben fijne dagen gehad.

Erg vriendelijk personeel. Het eten is heerlijk en er hangt een aangename, gemoedelijke sfeer. Je waant je in een prachtig stukje Friesland. Ook in de winter (kerst) komen wij ieder jaar met onze familie eten. Het is inmiddels een traditie geworden omdat wij zo hartelijk ontvangen worden door Gerben, de eigenaar van het Witte huis.

Boven verwachting, heel goed

Fam de Wildt
10-8-2016

Wat je verwacht van een Charme/familie hotel wordt ruimschoots voldaan oa, service, persoonlijk contact en loyaal naar de klant toe. De kamers zijn goed en schoon tevens passend bij het gebouw. Het diner was heel erg goed, menig goed restaurant haalt dit niveau niet. Heel smaakvol en geraffineerd voor en hoofdgerecht. Het toetje was ook heerlijk. Het ontbijt wordt door de eigenaar uitgeserveerd. Al het personeel is betrokken bij de zaak en dit is wat je wil en verwacht in een klein hotel. Voor kindvriendelijkheid ga ik toch een 10 geven ondanks er geen zwembad en speelhal ed is. Het is niet reeel om dit hotel te vergelijken met de grote ketens. Onze dochter van 14 heeft deze positieve ervaringen ook.

Geweldig!

Lilian Coehoorn
19-4-2016

Gastvrije ontvangst, goede bediening, lekkere hapjes, we vierden onze Familiedag en verjaardag hier, alles was tot in de puntjes geregeld.

Wat een geweldig hotel

69Tib
3-5-2015

Witte Huis is een geweldige locatie, prima hotel. Ontzettend aardig personeel. Prima kamer, met een uitstekend bed. Verder een mooie badkamer, met inloop douche. Genoeg parkeergelegenheid. Ontbijt was heerlijk, compleet met suikerbrood.

Lekker eten, maar kamers erg benauwd

Prisca Braat
10-8-2014

We verbleven begin augustus een nacht in Hotel-restaurant Het Witte Huis. Het eten was erg lekker,het hotel is in een prachtige omgeving gelegen, het personeel is voorkomend en onze kamer was erg ruim. terug op een prettig verblijf. Ondanks het warme weer waren de bedden gedekt alsof het winter was: met dikke dekbedden. De douche gaf geen warm water. 's Avonds en 's nachts was het heel warm en benauwd op de kamer waar geen airco of ventilator aanwezig was. De enige ramen die open konden waren twee bovenraampjes waar dus nauwelijks frisse lucht doorheen kwam. Een beroep op het aanwezige personeel voor een ventilator, hoewel welwillend, bood geen soelaas. 's Ochtend, na een gebroken nacht, werden we bij het ontbijt omgeven door tientallen vliegen. Kortom: een prachtige accomodatie maar aan de ventilatie kan wel wat modernisering gebruiken!

Uitstekend restaurant

H van der Wal
8-9-2013

Prima kaart, uitstekende keuken, fijne en vriendelijke bediening, ruime plekken, ongedwongen en stijvol

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Het Witte Huis in Olterterp, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Het Witte Huis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.