Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe

CampingWeer vandaag16°11°
Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe
8,6

10 reviews over Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe in het Nederlands

Zeer geschikt voor gezinnen met kleine kinderen,(speeltoestellen, houten hut enz. Verder een oase van rust voor ouderen, met stroomplekken en Wifi. De camping zelf rond een ondiepe vijver met waterlelies is prachtig,de Weerribben, riviertje de Linde, Drente en landgoed de Eese zijn wat mooie plekken in de buurt. Help deze unieke Nivoncamping, gerund door vrijwilligers, en ga hier eens een weekje kamperen.Kijk ook in het groene boekje.

een oase van rust, als een warm bad

els en huub
2-8-2016

hier moet je zijn wanneer je wilt genieten van een prachtige omgeving met betrokken beheerders die altijd op afstand voor je klaar staan. ga niet voor de luxe maar voor het natuurlijk comfort

Een eldorado

Jan Cees en Nel Snijder
28-7-2016

Landelijk,rustig,schilderachtig voor de natuurgenieters een hele leuke camping. Ongedwongen en vriendelijk. Zoek je een omgeving om echt tot rust te komen en te genieten van de natuur is deze camping een echte aanrader.

Erg mooi gelegen kleine camping

C. Hoekstra
19-9-2015

De Meente is kleinschalig, heeft een gemoeldelijke sfeer en ligt midden in een prachtig natuurgebied. Voor de kinderen is er veel te ontdekken in het bos en op de camping. Vissen met een schepnetje op het brugggetje of fanatiek tafelvoetbal spelen, allemaal dingen die echt bij de Meenthe passen.

Voor mensen die een comfortabele kleinschalige sfeercamping in eigen land zoeken een echte aanrader.

Wat een stilte!!

Barbara Hendriks
3-9-2014

Ik kwam van Wijk aan Zee en mijn eerste reactie was: Ik hoor de vogels.

Het is zo'n rustige camping dat je enorm van de omgeving, de fantastische vijver met waterlelies en zingende vogels kunt genieten. De kampeerplekken aan het meer zijn zeer ruim (10 bij 15 m). D.w.z. dat je 's ochtends even moet kijken waar je je stoel neerzet, lekker in de schaduw of in de zon. Ik heb heerlijk van de rust genoten, gesproken met andere kampeerders en de vrijwilligers bewonderd om hun enorme inzet bij het rietvrij maken van het meer. De sanitaire voorzieningen zijn goed en worden zeer goed schoongehouden. De omgeving leent zich uitstekend voor mooie fietstochten langs de Linde of naar het Museum over het ontstaan van kolonies. In de dorpjes onderweg kan je altijd wel iets lekkers gebruiken. Ook gebruikte ik regelmatig de goed voorziene bibliotheek.

Kortom: hier kom ik volgend jaar terug. Als vrouw alleen heb ik me geen moment ongemakkelijk gevoeld. De vrijwilligers waren erg vriendelijk.

Leuke rustige camping.

sylvia van den Wijngaard
      24-8-2014

Helaas slecht weer gehad, maar toch hebben wij ons vermaakt. De camping is erg leuk de eerste week van onze vakantie was er speel-

land. Onze kleinzoon heb het daar erg leuk gehad.

Heerlijk rustgevend terrein

B. Zantinge
      23-8-2014

De Meenthe biedt in de naaste omgeving zeer diverse mogelijkheden om te wandelen en te fietsen. De camping biedt ruime plekken met veelal rustgevend uitzicht op de centraal gelegen grote vijver met waterplanten. Ons geplande verblijf van vier dagen liep uit tot veertien dagen ..... !

Prachtige plek

Sabine van der Heijden
      19-8-2014

Midden tussen de weilanden, aan het eind van een hobbelig weggetje stappen we het terrein van natuur- en Nivon camping de Meenthe op; wat een verrassing: een prachtige grote vijver met waterlelies, daaromheen de kampeerplaatsen, omringd door hoge bomen. We worden hartelijk ontvangen met koffie en koekjes uit de trommel. De douches blijken ook prima te zijn.

De camping ligt ca. 1 km van Noordwolde, waar een grote supermarkt is. Noordwolde ligt tussen Friesland, Drenthe en Overijssel (Weerribben), waardoor we veel fiets-, wandel- en kanotochten maken in heel gevarieerde landschappen.

Een plek om terug te komen

Froukje
      6-8-2014

Op de Meenthe kun je tot rust komen, maar ook actief zijn met wandelen en fietsen langs bv. het riviertje de Linde of in het Drents-Friese Wold.. Dit gebied ( Oost- en Weststellingwerf en het aangrenzende Drente) is de moeite waard om te verkennen.

Op het kampeerterrein kun je gezellig rond de vijver (het voormalige zwembad) staan, maar ook op het rustige trekkersveld of achterveld..

Alle sanitair is ondergebracht in de voormalige kleedhokjes waardoor de sfeer van het vroegere zwembad is behouden.

Kortom een terrein om voor korte of langere tijd te verblijven.

Charmecamping met unieke aankleding.

Bram Kramer
      21-7-2013

Frisgroene zeer rustige camping temidden van het Meenthebos van S.B.B. in de zuidoosthoek van Friesland. Uitzicht vanaf de rand van het terrein over enerzijds koeien in de weide en anderzijds een vochtig heideveld met de prachtig blauwe gentiaan. Wat verderweg stroomt het weideriviertje de Linde met parallel een fietspad.

Het terrein ligt in een coulissenlandschap in de nabijheid van een uit de IJstijden stammende pingoruïne.

Het terrein wordt beheerd door vrijwillige meestal oudere leden (gepensioneerden) van Nivon Natuurvrienden Nederland. Het terrein is autovrij. Caravans, vouwwagens etc. worden door de dienstdoende beheerder naar de afgesproken plaats gebracht. U wordt zoveel als mogelijk en gewenst geholpen.

In voor- en naseizoen zijn een aantal kampeerabonnementen beschikbaar.

Eenvoudige slechtweer accommodatie aanwezig naast gratis wifi en gebruik van magnetron en koel- en vriesmogelijkheden.

Speelwerktuigen, spellenkist en onderzoekkist zijn voorhanden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe in Noordwolde, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Natuurkampeerterrein De Meenthe scoort een 8.61 uit 10 op basis van 10 reviews.